Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jon
#2094576
Heeft iemand een tip?
Net bij haalde ik lhakkie aan onder zijn kin en toen reageerde hij fel met pijnblaf. Ik voelde ook een enorme bobbel. Bij nadere inspectie lijkt het op een teek, zo groot heb ik nog niet eerder gezien. Heb alleen een tekenpincet, geen lasso. Omdat hij al een paar dagen ook niet echt lekker in zijn vel lijkt moet het beest eruit maar past niet in pincet. Hoe doe ik dat het handigst. (lhakkie zal wel aardig weerstand bieden denk ik.

Stomme vraag misschien maar ik ben al niet zo'n held in het verwijderen van die beesten
Door Nynke
#2094579
met de nagels van je wijsvinger en duim? Misschien Ihakkie een snuitje om doen voor de zekerheid ? Of de tekentang via de zijkant erom doen? Meesta, als ze heeel groot zijn, laten ze snel los  ;)

Haha, Sanyo en ik praktisch tegelijk  :) :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2094581
Nynke F schreef: met de nagels van je wijsvinger en duim? Misschien Ihakkie een snuitje om doen voor de zekerheid ? Of de tekentang via de zijkant erom doen? Meesta, als ze heeel groot zijn, laten ze snel los  ;)

Haha, Sanyo en ik praktisch tegelijk  :) :)
Ha, ha bijna tegelijk hetzelfde antwoord :biggrin2:
Door jon
#2094584
Dank dank jullie! Ga het proberen met mijn vingers. ben nu al bang dat vieze ding tussen mijn vingers fijn te knijpen. Jullie horen nog.

nogmaals bedankt, jon
Door jon
#2094609
Nou hij is eruit :) Met mijn vingers werd het niks, Lhaki in paniek. Toen ben ik toch maar met het pincet wat gaan frutselen. Vanaf de zijkant ging het net. Toen ik het pincet vastzette trok Lhaki zijn kop weg en eruit was ie. Geen alcohol in huis om te ontsmetten maar ik ben blij dat het beest eruit is, volgens mij was ie al ter ziele trouwens want ik zag niets meer bewegen.
Door jon
#2094718
Nee, heb helaas niets in huis, anders zou ik dat zeker gedaan hebben.
Ik dacht overigens dat ik het wondje makkelijk terug zou kunnen vinden maar zie (en voel) er niets meer van. Morgen bij daglicht ga ik wel even goed kijken. Lhaki is duidelijk blij dat ie verlost is, kwispelt er vrolijk op los.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door