Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#209189
ik zou er naar laten kijken, Tika had ook zoiets en ik dacht dat ze echt een beugel moest, we zijn naar een heuse honden tandarts geweest ze was toen denk ik 8 maanden(?) we hebben er niks aan gedaan en ze heeft een prachtig gebit.
maar gewoon naar laten kijken want ieder bekkje is toch anders
#209396
Haar voortanden zijn allemaal gewisseld...haar hoektanden zijn druk bezig.. Ik weet dus niet of er nog 1 melktand zit die de boel blokkeert, of dat het twee volwassentanden zijn die tegelijkertijd doorkomen. HEt lijkt meer op het laatste...denk ik... :-\
#209398
Het komt bij bassets wel eens voor dat er dubbele volwassen elementen inzitten. Dus ik stem ook voor naar laten kijken. Als je zeker weet dat het een melktandje is zou ik nog een maandje wachten en haar flink laten kluiven. Meestal valt ie er dan vanzelf wel uit.
#209511
Mja, ik denk toch dat het geen melktandje is...dat ding zit muurvast en die ander is nu toch wel scheef aan het groeien... Ik ga maar even naar de DA...maar dit is typisch zo'n kwestie waarbij ik bang ben dat de DA denkt: Ha! GELD! en mij allemaal onnodige toestanden aan probeert te praten...
#209680
[quote="geer"]
En nou is Tannetje ook nog eens offline... Anders zou ik Sophie morgen mee kunnen nemen naar het werk...maar ja, als er allemaal rontgentoestanden voor nodig zijn, dan heeft dat dus geen nut...
[/quote]

Maak je er niet te sappel over Geer. Röntgentoestanden zijn echt niet nodig. Als het een melktand is, dan ziet de dierenarts dat ook zo wel. Ik heb zelf een ras waarbij het veel voorkomt, dat de hoektanden of niet alle hoektanden spontaan wisselen. Veel kauwen, trekspelletjes e.d. helpen dan niet. Er is maar één optie: melktand trekken, zodat de blijvende tand ruimte krijgt. Niet te lang meer wachten dus en naar laten kijken.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door