Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chunga
#2091140
Luna heeft jeuk !!
We zijn volledig over op BARF sinds 3,5 maand.
Kan het door het BARF komen? En zo ja wat nu?

Weer terug naar brokken en kijken of het, na een aantal weken, beter gaat?
Door Veerle-scrappyToo
#2091165
Wat de juiste oorzaak is kan ik nu niet zo meteen zeggen maar ik zou wel direct durven zeggen... NIET terug op de brok om te kijken of het na een paar weken over gaat  :D
Wat zou een mogelijke oorzaak zijn...ontgiften, vlooien, veranderen ( verbeteren) van de vacht, ergens in gelopen wat irritatie veroozaakt ( een plant of zo)...

Is er een speciefieke plaats waarde jeuk zich situeert en zie je nog iets anders veranderen?
Door nienk
#2091207
oh nee hoor, echt niet terug naar de brok! de kans dat het, afgezien van ontgiften, door barf in zijn algemeen komt, is sowieso nul en om gelijkj over een voedselallergie te spreken, lijkt me een beetje voorbarig.

hoelang heeft ze nu jeuk? is het over haar hele lijf? heeft ze ook last van verharen, schilfers, vettigheid, etc? is het krabben, of ook bijten/likken?

je zou er goed aan doen even een tijdje bij te houden wat je met haar op een dag doet, wat ze te eten krijgt, waar ze geweest is, etc. en dan daarnaast bijhouden hoeveel jeuk ze heeft. wellicht kom je dan de oorzaak al tegen.

veerle-scrappyToo noemt al de andere mogelijke oorzaken op. ontgiften is ook mijn eerste idee. heeft ze ook vieze oogjes/oren? ruikt ze anders?

daarnaast nog: heeft ze een nieuwe mand/deken, of is die gewassen? heb je nieuw was of schoonmaakmiddel? heeft ze een nieuw speeltje? net vlooienmiddel/ontworming/inenting/etc. gehad? is ze misschien gestresst?

hihi, beetje veel vragen, maar je ziet, er zijn een hoop mogelijkheden!
Door Chunga
#2091304
Luna heeft al zo'n 3 maanden jeuk.
We behandelen haar trouw tegen vlooien.
Ze heeft jeuk over haar hele lijf,ze krabt,bijt,likt.
We zijn al bij de da geweest en daar heeft ze een injectie gehad tegen de jeuk,dat heeft even geholpen.
Sinds we barfen is haar vacht slechter geworden,schilfers,dof,voelt ruw aan.
Door Butch
#2091412
wat geef je tegen de vlooien? En gaf je dat spul ook al toen Luna nog op de brokken stond? Of is de jeuk begonnen sinds je dat geeft? Ik zou het niet weten waar ze op reageert, maar terug naar de brokken lijkt me geen optie. Als ze inderdaad op iets in het eten reageert kan je beter barfen, want dan weet je precies wat je wel en niet geeft. In brokken zitten zoveel toevoegingen, ook dingen die niet vermeld staan op de ingredientenlijst (als de fabrikant het niet zelf heeft toegevoegd, maar een van zijn leveranciers, hoeft de fabrikant het er niet op te zetten), dat ik dat risico niet zou nemen.
Ik zou eerst maar eens alle factoren die hierboven staan afvinken en als je daar niks in kan vinden zou ik eens kijken of je een eliminatie dieet kan doen.

Voor ontgiften lijkt het me wat lang, dat duurt volgens mij niet zo lang. Maar ik weet niets van de achtergrond van Luna, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

In elk geval niet van alles tegelijk veranderen, anders weet je nog niet wat het is. Dus als je stopt met antivlooienmiddel bijvoorbeeld, dan nog geen dieet wijzigingen gaan doen. Zo kan je een voor een alles uitsluiten en kom je erachter wat het is.
Kan helaas wel even duren...
Door Butch
#2091427
heb toch even in je berichten gekeken, niet alles gekeken maar volgens mij ben je toch al 6 maanden aan het barfen. Als de jeuk er nu drie maanden is, zou je denken dat het niet in het voer zit. Of ze is ergens allergisch voor geworden… ik weet het niet. Ik zou eerst maar eens andere opties langs gaan.
Zit er een verloop in de jeuk? Dat het  bijvoorbeeld erger is en dan weer wat minder wordt? Dan zou het een verband kunnen hebben met antivlooienmiddel. Of is het iets wat aan het begin van de zomer is opgekomen? Dan zou het ook nog kunnen zijn dat ze allergisch is voor grassen of pollen of zo. Maar volgens mij kan je dat met een allergietest eruit halen. En dan zou het minder moeten worden als de zomer voorbij is, maar ja, om daar nu op te wachten, dat kan wel even duren.
Door tt-tjes
#2091627
Kan het niet aan het weer liggen? Jou hond heeft een behoorlijk vacht, volgens mij zwemmen ze ook. Het is al een hele poos behoorlijk vochtig en broeierig.
Mijn jongens ontwikkelen door dit soort weer in een moord termpo een berg onderwol, wat ook weer meer jeuk geeft. Misschien dat een keer wassen en goed doorkammen al een hoop verlichting brengt.
Door Chunga
#2094342
Bedankt voor jullie advies en tips.

