Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ikke1980
#2092206
Ik heb totaal nog geen verstand van barf, maar ben van plan binnenkort de overstap te gaan maken van kvv naar barf. Nu kan ik nergens vinden wat het verschil is in percentages tussen wat een hond en een kat mag hebben. oftewel: ik snap er nu al niks meer van  ;D
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een honden- en kattenbarfmenu? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2092231
Bij honden wordt er groentenmix toegevoegd (meestal zo'n 10%) die bij katten niet nodig is.
Ook wordt als helft van het orgaandeel pens gegeven, wat katten meestal niet erg lusten.
Voor de rest zijn de verhoudingen ongeveer hetzelfde, maar als je dat uitbalanceert komt dat op iets meer van elk (vleesbot, spiervlees en orgaan) uit dan de absolute percentages van de hond.
De percentages kan je hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 380.0.html vinden. Ik geloof dat de richtlijn 45-50% vleesbot, 15-20% orgaan, eventueel wat extra'tjes en de rest spiervlees is.  Maar kijk het even na.  
Natuurlijk moet je ook altijd terwijl je bezig bent naar je katten kijken en eventueel bijstellen, zowel in hoeveelheid als verhouding.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 23 aug 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ikke1980
#2092560
Oke helemaal duidelijk! Hartstikke bedankt!
Vond het zo verwarrend juist omdat de percentages zoveel op elkaar lijken, maar nu snap ik m.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door