Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jannette
#2094131
Hoi,

Het is weer een tijd dat ik wat heb laten horen over Jaimy, maar zit nu wel met een vraagje.
Jaimy krijg momenteel kvv van Naturis. Vele andere merken geprobeerd, maar daar kan hij dus niet tegen. Hij gaat dan vreselijk spugen. Hij eet hert,geit en lam en zalm. Ook geef ik multivitamine en mineralen van groene os.
Nu dus mijn vraag:
Jaimy is lusteloos. Al een tijdje. Slaap veel en wil maar even spelen en gaat dan weer liggen. Wandelen een klein stukje en meneer wil weer naar huis. Net of hij weinig energie heeft. Zijn gewicht is 8 kilo en dat was voor ik met vlees begon iets van 6 kilo. Bloed onderzoek gehad. Was niet echt verontrustend. calcium iets te hoog,glob iets te laag, zeg mij allemaal niets.
Da wilde hem dus weer hun brok geven, want volgens hem moet hij meer koolhydraten hebben. Wil ik dus niet.
Wat kan ik doen?

Gr Jeannette
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2094155
Ik zou ook geen brok geven nee :-X Die 8 kilo, is dat een goed gewicht, of is dat wat te zwaar? Is pijn uitgesloten?  Als je die koolhydraten wilt testen, kun je wel wat aan je kvv toevoegen in de vorm van bataat, pompoen e.d.
Door nienk
#2094166
oh geen brokken hoor!

merk je verschil over de dag, wanneer is hij moe, wanneer juist tierig? hoevaak geef je hem eten?
Door jannette
#2094177
Zijn gewicht is perfect. Hij krijg 250gr kvv en dat verdeeld over 2 keer.
Hij is gewoon moe. Eigenlijk de hele dag :'(
Door nienk
#2094213
hmm vervelend zeg! misschien maakt het verschil als je hem langzaam aan overzet naar 1 maaltijd per dag?

ik zie bij Phytonics een multivitamine staan die toe gepast kan worden bij lusteloosheid.

hoe oud is Jaimy eigenlijk?
Door jannette
#2094231
1 maaltijd op de dag, is voor Jaimy teveel eten in 1 keer. Binnen 5 minuten spuugd hij alles weer uit.
Ben al blij dat hij nu van Naturis niet spuugd.  Multivitaminen en mineralen geef ik al.
Jaimy wordt in november 4 jaar. Groenten en fruit kan hij ook al niet tegen.
Door nienk
#2094241
hmm, welke vitaminen geef je?

en misschien heeft hij wat aan de Trias Omega olie?
Door jannette
#2094499
multvitamine en mineralen van groene os.  Ik kreeg van iemand de tip om een beetje rijst bij zijn kvv te geven.  Kan ik dat zomaar doen?
Door Pedro98
#2094512
Waarom de multvitamine en mineralen krijgt hij daar nou niet teveel van binnen zodat hij moe word?
Door jannette
#2094825
Ik wist niet dat je van teveel vitamine ook moe kan worden. Hij krijg maar 1 klein klein maatschepje per dag.
Door Pedro98
#2094868
Te veel gebruik van extra vitamine is niet goed dit is zowel voor de mens als voor dier. Ik voer niks geen extra vitamine toe aan de kvv, ze krijgen hier gewoon meerder soorten dieren en daar kunnen ze genoeg uit halen. Ik bekijk de dagen wanneer ze extra energie nodig hebben en geef ze dan ook gewoon wat extra eten.

Kan me nog een topic hier voor de geest halen dat er ook extra vitamine geven werd zal is even zien of ik hem terug kan vinden. Nou kan hem helaas zo niet terug vinden.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op za 27 aug 2011, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Veerle-scrappyToo
#2094920
Ik zit ook met de vraag of die extra 2 kilo er niet voor iets tussen zit.  Was hij echt te mager op die 6 kilo?  Ik kan me vorostelend dat 2 kilo extra meenemen best veel is voor een klein hondje.  Maar dat is mijn eerste gedacht natuurlijk.
Door Decibels
#2094921
waarom geef je extra vitaminen? Hier krijgen de honden gewoon hun KVV (wisselende merken, maar als hoofdmoot AHV) Daarnaast krijgen ze 1x in de week een visolie-capsule en 1x per week wat schapenvet.
Door jannette
#2095105
6 kilo was echt te weinig. 8 kilo is perfeckt voor mijn cavaliertje. Hij heeft een mooie taille en kan zijn ribbetjes goed voelen.  Hij is ook niet echt klein.
Verder vond de Da dat ik vitamine moet geven, omdat hij maar weinig afwisseling krijg van kvv.  Visolie capsules-capsules en schapenvet lukt ook niet bij hem. Jaimy heeft ook beginnende spondylose. Alles wat ik tot nu heb geprobeerd om te geven voor die spondylose wordt hij misselijk en krijg hij diaree.  Het is niet echt makkelijk als hij zo overal op reageerd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2095110
Nou, dan denk ik even heel simpel, misschien verrekt hij wel van de pijn van de spondylose. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door