Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2092050
Hallo Allemaal,

Ik zou graag jullie input willen over het volgende. Sinds ik ben overgestapt op vers (nu voornamelijk Barf met KVV als aanvulling) voer ik 1 keer per dag. Dit bevalt mij erg goed. Ook voer ik tegenwoordig 's avonds laat na de laatste grote wandeling om het risico op een maagtorsie zo klein mogelijk te maken. Ze gaan daarna in de gang voor de nacht en doorgaans gaan ze dan lekker liggen uitbuiken/slapen.

Nu was Joep al wel gewend aan vers (KVV) maar kreeg hij altijd twee keer per dag te eten (2x 400gram). Dit omdat ze van de fokker te horen hadden gekregen dat je Duitse doggen beter niet in 1 keer kunt voeren omdat ze dan veel te veel in 1 keer moeten eten en ze dit
A) vaak niet willen;
B) dit het risico op een maagtorsie vergroot.

Vorige baasje gaf aan dat Joep een moeilijke eter is en dat ze altijd moeite hadden hem op gewicht te houden. Nu blijkt hij hier inderdaad liever niet te eten als hij alleen KVV krijgt (dan gaat het met lange tanden of niet op) maar BARF vind ie helemaal geweldig (slimme hond...).
   
Hoe denken jullie hierover? Gewoon 1x per dag voeren? Of toch beter verspreiden over twee keer?
#2092430
Zeker een slimme hond! En hoeveel BARF geef je hem per dag? Ik zou KVV sowieso niet 1 keer per dag geven (met de grote hoeveelheden die een Duitse Dog eet). Ik ben er trouwens lang niet zeker van dat 1 of meer keren per dag voeren de kans op een maagtorsie vergroot of verkleint. Ik denk dat genen en bouw een grotere rol spelen.
#2092450
Op dit moment krijgt hij om en nabij de anderhalve kilo. Ik voer altijd ongeveer, weeg het niet precies af.
Hij kreeg altijd twee x 400 gram KVV (smuldier). Nu krijgt hij voornamelijk barf met 1 pakje smuldier als aanvulling (ook handig om de preparaten door heen te mengen --> Glucosamine en Zoowiera).
#2092854
ik heb een bordeauxdog van 1,5 jr
en ik voer 2 x p dag ook ivm maagtorsie waar ik dan bang voor ben.
hij eet vrij vlot en lust alles graag.
hij weegt 49 kg toen ik m voor de vakantie woog.
ik ga 3 x p week ongeveer met m fietsen en dan mag ie even voluit rennen. moet ik wel heel hard trappen hoor  :D  hij vind t heerlijk hihi.
ik voer ook kvv samen met barf, kipnekken karkas enz.
en hij kijkt me smorgens altijd aan van krijg ik al wat? en dan geef ik s avonds na de laatste ronde altijd de 2e helft.  ik voer ongeveer een kilo per dag.
#2093099
ik heb 2 doggen en ze eten bij mij 1 keer per dag hun hele vlees maaltijd en smorgens ontbijt(groente met yoghurt) zodat ze niet de hele dag nuchter zijn...
Mn teef eet wat ze wil en laat ook weleens iets staan en mn reu die vreet je de oren van je kop en probeert het ook nog weg te stelen bij onze dame hahaha
Na het eten is het verplicht een uurtje de bench in  :)
#2093233
Heel erg bedankt voor je input!  Hoeveel eten jou Duitse doggen ongeveer?

En qua bench... Heb jij gewoon de grootste maat of heb je iets op maat gemaakt/laten maken? Joep is hoger dan mijn grootste maat bench. Ik doe ze nu gewoon samen in de hal en dan gaan ze tot dusver altijd gewoon rustig liggen slapen.
#2093277
Sinbad(reu) van net geen jaar eet ruim 2 kg per dag en galaxy teef van 3 eet ruim een kilo per dag. Ik heb 1 keer de grootste maat bench en een keer een slag kleiner en daar passen ze beide ook prima in. Met een bench draait het niet om hoogte maar om ruimte als ze liggen. Ze kunnen uitgerekt liggen en zich keren, ook kunnen re net aan zitten. Ik gebruik de bench omdat sinbad een echte rover is. Deuren maakt hij open en anders beschadigt hij die in de poging
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door