Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TessaThomas
#2092497
Hallo allemaal, wij zijn nieuw hier en laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Wij hebben sinds kort een herplaatser, waarvan bekend was dat ze moeilijk at. In het begin brokken gevoerd, die at ze wel maar ging ze van aan de diarree. Toen heb ik wat KVV gehaald, Rodi trok ze haar neus voor op. Ook met alle tips hier van het forum. Daarna nog 2 andere merken gehaald bij de dierenwinkel, maar die wilde ze beide ook niet.

Nu krijgt ze smuldier, wat er wel makkelijk ingaat? Hier wil ik haar voorlopig op houden en over een half jaar oid kijken of we kunnen overstappen op een nieuw merk. Máár ik moet afwisselen om het lekker te houden voor haar. Kan ik ook de aanvullende pakjes kopen en daar wat bijgeven? Dan hebben we meer smaken. Zo ja, wát erbij geven? Ik las al over een rauw eitje(met schil?) groenten (geen prei of ui) en soms een visje. Op dit moment ben ik druk alles aan het lezen, maar zoals ik begrijp kan ze dus qua groenten mee eten wat de pot schaft, maar dan zonder kruiden enzovoorts.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2092506
Ja, ik zou af en toe kip erbij geven (extra diersoort), pens kun je af en toe ook bijgeven, en hart natuurlijk ook. Rauw eitje met schil is een goed idee, groentenmix ook en een visje zeker. Vette vis is een hele goede aanvulling op Smuldier. Qua groenten kun je geven wat de pot schaft, maar je kunt ook een rauwe groentenmix maken in de blender. Dan zitten er meer vitaminen, sporenelementen, enzymen en dergelijke in.
Door nienk
#2092573
je zou kunnen proberen om een beetje van een ander merk door de smuldier te mengen, en dan steeds minder smuldier. had je dat al geprobeerd? daarnaast zou je haar bijvoorbeeld ook een paar (in het begin platgemepte) kippennekjes er bij kunnen geven.

dat je zegt dat je alle tips hier van het forum hebt uitprobeerd, neem ik aan dat je al geprobeerd heb om het eten aan te bieden, en als ze niet eet het na een paar minuten weg halen en dan weer het volgende eet moment aan bieden?
Door TessaThomas
#2092579
[quote="nienk"]
je zou kunnen proberen om een beetje van een ander merk door de smuldier te mengen, en dan steeds minder smuldier. had je dat al geprobeerd? daarnaast zou je haar bijvoorbeeld ook een paar (in het begin platgemepte) kippennekjes er bij kunnen geven.

dat je zegt dat je alle tips hier van het forum hebt uitprobeerd, neem ik aan dat je al geprobeerd heb om het eten aan te bieden, en als ze niet eet het na een paar minuten weg halen en dan weer het volgende eet moment aan bieden?
[/quote]

Idd geprobeerd! Maar dan eet ze dus helemaal niks.  Zal voorzichtig eens gaan mengen eens gaan mengen met een andere KVV. Zal eens bij de poelier vragen of ik kippennekjes kan halen daar. Zalmkoppen zijn geen beginnersdingen toch? Maakt het met zo'n vette vis niet uit dat ze geen bot gewend is dan? Dat kon ik niet helemaal vinden namelijk  :-[

Met de pot mee eten bedoel ik dat wij elke week een partij verschillende groenten krijgen van schoonpa, dus sperzieboontjes, verschillende kolen, sla enzovoorts. Kruiden hebben we hier standaard in bakjes, dus als ik dat gewoon mix in een blender kan ze dat eten begrijp ik uit de artikelen.
Door nienk
#2092588
hoelang heb je het vol gehouden? een gemiddelde gezonde hond kan er best tegen om een dagje over te slaan en de meeste krijgen op een gegeven moment wel door dat ze het toch echt gewoon op moeten eten.

zalmkop niet echt beginnersbot zou ik zeggen nee, qua vertering misschien wel, maar als ik zie hoe Reus er werk aan heeft is het best lastig knagen, weet niet hoe groot ze is? daarnaast moeten sommige honden vis een beetje leren eten, dus als ze al wat moeilijk is zou ik dat misschien nog even niet doen.

er staat inderdaad ergens een artikel wat er wel en niet in welke hoeveelheden in je groentemix kan. Reus krijgt geen groenprutje, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.
Door Leonike
#2092792
Van de smuldier kan je ook de aanvullende pakjes geven hoor.
Smuldier kip is de enige waar bot doorheen zit, de overige hebben een andere calciumbron.
Qua verdere aanvulling kan je ook kijken voor een beetje yoghurt o.i.d.
Wat beginnersbotjes kunnen ook. Een kippennekje, kipkarkas, kwarteltje etc. Misschien in het begin wel even platslaan.
Een beetje los spiervlees erbij kan ook.
Bij een aantal supermarkten kan je verse runderhart kopen. Kippenlevertjes hebben ze bijna overal.
Op die manier kan je de KVV mooi opleuken en is het toch iedere keer anders.

En inderdaad, zoals hierboven al beschreven, proberen om een andere smaak KVV erdoor te mengen. Met kleine beetjes beginnen en dan steeds een beetje meer erdoor.

Voor de groenten staat er een document in de bieb:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 685.0.html
Door M@rina
#2092909
Qua vis kan ik je voor beginners verse ansjovis aan bevelen. Ik haal ze op de markt ze zijn er in verschillende maten ook sardines zijn prima, maar die zijn wel een stukje groter dan de sardientjes die je doorgaans in een blikje vind.

Voor de rest kan ik alleen maar meegaan met mijn voorgangers.
OW ja bij de C1000 verkopen ze ook regematig kippenhartjes. als je nu kippennekjes kan krijgen dan kan je er wat kippenhartjes bij doen.
eitje, yoghurt, groente... allemaal prima aanvullingen op kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door