Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2091063
hey hey
een vraagje
ik heb vandaag met nanna geruild van voer voor de honden.
nu heb ik hier een lams en geiten kop.
ze zijn al gezaagt
hoe moet ik deze nou geven ?
in zijn geheel ?
ze zijn zooo groot haha
het zijn koppen van sw.
ik zal gewoon even moeten wennen denk ik hihi , qua grote , want tot dus ver had ik alleen knijn koppen haha
mijn god wat een dingen :D
maar goed back to basic , hoe kan ik dit het beste geven ?
en kan ik dat gewoon met een kilo lap pens geven ?
Laatst gewijzigd door tycolaika op ma 22 aug 2011, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#2091071
Hoelang barfen jouw honden al? Tis wel een echt gevorder bot. Dus ik zou het persoonlijk pas een jaar na echt barfen geven.
En dan idd met een flinke lap pens, kilo is prima. De dag erna laten vasten. Of alleen ei met groente oid. Mocht het je lukken, de onderkaak even van te voren eraf trekken. die is vaak te hard.
Hoe zwaar zijn ze dan? Want zo mega groot moeten ze toch niet zijn?
#2091121
ze barfen nu sinds april
ze eten ook kalkoen karkassan , van jonkies , als de polier ze wel es heeft
en kalkoen nekken
en ik weet dat dit ook gevorderde botten zijn , en dat velen ze niet graag geven
ze verteren alles prima , en doen het verder goed qua kauwen.
ik was zeker niet van plan dit aan zena te geven hihi , maar alleen de 2 grote , even voor de duidelijkheid.

1 kop is :1,5 kilo

en de ander is :bijna 2 kilo 19.. zoveel

zou ik ze anders een helft geven ?
want 1ne vind ik voor mijn gevoel echt te veel.
#2091131
ik denk dat ik hem niet eens aan laika ga geven, ik weet het nog niet.
ik heb ze in eerste instantie voor tyco genomen.
de big bos haha.

dus een halve , met een kilo pens is dat goed ?
en dan de onderkaak eraf hakken/breken ?

als die koppen van sw gezaagd zijn , en die kop is ontdooit kun je die dan zo in 2en breken of wat ?
of zijn die niet helemaal door gezaagd ?

ik wou ze heel graag bestellen zodra er sw besteld word , maar ik had ze nog nooit gezien / gegeven.
en vond dit dan wel een kans om het eerst te proberen.

hoevaak mogen ze zulk bot werk hebben ?
mijn gevoel zegt 1 x in de week ?
1 x op de 2 weken ?

het lijkt me wel een bezigheid voor ze , hun tandjes blijven die gespaard ? dus geen tanden killers ?

ooh wat een vragen opeens hihi

liefsss
#2091136
Als mijn honden een kop krijgen dan wil ik erg graag dat ze er of pens of spiervlees bij eten.
Ik geef ze dat eerst, zodat ik zeker weet dat ze dat op hebben.
De gezaagde koppen zitten vaak tegen elkaar aan in 1 zakje. Als je ze ontdooit kun je ze zo van elkaar af pakken.
Mijn Border Collies van 15 kilo krijgen ook elke een halve kop, en ik blijf er dan gewoon bij. Ze laten de schedel en de onderkaak vaak over omdat dat te hard is. Dat pak ik dan ook af. Ook omdat ik vind dat ze voor hun doen dan meer dan genoeg bot binnen hebben gehad. Ik heb gemerkt dat de koppen de beste tandenborstel zijn. Spiervlees en pens enzo wordt zonder goed te kauwen weggewerkt, maar zo'n kop hebben ze echt even werk aan.
#2091139
oke, dan zal het tyco toch zeker lukken
pens is hier zo wie zo hap slik weg
word amper op gekauwd
ik geef zo 1 x per week 1 x per 2 weken een kalkoen karkas , van de kleine kalkoentjes.
geen mega karkassen
en daar moeten ze ook even voor werken.
gaat overigens prima
ze zijn ook heel erg bevleesd
ik krijg morgen nieuwe pens binnen , kilo lapjes van lupa.
ik zal tyco eerst een kilo lapje geven , en erna een halve kop , en de onderkaak laat ik henry dr af breken.
en dan ben ik eens heel benieuwd.

zijn die gewichten normaal van die koppen ?
ik zeg toch , het zal wel zijn omdat ik het nog nooit gezien heb , maar ik vind ze echt mega size haha
#2091204
Ik geef mijn twee Flatcoats ook de halve koppen van SW, zowel geit als lam. Ondanks dat Flats nou geen honden zijn met sterke kaken hebben ze er qua hardheid absoluut geen moeite mee. Een half uurtje à drie kwartier hooguit en ze zijn op. Ik blijf wel altijd even opletten als ik er eentje geef of ze er inderdaad vrij makkelijk stukken af kunnen knagen. Er zou misschien wel eens een hardere tussen kunnen zitten hoewel ik het nog niet heb meegemaakt na vijftien à twintig koppen gevoerd te hebben. Ik haal inderdaad ook altijd wel de onderkaak er van af. Als je het vlees even los snijd dan draai je hem er vrij makkelijke af.
#2091499
Nee hoor hier krijgen ze het ook niet . Er is vaak keuze genoeg in vleesbot . Ik zou het zonde vinden van bv het gebit als er iets zou gebeuren . En ik zit ook niet te wachten op verstoppingen . Mijn kleinste Russeltje heeft eens eenmaal een konijnenkop gejat uit de bak van mijn andere Russell . Nou dat heeft ze geweten , poepen werd een aardige piep partij , want toen had madam er twee op . Was natuurlijk ook mijn schuld , even een moment niet goed opgelet .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door