Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#2090748
wordt er een beetje moedenloos van
iedere ochtend moet tika in bad omdat ze snacht in de bench gepoept heeft(tika is 16)
tis nu zeker 2 weken aan de gang
over dag is haar poep heel gewoon , snachts ook denk, maar ik het het altijd geplet omdat tika erop lig(bah)

ik heb geen idee waar dat aan ligt
ze eet niks anders dan anders
Door Do
#2090784
nee bang is ze niet, dat is haar slaap plek, ze gaat gewoon van zelf er in om lekker te slapen
alleen haar sluitspieren werken niet zo meer(denk ik)
overdag is er niks aan de hand
moet ik wel zeggen dat ze altijd naar buiten kan
dement....ja mischien een beetje
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2090792
Een kennis van mij haar hondje hield alleen snachts haar plas niet meer binnen en was al op hoge leeftijd. Uiteindelijk hebben ze het met homeopatische middeltjes nog een hele poos kunnen verbeteren.
Door Do
#2090799
haar plas gaat het redelijk, soms heeft ze wel geplast
maar het poepen vind ik zo raar
Door miik
#2090855
Ik heb dit al eeens eerder gehoord.
De oplossing was toen het voeder tijdstip veranderen.
Je zou bijvoorbeeld kunnen proberen s'ochtends vroeg te voeren en dan de rest van de dag niets.
En in de hoop dat alle ontlasting er overdag uitkomt en ze leeg de nacht in gaat, en dus ook s'nachts niets doet.
Het is wel vervelend, sterkte.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2090860
Dat wilde ik ook adviseren. Ze voelt het waarschijnlijk allemaal niet meer zo goed. Dus eerder eten geven zodat ze eerder moet poepen.
Door Lil
#2090861
De hond van mijn moeder had op het laastste geen controle meer over zijn sluitspier. Het is begonnen met alleen 's nachts en uiteindelijk had hij helemaal geen controle meer en gebeurde het overal waar hij lag of liep.
Door nienk
#2090869
als dat eetmoment veranderen niet helpt, kan je misschien iets creëren dat ze s nachts de bench uit kan, zodat ze in ieder geval niet in bed poept?  dus bijvoorbeeld het bench deurtje open laten, en dat er dan voor de bench een afgebakend stuk is waar je kranten neer legt. (met een paar van die puppie panelen of een paar stoelen op hun kant leggen) wordt zij niet vies, en kan jij het makkelijk op ruimen.
Door Do
#2091023
ik zal haar sochtend gaan voeren
ze slaapt in de bench omdat ze snachts gaat spoken en dus ook de boel laat gaan
we hadden juist de bench gedaan (1 jaar geleden) omdat ze dan haar plas niet zou gaan laten gaan
dat is ongeveer 1 jaar goed gegaan, maar nu begin ze dus met de poep
ik zal even gaan bedenken of ik iets met pannelen kan doen
Laatst gewijzigd door Do op ma 22 aug 2011, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2091050
lijkt mij een prima oplossing, hoop dat de hond dat zelf ook vind! slaapt ze er zo in? veel honden vinden het fijn om echt een grotje te hebben, misschien kan je over het slaap gedeelte een deken hangen oid? hoewel, ik weet ook van honden die daar echt panisch van werden.
Door Do
#2091052
nienk schreef: lijkt mij een prima oplossing, hoop dat de hond dat zelf ook vind! slaapt ze er zo in? veel honden vinden het fijn om echt een grotje te hebben, misschien kan je over het slaap gedeelte een deken hangen oid? hoewel, ik weet ook van honden die daar echt panisch van werden.
ze sliep in de bench
die heeft ook geen dichte "dak"ik denk dat ze het geen probleem zal vinden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door