Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2039425
hoi hoi
ik was net nog eens bij laika in het bekkie aan het kijken.
zoals ik vertelde , had laika toen ze hier kwam , hele vieze tanden voor een hond van 2
tyco is nl ook 2 , en die heeft echt spier witte tanden , en nergens aanslag.
dit is bij laika wel anders..
zelfs de voortanden zijn smerig.
ik zag dat het op meerdere plekken toch wel al wit is , dus zeg maar dat er stukjes vanaf zijn , van dat gele bruine aanslag.
wat kan ik hier aan doen , om het nog sneller te laten gaan ?
ik zou zo graag willen dat ze een wit gebit heeft.
kan ik dit zelf doen ? zo ja met wat ? als niet , zou ik het dan bij da laten doen ?
wat is verstandig ?
ze zit volledig op barf. en krijgt met regelmaat een flinke lap pens.
maar ik denk dat het zo erg is/was bij laika , dat het echt wel even gaat duren , als het wel al helemaal weg gaat ????

liefsss
Door tycolaika
#2039436
Senta schreef: Ik weet niet hoe ernstig het is, heb je toevallig een foto?
je kan soms tandsteen weghalen met je nagel krab je dr stukken van af, de rest kan je poetsen met een gaasje en honden tandpasta.
Maar als het heel ernstig is zou ik dr wel mee naar de DA gaan, echter geheel zonder gezondheidsrisico's is dit namelijk ook weer niet!
nou bij deze de foto`s
de hoektand waar je het zo heel breed en erg ziet , zo was de andere kant presies het zelfde , maar die is inmiddels al iets verwijdert door het knagen. ik heb geprobeert met mijn nagels , maar ik krijg dat er echt niet af.

en echt waar toen ze bij ons kwam , meurde ze heel erg uit haar bekkie , ik was gewoon vies van dr om me een lik te laten geven hoe zielig het ook klinkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Lizzy
#2039550
Dit ziet er vrij smerig uit ja. Ik zou hier de krabber op zetten en van Virbac (bij je DA) Hexarinse spoelvloeistof of Parodongyl tandpasta halen. Dan met een gaasje of tandenborstel daarmee elke dag goed borstelen.
Door tessa
#2039636
Bij een goede trimsalon kunnen ze ook een hoop tandsteen verwijderen hoor, mits de hond het een beetje toelaat natuurlijk.
Door nikèdog2000
#2039651
ik heb hier wel hondjes gehad
die hadden het veel erger als die van jou
met een krabbertje of je nagel eraf halen
ik doe er dan 2 per keer schoon maken
Door tycolaika
#2039653
nou of ze het toelaat , uit eindelijk denk ik wel , ze stribbelt wel tegen , ze vond de foto`s maken al niet leuk.
maar stel , ik neem zo`n krabbertje , weet niet eens hoe die heten? zal zo eens googlen.
hoe krijg ik de kiezen schoon dan ?
de hoektanden lijken me een fluitje van een cent, maar de kiezen , met de ribbels en groeven lijken me erg lastig ???
Door nikèdog2000
#2039941
tycolaika schreef: nou of ze het toelaat , uit eindelijk denk ik wel , ze stribbelt wel tegen , ze vond de foto`s maken al niet leuk.
maar stel , ik neem zo`n krabbertje , weet niet eens hoe die heten? zal zo eens googlen.
hoe krijg ik de kiezen schoon dan ?
de hoektanden lijken me een fluitje van een cent, maar de kiezen , met de ribbels en groeven lijken me erg lastig ???

de kiezen worden schoon als je ruggenwervels geeft
honden eten met hun kiezen
je moet even opletten dat ze dan aan 2 kanten eten
Door tycolaika
#2096282
ik was net nog eens aant inspecteren in laika`s bekkie
en wauw , de tanden worden gewoon wit :D
1 hoektand is bijna weer spierwit
kiezen zijn ook bijna geheel schoon
denk dat ik geen gebits reiniging laat doen als dit zo door gaat.
ik kon nu zelf iets met mijn nagel eraf halen,
wat zouden jullie doen ?
w8ten , en zelf wat peuteren ? en dus ook in de gaten houden of het nog meer verbeterd.
of toch nog een gebits reiniging ?
Door Martine.
#2096537
Een inmiddels overleden hond van mij had ook wat aanslag op een hoektand (voerde toen nog brok). Mijn dierenarts gaf toen als tip om zo'n groen laagje van een schuursponsje te halen en dit dan om je vinger te doen en de tand wat mee bewerken.
Door tycolaika
#2096592
Martine. schreef: Een inmiddels overleden hond van mij had ook wat aanslag op een hoektand (voerde toen nog brok). Mijn dierenarts gaf toen als tip om zo'n groen laagje van een schuursponsje te halen en dit dan om je vinger te doen en de tand wat mee bewerken.
laika kreeg bij de vorige eigenaar ook brok , en de tanden waren echt heel erg vies toen ze hier kwam.
nu na 5 maand barfen , is er echt een hele verbetering
ik kan nu ook verglijken , omdat ik foto`s heb.
ik vraag me echter wel af, dat schuursponsje ? kan dat geen kwaad ?
maak je geen glazuur stuk ?
ik weet et niet hoor , ik weet dat er tanden krabbertjes zijn , die wou ik bestellen , maar ik heb het op zijn beloop gelaten , en ik ben blij dat het zijn natuurlijke weg heeft genomen om schoon te worden.
Door Martine.
#2097749
Volgens mij zijn die krabbertjes harder en scherpen zijn als een schuursponsje. Ik neem ook aan dat niemand op het gebit van zijn hond tekeer zal gaan alsof je een aangebrande pan aan het bewerken ben. Daarnaast lijkt het mij, zeker met een hond die niet perfect stil zit, dat je met zo'n krabbertje snel uitschiet. Als je je hond dan pijn doet zal het er niet bepaald makkelijker op worden om voortaan in zijn bek te komen. 
Door BubbaBling
#2097888
Schuursponsje is wel het belachelijkste wat ik gehoord heb  :o
Schuursponsjes schuren ook het oppervlak van de tanden, dat lijkt me heel slecht! en bij krabbers pak je achter het tandplak en trekt het er dan af zonder het te schuren.
Ik gebruik al een paar jaar een krabber en ben er zeer tevre over....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door