Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2094300
Ik heb een vraag. Over het algemeen eten mijn katten dus GEEN barf of kvv. Ja de kleintjes wel en na een paar maanden hoeven ze het in ene niet meer. Nu de 2 jongste wilde ik zo'n nek proberen. Moet ik die door de helft knippen en dan plat slaan? Ik wil weten of ik hun wat meer dit soort dingen kan laten eten.

Van kvv eten ze bibi carnibest en lotgering. althans dit lusten ze. heb wel eens een orgaan op de grond gegooit, een kippenhartje. maar ze weten niet goed wat ermee te doen. dus gaan ze het maar omhoog gooien en mee spelen :biggrin2: ;D. om het daarna half gekauwd ergens te laten liggen.
Door lightning
#2094532
Nou kittens? ik heb er 1 gehouden en is ondertussen ook 4,5 maand en om een poes van 8,5 maand
Gebruikersavatar
Door koekje
#2094536
Ik vind eendennekken ook erg groot en hard. Voor Sien hak ik ze in 2, want een hele krijgt ze niet op. En Sien heeft altijd een hele goede eetlust. Ik zou eerder eens met een kippennek beginnen en deze bij voorkeur ook hameren.
Door Limpy
#2094541
Hier blieven ze ook maar een halve... (als ze ´m al blieven)

Die van 8½ mnd is idd geen kitten meer nee  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2094549
Ik vind alles onder het jaar baby. Zelfs Ot die toch al 4 is, vind ik nog steeds baby.
Door Antheman
#2095733
Mijn oude katten lusten ze graag. Maar ze zijn wel te hard! Er wordt hier dus gezellig op geknaagd en na een poosje haal ik ze weg. Ik geef ze dan 1/4 deel.
Door lightning
#2095854
Volgend weekend ga ik het toch eens proberen. Wel plat gehamerd en een kwart stukkie. Even kijken of ze er wat mee doen en anders zeggen mijn honden graag hap weg eens :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#2095981
Eppo en Knor zijn groot en sterk genoeg om eendennek weg te kunnen werken. Eppo lust het niet  >:( maar Knor eet het wel. Er blijven meestal een paar harde stukken over voor de honden.
Door Leonike
#2096136
Hier krijgen ze elk een halve.
Afhankelijk van de eetlust en het moeite willen doen worden ze wel of niet opgegeten.
Stitch krijgt het vrij goed weg, Remi wil meestal de moeite niet doen.
Yara eet de restjes graag op, dus er wordt niets weggegooid.
Door Too
#2096503
Mijn 'kinders' van 4 ;D eten met graagte samen een nek [elk de helft en in gescheiden ruimtes]....
de aller eerste keer leek t of ik ze een 'recreatie-bot' had voor geschoteld..
er kwam geen eind aan t werk maar nu gaat t sneller dan een half nijnenhoofd maar trager dan een stuk kippenrug
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door