Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2083035
Cayley krijgt een desensibilisatiekuur van Artuvetrin tegen graspollen, huisstofmijt, coperamijt en kattenepitheel allergie.
Best heftig zo'n kuur en ze had al kale plekken, maar nu trof ik vanochtend dit aan (volgens mij in echt erger dan te zien op foto):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op advies van de dierenarts doe ik drie maal daags afspoelen. Drogen met keukenrol (droogt goed en zodat je geen herbesmetting krijgt door de pus) en daarna een jeukstillende homeopathische zalf erop die hij zelf heeft gemaakt. Deze zalf helpt gelukkig wel iets. Uiteraard wordt er contact gelegd met de fabrikant van het vaccin over hoe te handelen. Da zegt eerst zorgen totdat de jeuk zakt en als de jeuk erger wordt of juist enige tijd wegblijft moet ik aan de bel trekken. Voor de duidelijkheid, ze heeft dus geen nieuw injectie gehad gelet op deze pootjes.

Iemand een idee wat te doen? Ze is kreupel, maar ja meer korst dan hele huid op de poten (ps ik heb de bevedering weggeknipt, maar ze had zelf al bijna geen haar meer erop staan).
Laatst gewijzigd door Lil op di 11 sep 2012, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2083048
Jeetje Shirley! Ik heb geen tips voor je. Maar wil Cay wel heel veel beterschap wensen!
Door Lil
#2083151
Nadia schreef: Jeetje Shirley! Ik heb geen tips voor je. Maar wil Cay wel heel veel beterschap wensen!
dank je  :-*
Door Lil
#2083323
TT-tjes, dit is nu de 6e injectie geweest en let wel dat was 3 weken geleden. Normaal verloop is: prik, jeuk wordt erger (logisch allergische stof is toegediend), jeuk neemt af en wordt minder dan voor de prik. Jeuk neemt daarna weer toe tot niveau van voor er ooit geprikt is. Nieuwe prik etc, waarbij uiteindelijk jeuk steeds minder wordt en er geen reactie meer op prikken optreed. Waarschijnlijk komt het doordat ze hier in de straat gehooid hebben. Het is een enorm grasveld (dat al maanden bloeit) dat is gemaaid. Ook de fabrikant zegt niet prikken bij zo'n heftige reactie, dus nu wachten op aanvaardbaar niveau en dan weer vanaf een lager niveau gaan opbouwen. Baal er dus wel enorm van dat het erger is dan ooit tevoren en geintje is stikduur. Maar goed we kunnen niet wachten tot na het hooikoorts seizoen, want dan is het mijten seizoen en de katten zijn natuurlijk ook hier, maar daar is ze maar licht allergisch voor.
Door evds
#2083364
Jeetje wat balen, ik heb geen ervaring met allergische reacties dus kan je geen raad geven maar wel veel beterschap en sterkte  :-*
Door Robian
#2083458
Gets, dat ziet er niet lekker uit.  :-X
Ik kan je helaas geen raad geven, wel een dikke  :bigarmhug: voor de patient
Door Lil
#2084768
Dank voor de knuffels!  :-*

Als ik ze nu goed insmeer met de zalf (volgens mij is het een gel en geen zalf) blijft ze er vanaf en de plekken zijn al minder rood  :D :)

Met de da gisteren afgesproken haar wel rustig te houden, maar haar ook geestelijke voldoening te geven. Vanavond mag ze toch behendigheid proberen zo lang ze niet kreupel loopt. Is nu op zondag toch meer cursus zelfbeheersing dan dat ze echt traint in de trant van springen en zo.
Door Lil
#2091908
Even een update:

De poten zijn nu echt rustig en mooi dicht, ze is dus niet meer kreupel  :D
De vacht is natuurlijk wel weg, dus het ziet er niet uit (zeker niet nadat ik rigoureus met de schaar alle lange haren heb weggehaalt), maar dat boeit ons niet. Hoofdzaak is dat het goed gaat.  ;)

Er is tot nu toe geen nieuw serum gespoten voor de desensibilisatiekuur en de jeuk is nog verder gezakt tot bijna helemaal weg  :D :D :D :D
Nu merk ik dat ze langzaam weer wat meer jeuk begint te krijgen, dus morgen gaat ze een injectie krijgen. Wel minder serum dan de laatste keer en we hopen dat ze dan maar heel weinig begin verergering heeft en langere tijd jeukvrij is.
Door Lil
#2110264
Inmiddels alweer twee injecties verder.
De da is de vorige keer teruggegaan naar de hoeveelheid waarop het goed is gegaan (0.6 ml).
Dit heeft 3 weken gewerkt. Helaas gelet op het weer en de hoeveelheid aanwezige pollen gaat de jeuk niet volledig weg, maar zie je wel duidelijk. Korte beginverergering na injectie, jeuk daalt naar een punt dat lager is dan zonder injectie en daarna loopt de jeuk weer op.
Gisteren was de da best wel tevreden toen we het over dit verloop hadden. Ik zag het wat somberder in en vroeg of hij wel dacht dat we de goede weg bewandelden. Ja! zei hij gelukkig volmondig. Het feit dat ze reageert en er een curve is in de intensiteit van jeuk is het teken dat ze erop reageert. Volgens hem is het ook normaal dat ieder levend wezen anders reageert en daarom kijken we gewoon tot waar we komen naar geleide van de curven van intensiteit van haar jeuk. Schijnt dat het helemaal niet erg is als we misschien de dosis van 1.0 ml nooit bereiken had de fabrikant gezegd. Als we maar de klachten onder controle krijgen en dat gaat waarschijnlijk wel lukken.
Daarom gisteren nog maals 0.6 ml gespoten. Ik ben benieuwd.

Ik heb ook heeeeeel handige tips gekregen.
Ik moet de poten dus echt afspoelen met douche en tuinslang en zo en niet natmaken met washandje en drogen met handdoek, want in handdoek etc. zit huisstofmijt (daar is ze ook allergisch voor) en dan was ik de ene allergeen af en breng de andere op.
Ook zou ik spray kopen die de huisstofmijt dood en dat heb ik gedaan vandaag, zodat mijn nieuwe auto die dinsdag komt vanaf dag 1 behandeld wordt. Rest van het huis neem ik dan meteen mee  :D en gelet op mijn eigen huisstofmijtallergie was ik blij om te horen dat er dergelijk spul bestaat.
Door Lil
#2110332
Ik heb hem van allergieshop. Zal morgen even de naam opzoeken. Ik hoop dat ik daardoor 's ochtends eens wakker wordt met een neus die open is. Ik houd je op de hoogte van de spray ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door