Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#2098048
L-Lysine, is er iemand bekend met de werking hier van?
En dan speciaal voor katten.

Groetjes,
Gerda
Door *Flip*
#2098076
ik weet dat L-lysine een aminozuur is dat het lichaam niet zelf aan kan maken, daarmee dus afhankelijk is van de voeding. Niet zo handig, want het lichaam maakt er erg veel gebruikt van.

L-lysine is oa nodig voor de opbouw van verschillende antilichamen. hierom wordt het wel bij bepaalde infecties gebruikt.

Heb je een zieke kat?

edit: zie het al in je andere topic.
Door Migudu
#2098081
Ik heb het idee dat onze groep katten wel een weerstandsboost kunnen gebruiken.
Stilgar, net geopereerd, antibiotica en pijnstilling gehad. Flynn is niezerig en heeft ook recent antibiotica gehad.
Vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Gerda
Door Too
#2098087
L-lysine kan goede resultaten geven bij.... de herpes-variant van niesziekte. er zijn meerdere soorten nies, t werkt dus niet bij elke nies
Door Too
#2098095
Zo even uit t blote hoofd : voor diegenen met ab een beetje probiotica om de darmflora te herstellen,
voor de weerstand iets als echinacea... ik denk dat dat mijn route zou zijn -hier vonden ze een tabletje echina in een frutsje kaas/leverworst likje [room]boter een cadeautje-

En verder hebben dingen ook wel s gewoon een beetje tijd nodig  :-*
Door Robian
#2098405
Mijn oudje hier heeft elke keer enorme slijmvorming en hoest dan als een bootwerker.
Als ik er om de 3 maand geen antibiotica in stop krijgt ze hoge koorts en als ik niet uit kijk gaat ze me de pijp uit.
De DA kan niets bij haar vinden.

Nu ben ik zelf geen fan van elke keer antibiotica geven en heb dus al een heel scala van homeopatische spullen geprobeerd maar zonder effect. Naar de l-lysine heb ik ook al met een schuin oog naar gekeken maar nog niet geprobeerd.

Op dit moment geef ik haar alleen zilverwater over het eten.
aangezien het een natuurlijk antibioticum is hoop ik dat ik daarmee de cirkel door breek.
Door Mixxy
#2098492
L-Lysine & B6 van Groene Os samen met Echineaforce heb ik vorig jaar aan onze snottebel gegeven. Na een paar weken was ze er helemaal af. Nu nog steeds trouwens. Ze snotterde flink en had het benauwd zo vol als ze zat. Ook nog wat neusdruppels erbij en zo is dat allemaal weer goed gekomen.
Door Migudu
#2098502
En blijf je dat spul dan geven, of stop je er op een gegeven moment weer mee?

Groetjes,
Gerda
Door Mixxy
#2098537
Zodra het over was, ben ik het af gaan bouwen.  Steeds minder geven in iets van twee weken tijd.
De neusdruppels maar hooguit een week gegeven.
Door Too
#2098822
Hebbie de zoekfunctie al losgelaten op l-lysine ... oa ons aller flin heeft ook daar t een en ander over te melden!  ;)
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#2099180
Ik geef onze Eddie momenteel L-lysine met vit. B6 van Groene Os omdat hij zo ziek was dat de dierenarts en wij dachten dat hij dood zou gaan (zie topic over kuikenallergie dat ik zo ga posten). Hij heeft een enorme aanval van gastro-enteritis gehad en omdat hij al drie maanden aan het afvallen was (en het is nog een jonkie en eigenlijk hoort hij nog te groeien) zonder oorzaak geef ik hem de L-lysine als oppepper.
Ook krijgt hij probiotica. Ik heb zelf erg goeie ervaringen met Viyo. Ook een kat die heel erg ziek is en geen eetlust heeft wil dit vaak nog wel drinken, en je kunt het ook gewoon geven.
Op dit moment eet hij als een bootwerker en zie je hem per dag aankomen dus als hij weer op zijn oude gewicht zit stop ik met de aanvullingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door