Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Zie dat Barfplaats gesponsord wordt door een aantal kvv merken... hoe objectief is deze site nog dan?

sponsoring
1
20%
objectief
4
80%
Door Zootje
#2096297
Zie dat Barfplaats gesponsord wordt door een aantal kvv merken... hoe objectief is deze site nog dan?  :-\
Ik dacht dat hier vooral gebruikerservaringen stonden en mensen ideeën kunnen uitwisselen.
Door Limpy
#2096360
Ik denk dat als BP gesponsord werd door brokkenfabrikanten deze vraag wel logisch was geweest.  ::)

Denk niet dat je kunt verlangen dat Leo en Lizzy als de makers/beheerders van BP dat ze alles uit eigen zak gaan betalen (het beheren van ´n website en alles daarom heen kost nogal wat) het had anders ook een betaald forum kunnen worden waar de leden voor betalen (had je dat gewild?), dan is versvoer-gerelateerde reclame toch een leukere oplossing...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2097216
De adverteerders hebben niets te zeggen over de inhoud van de website of het forum.
Binnen het forum zelf in de subfora is reclame maken ook niet toegestaan (in de topics zelf dus), reclame maken is alleen toegestaan via de aanschaf van een banner of advertentie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2097231
Zootje schreef: Zie dat Barfplaats gesponsord wordt door een aantal kvv merken... hoe objectief is deze site nog dan? :-\
Ik dacht dat hier vooral gebruikerservaringen stonden en mensen ideeën kunnen uitwisselen.
Die staan er toch? Ik zie het verband even niet tussen wat advertenties van kvv-fabrikanten en wat je hier stelt. De site is en blijft objectief, je mag al je ervaringen en vragen over alle kvv's loslaten en dan zul je verschillende ervaringen horen van verschillende mensen en daarbij genieten sponsors/adverteerders geen speciale bescherming o.i.d. Ik denk ook niet dat je dat ergens op de site terugvind.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2097250
Ik denk toch ook dat Barfplaats ontstaan is doordat mensen overtuigd zijn van het vers voeren en in die context adverteerders gezocht hebben en niet omgekeerd.
Door Lizzy
#2097252
Zootje schreef: Zie dat Barfplaats gesponsord wordt door een aantal kvv merken... hoe objectief is deze site nog dan? :-\
Ik dacht dat hier vooral gebruikerservaringen stonden en mensen ideeën kunnen uitwisselen.
Nou kijk, ik heb dit forum 8 jaar lang volledig uit eigen zak betaald. Iedere maand weer. Jaar in jaar uit. En toen wij met Barfplaats moesten verhuizen (omdat we maar groeien en groeien en groeien) naar een nieuwe (lees duurdere server), kon ik kiezen uit 2 opties:

1)De stekker eruit.
2)Inkomsten genereren waarmee ik dit forum kan bekostigen.

Ik heb voor optie 2 gekozen. Om dit forum zichzelf te laten bedruipen, qua kosten (niet qua inzet). Nog niet zo lang geleden trouwens. Om precies te zijn 8 maanden geleden (en nogmaals, ik heb dit forum in 2003 opgericht).

Hoe objectief is het NRC dagblad? Of de Volkskrant? Of HP de tijd? Of het magazine Filosofie? Of magazine Psychologie? Of BNR nieuws radio? Of het blad Hondenmanieren? Ze bevatten allemaal reclame.

De oplettende lezen kan trouwens weten (door wat rond te neuzen hier) dat je hier alles mag schrijven over alle KVV merken. En dat de merken die nu adverteren niet worden beschermt. Overigens heb je dikke kans dat er over een paar maanden weer andere merken KVV adverteren. En de oplettende lezer kan ook weten (door wat verder te lezen en te zoeken) dat de eigenaar van dit forum (ik dus), KVV ondergeschikt vind aan de zelf samengestelde maaltijd.

Trouwens, we hebben hier bijna 8000 leden. Er komen elke dag leden bij. Iedereen schrijft hier vrij over wat ie vindt (binnen de grenzen van fatsoen) en zo ook wisselen mensen ideeen en gebruikerservaringen uit. Waarom zou dit forum niet objectief zijn? Ik schrijf de leden toch niet voor wat ze wel en niet mogen schrijven? Heb ik jou bij registratie gevraagd of je aub niks lelijks wil schrijven over CarniVoer of Caroba?

Maar, aan jou de keus. Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken maar als jij vindt dat dit forum niet objectief is doordat er reclame op staat: dan is die keus geheel aan jou en kun je een forum zoeken (die zijn er) waar ze geen reclame maken! Vrijheid blijheid :)
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 aug 2011, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2097253
Het is ook geen sponsoring, bedrijven die affiniteit hebben met vers voeren (verkopers KVV of Barf producten) kunnen een advertentie ruimte kopen ik vind dit prima. Zo een super forum met enorm goede (gratis) adviezen moet ook wat geld verdienen voor al die tijd en moeite. Bovendien wordt hier heel bewust mee omgegaan.
Door Lizzy
#2097273
(ik bedoel het trouwens niet rot hoor, je mag deze vraag natuurlijk stellen. Ik hoop dat ik je uit heb kunnen leggen hoe ik het zie en ik vind dat wij een objectief forum zijn en blijven, maar of jij iets wel of niet objectief vindt, blijft uiteindelijk jouw beslissing)
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 aug 2011, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#2097376
de objectiviteit van dit forum is echt voor geen meter aangetast door de advertenties die hier staan,  de enige wat ik nog steeds niet kan doen is advertentie maken, of promoten van brokken, dan sta ik haaks op de doel van dit forum en wordt ik wel over mijn vingers getikt, tenminste dat mag ik hopen, hoewel we zelfs daar nog wel eens zien dat we de onderwerp maar even laten gaan ;)
Door *Flip*
#2097432
als Lizzy geld zou krijgen voor het aantal kilo's KVV dat ze via dit forum zou verkopen, dan zal het idd niet meer objectief zijn. Maar zoals ze zelf al zegt, het tegendeel is waar.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#2097510
Petje af voor jouw antwoord Lizzy.
Persoonlijk vind ik dat jij je uberhaupt niet hoeft te verantwoorden voor de manier waarop jij dit forum in stand houdt.
Door Envie
#2139849
Ik zou eraan willen toevoegen.....Lizzy, dank je wel voor alle moeite die je hier doet !!!!
Dat mag ook wel eens genoemd worden toch?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door