Wat het is weten we nog niet.
Kan het misschien dan met Advantage te maken hebben? Dat hebben we de laatste tijd gebruikt. Afgelopen weekend weer Frontline gegeven,2 weken nadat ze Advantage had gehad.

Bovendien hebben we het vleesbot aandeel in haar menu verminderd ten gunste van spiervlees.
Ze is namelijk ruim 1,5 jaar en
iemand bij de dierenspeciaalzaak zei iets over vleesbot en de hoeveelheid eiwitten en het misschien nog niet allemaal
kunnen verwerken hiervan (nieren).

Wie zal het zeggen....
Laatst gewijzigd door Chunga op vr 26 aug 2011, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2094379
wellicht had ze toch gewoon vlooien dan!

hoeveel vleesbot geef je nu en hoeveel gaf je eerst?

dat verhaal van die persoon in de dierenspeciaalzaak, dat weet ik niet. een hond van 1,5 is volgens mij qua spijsvertering (allang al) af?
Door JoNoMo
#2094562
Chunga schreef: Bedankt voor jullie advies en tips.

Wat het is weten we nog niet.
Kan het misschien dan met Advantage te maken hebben? Dat hebben we de laatste tijd gebruikt. Afgelopen weekend weer Frontline gegeven,2 weken nadat ze Advantage had gehad.

Bovendien hebben we het vleesbot aandeel in haar menu verminderd ten gunste van spiervlees.
Ze is namelijk ruim 1,5 jaar en
iemand bij de dierenspeciaalzaak zei iets over vleesbot en de hoeveelheid eiwitten en het misschien nog niet allemaal
kunnen verwerken hiervan (nieren).

Wie zal het zeggen....
Had ze dan vlooien als je al na 2 weken weer een anti vlooienmiddel geeft.
En ja hier hebben ze dit jaar ook erg veel last van schilfers en een droge dorre vacht daarom gebruik ik de blazer wat vaker.
Bij Mohini hoeft er maar een vlieg in de buurt te komen en ze begint hevig te krabben.
Door eelke
#2094665
Chunga schreef: Bedankt voor jullie advies en tips.

Wat het is weten we nog niet.
Kan het misschien dan met Advantage te maken hebben? Dat hebben we de laatste tijd gebruikt. Afgelopen weekend weer Frontline gegeven,2 weken nadat ze Advantage had gehad.

Bovendien hebben we het vleesbot aandeel in haar menu verminderd ten gunste van spiervlees.
Ze is namelijk ruim 1,5 jaar en
iemand bij de dierenspeciaalzaak zei iets over vleesbot en de hoeveelheid eiwitten en het misschien nog niet allemaal
kunnen verwerken hiervan (nieren).

Wie zal het zeggen....
hier adsvantix gebruikt, en dezelfde klachten. ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het van de advantix komt, maar mijn vermoeden ligt er wel... veel verharen ook, en kale plekken.
Door Chunga
#2094814
eelke schreef: hier adsvantix gebruikt, en dezelfde klachten. ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het van de advantix komt, maar mijn vermoeden ligt er wel... veel verharen ook, en kale plekken.
Ok, dan is de vraag wat is wel een goedwerkende anti-vlooien behandeling/middel ?
Door eelke
#2094827
geen idee, ik denk dat het een wisselwerking is en dat zal per hond ook wel weer verschillen. maar ik geef voorlopig niks :)
Door Chunga
#2094832
eelke schreef: geen idee, ik denk dat het een wisselwerking is en dat zal per hond ook wel weer verschillen. maar ik geef voorlopig niks :)
Betekent voorlopig niks geven niet dat de hond weer (makkelijk) vlooien krijgt?
Door Lil
#2094836
Je hoeft alleen te ontvlooien als de hond vlooien heeft. Al dat gif is vreselijk slecht. Ik heb hier alleen nare ervaringen met ontvlooiingsmiddelen. Ik geef het in lente en herfst als. Ik gek wordt van de teken en verder nooit. Ook nooit vlooien gehad. 1 keer toen gaf ik brok en elke 4 weken een pipetje. Vraag is dus hoe goed dat spul helpt, terwijl het zwaar gif is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door