Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2095947
Morgenochtend zal Charlie gecastreerd gaan worden.
Ben nu al zenuwachtig, maar het is het beste. :-\

Hij wordt compleet geleefd door zijn hormonen, en dat is voor hem gewoon niet leuk meer en eerlijk, voor ons ook niet.
Implantaat heeft na 8 weken nul resultaat, zijn ballen zijn er nog in volle glorie.
Overleg met Tannetje gehad en zij was er ook al snel overuit.

Dus vrijdag bezoekje aan de da gebracht, zij wilde hem eerst zien want ze castreert niet zomaar, wil wel de hond zien en reden waarom horen. Dat vond ik wel prettig. Maar ook zij vond het in Charlie zijn geval wel raadzaam.
Hopelijk gaat het goed voor mijn mannetje uitpakken en krijgt hij weer wat meer rust in zijn koppie en gaat hij weer wat eten.

Wij moeten nog 1 weekje en dan hebben we vakantie, dus de da bood aan om het maandag te doen, dan kan hij nog rustig bijkomen en is hopelijk het ergste leed geleden voor de vakantie.
Ik mag er bij blijven (niet bij het opereren, dat hoeft voor mij niet zo nodig  :-[ ), maar zij haalt hem bij mij weg en na opereren mogen we beiden in een apart kamertje zodat hij rustig bij kan gaan komen.

Komende week kan ik hem rustig meenemen naar werk, zodat hij rust houd en ik hem in de gaten kan houden.

Willen jullie duimen dat alles goed gaat? :-[
#2096016
Aan de ene kant is het jammer dat het moet gebeuren, maar soms is het gewoon beter, je krijgt je hondje weer terug en kan weer gaan genieten van hem en hij van jullie en van een leven wat niet geleid wordt door hormonen !

Blijf je er ook bij tot hij onderzeil is?
Het kan zijn dat zijn hele ( lege) zaakje nog enorm gaat opzwellen van het vocht, dus niet schrikken....
Sterkte morgen !!
#2096033
de Meiden schreef: Aan de ene kant is het jammer dat het moet gebeuren, maar soms is het gewoon beter, je krijgt je hondje weer terug en kan weer gaan genieten van hem en hij van jullie en van een leven wat niet geleid wordt door hormonen !

Blijf je er ook bij tot hij onderzeil is?
Het kan zijn dat zijn hele ( lege) zaakje nog enorm gaat opzwellen van het vocht, dus niet schrikken....
Sterkte morgen !!
Inderdaad, jammer dat het moet gebeuren, maar zo is het ook niet leuk voor hem en ons.

Ja, ik blijf erbij totdat hij onderzeil is.
Bedankt voor de waarschuwing, had de da ook al verteld. :-*
#2096127
Bedankt allemaal. :-*

Zit het droog te kijken buiten dan kan ik nog een lekker stukje met de honden om, wil Charlie ook niet zeiknat hebben nu, maar ze liggen hier beide te snurken.
Ben wel nerveus, maar heb het al te lang uitgesteld door alle zorg rond mijn moeder e.d. en je hoopt natuurlijk dat hij eroverheen groeit ofzo.
We gaan er gewoon voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door