Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2092067
Vanmorgen een plasje weggebracht omdat de urine van Noxy  heel veel bloed bevat.  :-\ :-\

Vanavond moet ik terug, kan een baarmoederontsteking zijn, en zo niet, dan  wordt onder een roesje de blaas aangeprikt om een zuiver urinemonster af te nemen.


Waardeloos zeg,  het  schiet maar niet op met mn meisje  :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2092076
Hè, bah!

Om een steriel urine monster af te nemen rechtstreeks uit de blaas, heeft mijn da trouwens nog nooit een roesje gegeven. :-\
Ik moest zorgen dat de hond een volle blaas had en dan was het zo gedaan!
Gebruikersavatar
Door nova
#2092184
Nu zou ik blij zijn geweest met de diagnose: baarmoederontsteking. Maar deze is schoon.
De blaas en baarmoeder zijn geëchood, en de blaas laat een paar dingen zien die niet zijn zoals ze horen te zijn.
1) een heel sterk verdikte blaaswand, zelfs voor mij duidelijk te zien dat die nu al 2x zo dik was als in febr. van dit jaar, en toen was die al verdikt
2) er zijn sterretjes te zien, wat doet denken aan blaasgruis
3) er zit een uitstulping in de blaaswand, bijna zo groot als een ei

Dat hoort daar niet te zitten. Ik heb face too face gevraagd of er tumor verdenkingen zijn, maar omdat de uitstulping niet in ander weefsel geinfiltreerd is, dacht de DA niet aan een tumor. Ik heb verse urine moeten aanleveren, maar er zat zoveel bloed bij dat die mogelijk niet geschikt is voor onderzoek.

De urine gaat vanavond nog naar het lab, en wordt ook onderzocht op bepaalde tumorcellen, maar niet alles kan uit de urine gehaald worden. Afhankelijk van de uitslag wordt gekeken of het nodig is om door te verwijzen voor een steriel urinemonster en scopie, en in dat geval worden er ook biopten genomen.
Mijn DA kan alleen maar biopten nemen door de hele blaas open te maken. En dat is wel heel rigoureus.. :-\

Dus, ik ben niet vrolijk geworden.. :'( :'(
Gebruikersavatar
Door nova
#2092188
Lizzy schreef: Oh allemachtig, wat een narigheid :-\

Maar baarmoederontsteking? Waarom geen blaasontsteking?
Bij een open baarmoederontsteking vloeit pus en bloed af via de vagina, en  op die manier tref je dan  sporen aan in de urine
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2092322
Ik begrijp het, dat je na deze uitslag liever de diagnose baarmoederontsteking had willen horen.....
Nu is het allemaal nog heel onzeker wat er loos is :(

Ik hoop dat je snel een gunstige diagnose krijgt, sterkte met wachten :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door