Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#2090560
Ze is nu 9 weken oud en weegt  bijna 6 kilo. Ik ga dan uit van 7% behoefte.

Ik kom uit op 420 gr per dag en 2940 per week

vleesbot 50% 1470/7 = 210 per dag
groentemix 10 %294/6 = 49 gr per dag ( 6 dgn) bij de pensdag geef ik geen groente erbij.
orgaan 20%: 588/3 = 196 gr per dag ( 3 dgn incl de pensdag)
spiervlees 20% : 588/4 = 147 gram per dag ( 4 dgn)

ik voer nu 3 keer per dag en wil dus het vleesbot over de maaltijden verdelen, mits dat dit mogelijk is. Of toch maar 4 keer per dag voeren?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2091618
Je percentages zijn prima om mee te beginnen.
Is even afwachten hoe ze op deze percentages reageert en dan kun je evt aanpassen.
Qua hoeveelheid per dag lijkt me 7% een ook prima uitgangspunt.

Ik heb pups die hier binnen kwamen nooit 4x per dag gevoerd.
3x per dag hadden ze genoeg aan qua eetbehoefte.
Ook vond ik dat prettiger omdat ik het zelf niet prettig vind als ze spelen of druk doen met een volle maag.
Dus dan is 3x ook makkelijker rekening mee te houden  ;)
Maar dit is puur persoonlijk denk ik.

Vleesbot verdelen over de maaltijden kan. Ik heb dat niet gedaan omdat ik het juist ook fijn vond dat ze soms een groter stuk vleesbot kregen per dag.
In het begin voerde ik wel per dag compleet, ik denk tot een maand of 5. Toen ging ook over naar 2x voeren.
Door **Jillaroo**
#2091686
thanx!

3 x per dag voeren is voor mij ook wat gemakkelijker, ze gaat tussen de middag mee naar kantoor en krijgt dan daar haar middagprak, de rest doet ze lekker mee met de andere honden. En die krijgen ook alleen eten als ze al uit zijn geweest. en daarna verplicht rust. :biggrin2:
Door Lizzy
#2092408
[quote="**Jillaroo**"]
Ze is nu 9 weken oud en weegt  bijna 6 kilo. Ik ga dan uit van 7% behoefte.

Ik kom uit op 420 gr per dag en 2940 per week

vleesbot 50% 1470/7 = 210 per dag
groentemix 10 %294/6 = 49 gr per dag ( 6 dgn) bij de pensdag geef ik geen groente erbij.
orgaan 20%: 588/3 = 196 gr per dag ( 3 dgn incl de pensdag)
spiervlees 20% : 588/4 = 147 gram per dag ( 4 dgn)

ik voer nu 3 keer per dag en wil dus het vleesbot over de maaltijden verdelen, mits dat dit mogelijk is. Of toch maar 4 keer per dag voeren?
[/quote]

Ik heb ook nooit 4 keer per dag gevoerd, altijd gelijk 3 keer. En ik verdeelde vleesbot + spiervlees of orgaanvlees + groenten ook altijd over alle 3 de maaltijden. Soms 2.

Je percentages zijn prima en de hoeveelheid ook.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2096598
[quote="**Jillaroo**"]
ik moet natuurlijk wel iedere keer als zij zwaarder word het menu aan passen. Wanneer ga je met het % naar beneden?
[/quote]

Dat is heel afhankelijk van je hond. Hoe energique ze is enzo.
Ik ging de 1e 4-5 maanden wat omhoog met de percentages, toen een tijd stabiel tot een maand of 11 en toen weer omhoog.
En nu met een maand of 16 pas wat meer naar beneden.
Maar mijn ras is ook wat groter en hij had pas echt meer eten nodig toen hij in pubertijd kwam.
Ik denk dat je het het beste per week kan bekijken, word ze wat gewoon wat meer en andersom.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door