Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2093907
Gijs is gisteren waarschijnlijk door de berenklauw gelopen, eerst dacht ik dat het door brandnetels kwam, maar daar is de reactie toch wel te heftig voor.
Toen ik na het werk rond 19.00 thuis kwam ging het hem niet goed, raar lopen, soms omvallen. Nagekeken, een teek ontdekt, zou het dan zo een miep zijn dat hij daarom zo doet? teek weggehaald wat hij bijna niet toeliet. Buiten nog eens goed gekeken, wat plekken op zijn blote buikje (is nog puppy buik...) maar dacht dat dat van de brandnetels kwam.
Toen mijn vriend thuis kwam samen nog eens gekeken, en ontdekt dat hij onder de rode bulten zat. Dierenarts gebeld, konden we gelijk terrecht. Die hebben wat weggeschoren, en tot bovenstaande conclusie gekomen. Arme Gijs moesten we met 5 mensen op de tafel houden, omdat hij niet wilde en zich zo ellendig voelde... ligt je puppy daar...

Vuurrood zijn huid, brandblaren erop, niet zo gek dat hij zich zo gedroeg...

Hij heeft een spuit gehad tegen de jeuk, en 1 om vocht af te drijven, want hij wel helemaal dik, zelfs zijn hele snoet werd dik, zijn onderste ooglid ging hangen omdat zijn huid zo trok... Verder hydrocortisone lotion om erop te smeren, en advies gekregen om te koelen, maar Gijs gaat natuurlijk niet op de handdoeken uit de vriezer liggen...

Man man, wat is jeuk dan toch erg, en wat is het erg om je hond zo te zien... hij liet zich gewoon omvallen van ellende, soms liep hij alleen op 3 benen, paniek.... pfff

Nu maar een matrasje in de kamer gelegd, en daar ga ik vannacht vertoeven, met de achterdeur open, want hij moet echt heel veel plassen.
Tis zonde mn arme puppen kind.

Net nog wat foto's gemaakt, op de foto's ziet het er al rustig uit eigenlijk, nog 1 vuurrode plek bij zij oksel, en zo was eerst zijn hele buik/borst...

Iemand dit nog meer meegemaakt?

Afbeelding

Afbeelding
Door Migudu
#2093920
Heb het nog niet meegemaakt, maar oh, wat ontzettend zielig!!!
Hij moet zich echt heel rot voelen met die jeuk!
Sterkte en beterschap voor Gijs!

Gerda
Door eelke
#2093921
Dank je wel, dat kan hij best gebruiken. Gelukkig ligt hij nu wel even te slapen.

En de pest is, ik voelde het aankomen, maar dacht dat er iets met Joep was...Gijs ging vanmiddag tegen Joep aan liggen, met zijn kop op Joep, doet hij anders nooit.
Aah, jeuk is echt heel zielig, als je naar de foto's kijkt ziet het er niet zo dramatisch uit, maar die kras naast zijn piemeltje is in het echt rood/paars... Ben er best van onderste boven eigenlijk...
Door cj
#2093967
Heb het helaas ook meegemaakt met teckel Joepie. Kreeg ineens hele grote bulten, dat werden blaren die kapot gingen. Dit alles binnen een uur. Na dezelfde medicatie zoals jij beschreef, was de jeuk met een dag weg. Hij heeft nog wel een week of twee overal korsten gehad.
Sterkte!!!!!
Saskia
Door eelke
#2094075
zelfs op zijn net indalende balletjes....gossie....

onrustig nachtje gehad, hij heeft er nog steeds last van, weet soms niet waar hij het zoeken moet.

als er iemand nog tips heeft?
Door nienk
#2094084
arme hond! wil hij wel eten enzo? misschien dat je hem wat af leiding kan bieden in de vorm van een barfhap waar hij echt flink aan moet kluiven, of anders een gevulde kong ofzoiets?
Door eelke
#2094088
tja, daar zat ik net ook al aan te denken, maar geheid dat ze dan nu of op mijn bed, of op de bank aan liggen kluiven... dus daar moet ik nog eens iets op verzinnen. hij ligt nu wel weer te slapen, zolang hij slaapt gaat het goed.

hij ging vannacht gewoon OP mijn hoofd zitten, zo paniekerig (nou is hij normaal al niet de handigste en voorzichtigste, maar dit was anders)

Joep vond het allemaal prachtig, die was kei blij dat ik beneden bleef  :biggrin2:

Gijs lijkt zijn plas ook niet goed te kunnen ophouden, heeft weer 2 keer binnen geplast terwijl de achterdeur open stond, hopelijk niet weer een terug val in zindelijkheids proces...
Door eelke
#2094095
weet er trouwens iemand hoe lang het duurt voordat die vocht afdrijvers uitgewerkt zijn? zijn toet lijkt me nog steeds dik....
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2094215
Gelukkig heb ik het nog nooit bij mijn honden gehad, maar ben wel zelf een keer met mijn arm door de berenklauw gegaan...
Eerst kleine gele blaasjes, die later uitvloeiden tot grote, dikke met vocht gevulde brandblaren.
Het jeukte niet zozeer, maar het deed echt pijn als een brandwond.

Gijs zal zowel meer plassen door de anti jeuk spuit(waarschijnlijk iets van prednison) en van de vochtafdrijvers.
Het is dus niet zo gek dat hij zijn plas even niet goed kan ophouden, zeker als hij zich verder ook nog niet prettig voelt.
Ik denk dat je na dit alles gewoon het zinnelijkheidsproces weer zult oppakken, dit is gewoon overmacht.

Ik weet niet wat hij als vochtafdrijver heeft gekregen, maar als het furosemide is geweest, zal het ongeveer 12 uur werken, ze geven een 2 x daagse dosering aan voor de injectie. http://repertoriumonline.fidin.nl/displ ... dicatieId=

Knuffel voor Gijs, dat het maar snel weer af mag zakken! :-*
Door eelke
#2094220
hij had net het matras onder geplast, ik was me ff omkleden en stapte net de kamer weer in, gijs lag, schrok, en zette het op het lopen, al plassende, dus alles onder.

daarna de dierenarts gebeld hoe lang die vochtafdrijvers werken, ik moest rekenen op 24 uur bij zo een grote hond, want daar gaat ook veel vocht in.

Gijs is echt zichzelf niet, en ik maak me wel zorgen, maar probeer dat juist ook weer niet te veel te doen. Hij is echt uit zijn doen, wil alleen maar in een hoekje liggen, zou graag zijn temp eens meten maar dat gaat me niet lukken in mijn uppie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door