Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2054658
Suzi heeft last van een vies oor (jeuk, veel oorsmeer en het stinkt). Daarom heb ik PuurOor gekocht. Maar nu zag ik in de bijsluiter dat dit alleen voor uitwendig gebruik is.  :-[
Tja, ik dacht het in de gehoorgang te doen....maar nu twijfel ik is dat in- of uitwendig. Ofwel hoe met ik dat toedienen? Het probleem zit immers IN de gehoorgang  :(

Wie weet raad?
#2054796
THNX!
Ik vermoedde het wel, maar durfde het niet aan :-[. Voelde me ook wat dom om te vragen. Maar beter een keer teveel gevraagd dan zomaar wat fout gedaan dacht ik. En alles voor doggies, nietwaar?

Ik ga nu eerst maar eens druppels in de oren doen en dan hopen dat het snel werkt. Klachten zijn niet erg, dus ik ga er van uit dat het meevalt.
Door Irish
#2094407
Lange leve BP, ik was ook al in de verwarring. (En dat terwijl ik Paraveterinair gediplomeerd ben  :-[)
Ik vind 5 druppels voor een middelgrote hond wel erg weinig trouwens. Zou wat meer ook mogen?
Gebruikersavatar
Door pike
#2094417
Waarom zou je meer willen doen? Heb je al geprobeerd of die 5 druppels (2-3x per dag) werken? Ik denk dat als die 5 niet werken meer druppels namelijk ook niet werken. Ze worden er alleen maar uitgeschud!
Door Danny
#2094874
Ik had laatst een logeer hond met een heel vies ontstoken oor...ben een paar dagen flink gaan druppelen en het werd beter.
Heb niet precies 5 druppels gemeten, maar het hielp echt super goed.

Bij Gina gebruik ik het ook wel maar die heeft het nooit zo erg!
Door Lil
#2095028
Niet lachen he; ik gebruik het op dit moment voor mezelf. Ik voelde en wist door de klachten dat ik grote proppen oorsmeer in mijn eigen oor had. Ipv met olie heb ik gedruppeld met puur oor. Voelde veel prettiger aan voor mij. De twee proppen vooraan spoelde de ha er heel makkelijk uit. Dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Het is dus goed oorsmeeroplossend haha. Sind mijn poes het krijgt heeft ze geen oormijt meer gehad. Super spul. Maar het kan natuurlijk niet alle klachten verhelpen.
Door Irish
#2095200
Geweldig dat het (humaan) ook zo goed werkt!
Ik heb hier nu ook een logeetje met super vieze oren..en ik heb niet zo veel ervaring met vieze oren.
Dus hoe doe ik dat? Oorschelp en zoveel mogelijk prut in het gehoorgang weghalen en daarna Puur Oor?
Druk ik dan het oorsmeer niet aan of kans dat ik de gehoorgang beschadig?
Door Lil
#2095663
Irish schreef: Geweldig dat het (humaan) ook zo goed werkt!
Ik heb hier nu ook een logeetje met super vieze oren..en ik heb niet zo veel ervaring met vieze oren.
Dus hoe doe ik dat? Oorschelp en zoveel mogelijk prut in het gehoorgang weghalen en daarna Puur Oor?
Druk ik dan het oorsmeer niet aan of kans dat ik de gehoorgang beschadig?
Oorsmeer verwijderen met tissues. Dan kun je het oorsmeer niet aandrukken? Ik maak het ergste schoon. Dan puur oor erin, even goed inmasseren. Dan mogen ze schudden en een uurtje later of zo dan haal ik nog eens een tissue er doorheen. Vaak is dan een deel oorsmeer al los gekomen en dat kun je dan eruit vegen.
Door Irish
#2096354
Lil schreef: Oorsmeer verwijderen met tissues. Dan kun je het oorsmeer niet aandrukken? Ik maak het ergste schoon. Dan puur oor erin, even goed inmasseren. Dan mogen ze schudden en een uurtje later of zo dan haal ik nog eens een tissue er doorheen. Vaak is dan een deel oorsmeer al los gekomen en dat kun je dan eruit vegen.

Thanks! Ik hobbel wel lekker verder op iemand anders zijn topic...  :-[
Zo als jij omschrijft Lil zo doe ik het ook ongeveer, alleen ga ik met een tissue best wel diep de gehoorgang in en ben ik bang dat ik het zo dus dan ook aandruk. Maar misschien ben ik overbezorgd. Wil graag me logeetje helpen..
Door Anthraciet
#2096369
Onze Dara heeft chronische oorontsteking, dat had ze al toen we haar uit het asiel haalden en nadat we eerst middelen van de dierenarts gebruikt hadden, hebben we ook puur oor gekocht.
Net als de middelen van de dierenarts vonden we dat het minder ging werken als je het langer gebruikte en dat Dara echt pijn aan haar oren had op een gegeven moment. Toen we bij onze duitse dierenarts waren, hadden we het er eens over en hij gaf ons de tip om haar oren goed te masseren (echt daar waar het haar oor in gaat zeg maar, je hoort dan ook een 'vochtig' geluid) en sindsdien heeft ze veel en vele malen minder last van haar oren, echt een geweldige tip!

Heel af en toe gebruiken we nog puur oor (en ook nog het middel van de dierenarts wat we nog hadden staan), maar dat is nu misschien 1x in de maand, terwijl we eerst eigenlijk elke dag wel moesten gebruiken.

Misschien helpt het bij jullie honden ook?
Door Lil
#2096380
Anthraciet schreef: Onze Dara heeft chronische oorontsteking, dat had ze al toen we haar uit het asiel haalden en nadat we eerst middelen van de dierenarts gebruikt hadden, hebben we ook puur oor gekocht.
Net als de middelen van de dierenarts vonden we dat het minder ging werken als je het langer gebruikte en dat Dara echt pijn aan haar oren had op een gegeven moment. Toen we bij onze duitse dierenarts waren, hadden we het er eens over en hij gaf ons de tip om haar oren goed te masseren (echt daar waar het haar oor in gaat zeg maar, je hoort dan ook een 'vochtig' geluid) en sindsdien heeft ze veel en vele malen minder last van haar oren, echt een geweldige tip!

Heel af en toe gebruiken we nog puur oor (en ook nog het middel van de dierenarts wat we nog hadden staan), maar dat is nu misschien 1x in de maand, terwijl we eerst eigenlijk elke dag wel moesten gebruiken.

Misschien helpt het bij jullie honden ook?
dat masseren gebeurd hier altijd als er "schoonmaakmiddel" in zit, dus ongeveer 1 maal per maand. Heb ik ook ooit eens van een da geleerd bij een ooronsteking. Ik denk destijds bij onze kater met chronische oormijt.
Door Anthraciet
#2096387
Dat deden wij inderdaad ook altijd al, maar nu de dierenarts het ons had laten zien deden we het toch iets beter/anders/intenser waardoor het gewoon mega effect had en we dus bijna geen medicijnen meer nodig hadden :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door