Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2099076
Ten eerste wilde ik heel even kwijt: we gaan weer helemaal Barfen  :biggrin2: en ik vind het helemaal leuk!!! De honden ook!
Ik had ze op (grootste) deel KVV en deel Barf.

Dus gisteren lekker begonnen met Hertribstuk  :)

Maar nu kan ik aan wilde eend orgaan komen het gaat dan om alles wat er uit de eend komt in pakketjes (zeg maar gewoon alles wat er uit de binnenkant van de eend komt). Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Moet ik dan alle losse onderdelen uitsnijden en apart bewaren zodat ik precies weet hoeveel van welk soort orgaan ik voer. Of kan ik het als heel pakket geven? Ik weet wel dat de maagjes wat gras en graan bevatten maar dat zou hier niet echt erg zijn (geen allergieën hier)
Maar darmen enzo zullen er toch wel uit moeten?

Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2099101
Ik zou dit als heel pakketje geven. De darmpjes worden vaak vanzelf al terug getuft, dus die zou ik er wel uithalen, maar is niet persé noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2099122
Ok dus even heel plat gezegd: als er nog stront inzit of darm die ik laat zitten worden ze hier niet ziek van? En in principe kunnen ze dit gewoon eten (als ze het lustten)
Door Xada
#2099165
Ik zou het als pakketje geven. Als mijn honden een hele kip oid krijgen gaat alles op. Dus ook de darmen en zelfs de veren. Ze zijn er nog niet ziek van geweest.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2099266
Xada schreef: Ik zou het als pakketje geven. Als mijn honden een hele kip oid krijgen gaat alles op. Dus ook de darmen en zelfs de veren. Ze zijn er nog niet ziek van geweest.
Ok dan ga ik het gewoon proberen. Dat leek me al beter dan ieder pakketje in de emmer doorzoeken op darmen en die weghalen  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door