Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SuperYork
#2096418
Hallootjes allemaal

even een vraag over geitenmix, lamsmix en schapenmix van slagerij west.
heef iemand enig idee wat daar doorheen zit, ik heb het idee dat er heel veel gemalen bot door heen zit,
aangezien de kleinste hond heel veel moeite heeft met haar ontlasting als ze dat heeft gegeten.

heeft iemand enig idee?
Door saskia37
#2096509
Ik denk dat d samenstelling nogal verandert, in mijn lamsmix zat pens doorheen en alletwee werden ze er hier misselijk van, mijn geitenmix moest ik vlees bij doen en mijn schaapmix hoefde ik niets bij te doen, ik bestel het in iedergeval niet meer.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2096512
Als het goed is, is het 50% bot en 50% vlees, maar heb zo'n vermoeden dat vlees niet alleen vlees is, maar ook orgaan.
Misschien even een mailtje eraan wagen??

Hier ontlasten ze ook niet goed op 50% bot, dus gaat er hier ook spiervlees bij.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2097220
[quote="lauraV"]
heeft SW nog geen site ?....
[/quote]

Volgens mij nog niet.

Ik heb SW ondertussen gemaild en er zit GEEN orgaan in deze mixen, enkel spiervlees en bot in de verhoudingen 50% bot, 50% vlees.
Door Barf
#2097240
[quote="choopy"]
Volgens mij nog niet.

Ik heb SW ondertussen gemaild en er zit GEEN orgaan in deze mixen, enkel spiervlees en bot in de verhoudingen 50% bot, 50% vlees.

[/quote]
Okay, ook weer duidelijk ;)
Door tt-tjes
#2097603
[quote="choopy"]
Volgens mij nog niet.

Ik heb SW ondertussen gemaild en er zit GEEN orgaan in deze mixen, enkel spiervlees en bot in de verhoudingen 50% bot, 50% vlees.

[/quote]

Dan snapt hij misschien niet dat pens ook onder orgaan valt? Ik heb toevallig vandaag ook een paar kilo geitmix er uit gegooid om te herportioneren, en daar zitten wel degelijk stukken pens in.
Dit heb ik in de lamsmix nog nooit gezien. Ben wel blij dat ik maar een paar kilo geitmix heb, ik zal het de volgende keer ook niet snel meer bestellen.
Door Limpy
#2097621
[quote="tt-tjes"]
Dan snapt hij misschien niet dat pens ook onder orgaan valt? [/quote]
Ik had ook eens 2 kg lamsmix van hen en daar zat idd ook een ienemienie pens in, wat mijn katten helaas niet allemaal waarderen (1 v/d 4 vond het wél lekker), die heb ik dus herplaatst naar BP-lid met hond die het wel lekker vind.
Door SuperYork
#2097939
allereerst bedankt voor alle reacties, en idd ik heb slagerij west ook gemailt en in mij mail die ik terug kreeg stond 30% bot en 70% vlees,

terwijl ze tegen iemand anders weer zeggen 50% om 50%,
nou ik bestel dit ook niet meer.
de kleinste krijgt gewoon iets anders dan de andere twee, durf die mixen niet aan met de kleinste hier.
Door judith1967
#2097994
Bij mijn besteling bij Sw kreeg ik gratis een kilootje lamsmix om te proberen.
Zag er niks van pens inzitten(iig geen stukjes)
Dorian vond het wel raar om te eten,want het plakte zo.
Hij is dat niet gewend,nomaal eet ie lappen of grote stukken vlees.
Hij had er wel goede ontlasting van
Door Barf
#2102226
[quote="judith1967"]
Bij mijn besteling bij Sw kreeg ik gratis een kilootje lamsmix om te proberen.
Zag er niks van pens inzitten(iig geen stukjes)
Dorian vond het wel raar om te eten,want het plakte zo.
Hij is dat niet gewend,nomaal eet ie lappen of grote stukken vlees.
Hij had er wel goede ontlasting van
[/quote]ja het is inderdaad erg plakkerig  :biggrin2: Ik geef het mijn honden die geen orgaan lusten want als ik het er dan doorheen mix vreten ze het wel :-\
Gebruikersavatar
Door choopy
#2102233
[quote="SuperYork"]
allereerst bedankt voor alle reacties, en idd ik heb slagerij west ook gemailt en in mij mail die ik terug kreeg stond 30% bot en 70% vlees,

terwijl ze tegen iemand anders weer zeggen 50% om 50%,
nou ik bestel dit ook niet meer.
de kleinste krijgt gewoon iets anders dan de andere twee, durf die mixen niet aan met de kleinste hier.
[/quote]

Die percentages zullen wel kloppen.  30% kaal bot en 70% vlees.
De 50-50 waar ik het overhad was 50% vleesbot (dus bot en vlees) en 50% spiervlees.
Door judith1967
#2102722
[quote="Barf"]
ja het is inderdaad erg plakkerig  :biggrin2: Ik geef het mijn honden die geen orgaan lusten want als ik het er dan doorheen mix vreten ze het wel :-\
[/quote]

hihihih ja dan zit het goed "verpakt"
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door