Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2095080
We gaan zometeen naar de weekend dienst met Dexter.
Het gaat even helemaal niet goed met hem.
Hij kan wel wat duimen gebruiken en anders wij wel :-[.
Details komen laten , we moeten  aanrijden!
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op za 10 sep 2011, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2095184
Dank jullie wel voor het duimen,maar we hebben jullie duimen nog steeds nodig  :-[.
Wat is er aan de hand met Dexter.
Vanmorgen gewoon gegeten, kip kregen ze vandaag.
In de loop van de dag zien we hem vertragen, geen ontlasting en later op de middag steeds zachtjes piepen , met opgetrokken rug lopen, heel zijn houding is niet goed , ziet eruit alsof hij 15 jaar is geworden in een uur tijd.
Hij kan de bank niet meer op en opstaan of gaan zitten doet hem pijn, begint behoorlijk te hijgen met een vrij snelle ademhaling.
Ik zeg dat gaat niet goed , lijkt wel op een verstopping .
Temp genomen , was 38.1.
Hij ziet er steeds zieker uit , dus besloten we de Da te bellen.
Uitgelegd wat er aan de hand is en kunnen komen.
daar aangekomen , wordt hij onderzocht.
Buik voelt zacht, niet echt iets bijzonders volgens de Da en vond een foto dan eigenlijk ook niet nodig.
Tja , wij dus wel, want zo kennen we Dexter niet, ik voel gewoon dat er iets aan de hand is.
Oké, dan wordt wordt toch een foto genomen .
Op de foto is te zien dat zijn maag leeg is ( heeft na vanmorgen ook niet meer gegeten) en dat er een heel gedeelte van de dikke darm donker gekleurd is, wat duid op lucht wat zou kunnen duiden op een obstructie.
Als ze dan verder door kijkt zag ze nog iets wat leek op iets groots verder weg.
Wat het is weten we niet.
Dexter heeft nu contrastvloeistof gekregen en morgen wordt er een nieuwe foto gemaakt .
Ik maak me verschrikkelijk zorgen om onze gouden kerel :'(
Zeker na de opmerking dat er verder weg iets groots zou zitten.
Hij kan amper gaan liggen.
Hij heeft wel een injectie gehad tegen de pijn,maar wat ziet hij er toch uit zeg, echt als een oude zieke hond :-[
Dexter is 7
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2095186
Lizzy schreef: Oh hemeltjelief, wat een toestanden! Als je het vanavond niet vertrouwt, gewoon opnieuw aan de bel gaan hangen :-*
Ja ik  blijf vannacht in ieder geval beneden slapen met de telefoon langs me.
Dexter heeft nog nooit iets gemankeerd, dit is echt even verschieten voor ons.
Zijn vacht staat ook uit op zijn flanken, ik vind het drie keer niks  :-[
Ben er dan ook totaal niet gerust op.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2095196
Angelique schreef: Kan me voorstellen dat je niet gerust bent :( Hadden ze geen idee wat dat "groot iets" zou kunnen zijn :-\

Duimen draaien voor jou en je ventje :-*
Ze vroeg of hij  eventueel een bal of speelgoed oid zou kunnen hebben opgevreten,maar niet dat wij daar iets van gezien hebben en Dexter is eigenlijk helemaal geen speelgoedsloper.
Ze vond barfen trouwens maar gevaarlijk  :-X.
Ik zeg  niet als je weet wat je moet voeren  ;).
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er kippenbot zou zitten wat de hele zooi dicht aan het houden is.
Ze heeft inwendig gevoeld en voelde wel ontlasting zitten, gewoon normaal , niks te hard , wel met wat innimini harde deeltjes erin.
Laten we hopen dat het contrastvloeistof morgen door heel de darmen te zien is en dat hij morgen weer gewoon opgeknapt is,maar als ik hem zo zie liggen , dan weet ik het ook niet.
Ik ga hem nu even wat eten geven .alleen spiervlees voor hem nu .
Geef hem nu even geen vleesbot.
Door DewiSam
#2095204
Heeft hij (nog) niet gebraakt?
Heel veel sterkte en inderdaad aan de bel gaan hangen hoor als je het niet vertrouwt.
Ik denk trouwens niet dat ik hem nu (vanavond/morgen) eten zou geven, eerst morgen de foto maar afwachten, maar dat is aan jou natuurlijk.
Heel veel sterkte in ieder geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door