Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2091961
Keetje gaat langzaam maar zeker achteruit.

Sinds een week of 3 likt ze dwangmatig aan haar poten. We hadden haar daarom aan de voorpoten schoentjes aan getrokken voor de momenten dat we er niet op konden letten. Zondag liep ze slecht(er) en ik dacht dat het door het schoentje kwam en trok het uit.
Keetje heeft een vergroeide voorvoet door de artrose en haar nagels staan daardoor scheef. Nu stonk het afschuwelijk en 1 nagel hing erbij , ook haar voet is erg dik.
Meteen naar de DA gegaan en die hoopt dat het "gewoon " een afgebroken nagel is( de nagel lag los in het nagelbed en kon er zo afgepakt worden) Zoniet dan is het waarschijnlijk een vorm van botkanker dat in de tenen voorkomt en wat het bot oplost wat dus het loslaten van de nagel zou verklaren.
We hebben nu een antibioticakuur gekregen voor 10 dagen, 1 tab. Stomorgyl 10mg+1 tab. Stomorgyl 20 mg pd.
Maar aankomende vrijdag moet het zichtbaar beter met haar poot gaan, dus minder dik en minder stinkerig, anders gaan we foto's maken om de boel van binnen te bekijken.

Gezien haar leeftijd denk ik dat opereren geen optie meer is, als dit al kan, zover zijn we nog niet.

Wat kan ik verder doen om het haar wat gemakkelijk te maken?

Ik had geen probiotica in huis en heb biogarde yoghurt en yakult gehaalt maar hoeveel moet ze daar van?
Ze weegt 28,2 kilo.

Ik hoor graag van jullie,..... :(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2092027
Getsie, wat een naar bericht!
Ik ga er vanuit dat je haar al wel een pijnstiller geeft?

Probiotica is inderdaad goed ivm de antibiotica.
Probiotica capsules bevatten verschillende stammen goede bacteriën om de darmflora weer in evenwicht te brengen.
Yakult bevat er maar eentje en bovendien suiker, dat is dus niet zo heel erg zinvol.

Ik duim voor jullie dat het inderdaad alleen even wat tijdelijk ongemak is vanwege een afgebroken nagel :-*
Door Lizzy
#2092414
Oh bah.....

Kun je nog wat op de wond smeren? Want dan zou ik Groene Leem pasta van de groene os smeren. En verder lijkt me probiotica inderdaad een goed idee maar niet in de vorm van Yakult. Dat bevat of suiker of zoetstof en dat is allebei niet goed.
Door keetje
#2092451
Bedankt voor jullie reactie's. :)

Gisteren heeft ze Biogarde yoghurt gehad en een flesje yakult maar vandaag ga ik even naar de natuurwinkel om probiotica te scoren, via het internet duurt te lang, ik heb het nu nodig.
Yakult is inderdaad niet goed ivm de suikers maar ik denk dat dat niet zo veel meer uitmaakt voor ons meisje.Ze is zowat 13 en begint heel snel af te takelen. We kijken per dag vooruit nu, tot het moment dat we denken, en dat ze dat aangeeft, niet meer te willen.

Haar poot begint iets in dikte af te nemen dus dat lijkt gunstig maar we wachten het af. Het vreemde is dat ze er "gewoon" op loopt en er niet specifiek pijn aan lijkt te hebben.
We hopen er toch maar het beste van,..............

@Lizzy,
De DA zei specifiek dat we er niets op mochten smeren, ik vroeg er nog om. Liefs zelfs geen verbandje of schoentje.
Zal ik dan toch groene leem erop smeren? Ik heb een tube van De groene Os in huis.

@Sanyo,
Ze krijgt inderdaad pijnstilling maar dat is voor haar Artrose.
Ze krijgt Previcox 227  3/4 tab. pd, Duivelsklauw 413mg  en Pijncompositum 60 druppels en daar lijkt ze het redelijk pijnvrij op te doen, Dit kreeg ze al sinds een maand voor/tegen haar artrosepijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door