Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2094896
Boris heeft telkens hotspots. Eerst op z'n kop waar ik een zalfje voor kreeg met oa prednison tegen de jeuk. Maar het duurde super lang voor hij weg was en vrij snel zat er een naast.
Nu heeft ie weer een hele grote op z'n schouder en heb het idee dat ie er ook niet lekker van is.
Hij is sloom en heeft net ook over gegeven

Hoe behandelen jullie hotspots? Zou het vele zwemmen er iets mee te maken kunnen hebben?
Is er iets waardoor ik het kan voorkomen?
Door Veerle-scrappyToo
#2095144
vanaalst schreef: propolis..
Dan hoop ik dat propolis inwendig zal bedoeld worden want de propoliszalf die ik hier eens op een klein wondje deed prikte zoooooo erg dat ik mijn duim gewoon meteen terug onder de kraan stak.  Maar verder héél tevreden over propolis, dat wel geeft hele snelle resultaten elke keer bij Nena.

Tja en een reden waarom er telkens hotspots komen...waar ik meteen aan denk zijn allergische reactie maar er zijn er vast nog veel meer.  Alleen heb ik nog nooit hotspots gehad hier dus geen ervaring waarom ze komen.
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op za 27 aug 2011, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#2095402
Ik spuit ook Propolistinctuur op hotspots en daar hebben mijn hondjes nog nooit op gereageerd alsof het prikt :-\ :-\ terwijl ik weet dat het dat inderdaad wel doet. 

Het zwemmen kan er vast wel mee te maken hebben Marjolijn  :-\ :-\
Door tt-tjes
#2095577
Bij mij gaat er altijd stop'n'itch op van Summerwinds.
Helaas kun je dat alleen nog maar uit Amerika bestellen. Ik ben bezig om het via via hier naar toe te krijgen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2095584
Arie had veel last van hotspots. Die bleek uiteindelijk een heel vervelende schimmel bij zich te dragen. Die is behandeld en sindsdien heeft ze ook geen hotspots meer gehad (afkloppen). De schimmel heeft zich waarschijnlijk kunnen ontwikkelen doordat ze een mindere weerstand had door een combi van een leven met te veel stress (zieke baas die telkens werd opgenomen waardoor ze alleen in huis was c.q. weer moest logeren) en het toch regelmatig eten van wat dingen waar ze niet goed tegen kan (oa brood macaroni en rijst). Overigens ondanks de schimmel e.d. heeft Arie nooit één dag ziek gedrag vertoond (ik bedoel op het oog was ze muv de telkens terugkerende hotspots kern gezond, ze had ook goede ontlasting e.d. waardoor je ook niet denkt aan overgevoeligheid voor brood macaroni en rijst).

Ik behandel hotspots met groene leem (uitwendig) en maak evt schoon met hypercaltinctuur. Ipv hypercaltinctuur kun je ook denken aan all sept van de groene os.

Oh Arie heeft ook nog eens onder de spots gezeten door zwemmen in water met een hoge concentratie blauwalg. In water zit volgens mij altijd wat blauwalg en er komen borden als de concentratie gevaarlijk hoog wordt, maar Arie lijkt erg gevoelig te zijn dus gemiddeld zat zij al een paar weken voordat het bord kwam onder de spots (ik neem dus aan dat er dan al redelijk wat in het water zat, maar nog niet zo hoog dat er een waarschuwing kwam).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door