Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door golfje
#2091018
Ik heb een vraag voor iemand anders maar omdat ik zelf geen kvv voer heb ik hier geen antwoord op.

Welke kvv kan je nou het beste kiezen? Welke komt qua samenstellingen het meest in de buurt van de percentages bij barf? Of waar hebben jullie goede ervaringen mee en waarom? Bedankt!
Door ulla
#2091046
het advies is om zoveel mogelijk af te wisselen, omdat je niet weet wat erin zit,persoonlijk zou ik daan gaan voor Bibi, Tinlo, Haaks Barf,Bandit, Darf Eco om zo maar wat te noemen.
In deze kvv zit i.p.v. een pre-mix gemalen bot, in Tinlo en Haaks Barf meestal ook van het desbetreffende dier.
Haaks Barf heeft altijd bot erin van het dier wat je voert, en Tinlo in de meeste gevallen.
Door nienk
#2091054
ik zeg ook zoveel mogelijk afwisseling en het liefst eentje waar geen premix in zit (dat hoeft niet als je  genoeg afwisselt), en inderdaad met gemalen bot. verder is het toch echt een kwestie van uit proberen welk merk&smaak het beste bij de hond past. Reus&ik zijn bijvoorbeeld erg enthousiast over Tinlo, maar sommige honden gaan daar te moeilijk van poepen. andere honden doen het fantastisch op Lotgering, terwijl het ook vaak voor komt dat honden daar jeuk van krijgen. en zo zijn er bij ieder merk wel honden en bazen te vinden die het goed vinden, en andere juist niet. die 3 dingen die genoemd zijn, zijn leidraad, de rest is uitproberen. ook erg afhankelijk van wat er in de buurt te verkrijgen is en de portomonee.
Door golfje
#2091062
Bedankt voor jullie reacties! Ik las dat Alaska zich houdt aan de barf percentages en dat koop je per diersoort. Is dat ook goed spul? En wat is premix? Hoe weet ik of dat er niet inzit?

Mijn moeder neemt een hond en ik heb haar nog niet tot barf weten te praten maar wel kvv  ;D
Door ulla
#2091072
Pre-mix is een vitamine/mineralen supplement,wat ze aan het vlees toevoegen om het zo compleet te maken.
Gemalen bot is natuurlijker.
Alaska, heb ik wel over gelezen maar ken ik niet.
Ik dacht dat Tinlo en Darf Eko ook 25 % kaal bot in hun kvv hebben zitten.
Tinlo voegt ook aan de meeste soorten groenten toe, en Darf ook.
Of je daar zo happy mee, moet zijn weet ik niet, ik denk dat ik die groenten liever zelf zou toevoegen.
Door nienk
#2091089
[quote="ulla"]
Ik dacht dat Tinlo en Darf Eko ook 25 % kaal bot in hun kvv hebben zitten.
Tinlo voegt ook aan de meeste soorten groenten toe, en Darf ook.
[/quote]

dat eerste klopt, Tinlo rekent de gemiddelde barf percentage's van 50 vleesbot, 25spier, 25orgaan. maar dat tweede is niet waar hoor, ze verkopen een losse groentemix die je er eventueel aan toe kan voegen, maar in de kvv's zelf zit geen groente.
Door ulla
#2091096
:-[ oops, je hebt gelijk, ik heb even op hun site gekeken, dank voor je correctie. :-*
Door Easywoods
#2091637
Als je niets geeft om mooie verpakkingen, voldoende af te wisselen, geen toevoegingen wilt en een calcium bron afkomstig van verschillende diersoorten (bij afwisseling) kijk dan ook even naar Lotgering.... ik voer het al een tijdje met 9 :biggrin2: honden en heb er goede ervaringen mee...
Door Barf
#2091820
[quote="golfje"]
Bedankt voor jullie reacties! Ik las dat Alaska zich houdt aan de barf percentages en dat koop je per diersoort. Is dat ook goed spul? En wat is premix? Hoe weet ik of dat er niet inzit?

Mijn moeder neemt een hond en ik heb haar nog niet tot barf weten te praten maar wel kvv  ;D
[/quote]
Destiny vind Alaska heerlijk en ik vind het een goede kvv, verder voer ik Tinlo en Darf Eko en Darf wild
Door Lil
#2091841
De enige tip die ik kan geven is: kijk naar waar je honden het goed op doen en naar je budget. Hier van die beesten die het niet vanzelfsprekend goed doen op een veel gevoerde 'kwaliteits' kvv. Om er achter te komen waar ze het goed op doen, voer ik gewoon een half jaar een bepaald merk (tenzij ik zie dat het niet goed gaat) en zie dan of ze het er na een half jaar nog goed op doen. Is dat zo, dan probeer ik een ander merk uit en nu weet ik welke merken ik ze wel en niet kan voeren en wissel ik dat af.
Door gytha
#2104849
Ik geef nu een half jaar Carnibest en dat bevalt goed. Nu hoorde ik van iemand over Darf en dat ben ik deze week aan het voeren. Hier is zij nog gekker op dan Carnibest. Ik lees steeds, dat het het beste is om merken af te wisselen. Hoe kun je nu het beste afwisselen? De ene dag Carnibest en de andere dag Darf of een week Carnibest en daarna een week Darf of misschien nog langer één merk geven voordat je afwisselt met een ander merk?
Door nienk
#2104874
ik zou zoveel afwisselen als praktisch haalbaar is. maak je bijvoorbeeld porties, dan proberen iedere dag wat anders te voeren. gaat het per rol ofzo, nou dan wissel je per rol af. haal je het in een doos, dan als de ene doos op  is, een doos van een ander merk/smaak. ik denk dat de hond erop die manier het meeste profijt van heeft. gevoelsmatig lijkt me dat het beste, voor het welzijn en de spijsvertering van de hond ook. net als bij mensen, als wij dagen/weken achter een iets eten, en dan ineens iets anders, terwijl beide dingen niet ongezond zijn. dan voelen we ons ook niet helemaal lekker in onze buik. (bijvoorbeeld als je niet gewend bent aan stokbrood en 3 weken in frankrijk bent. of de olijfolie in italië)

hoewel, ook dit is misschien een kwestie van uitproberen. poept de hond van het ene merk bijvoorbeeld veel steviger dan van een ander  merk/smaak, misschien kan zijn buik dan een beetje in de war raken van die 2 soorten na elkaar. als ik Reus de ene dag bijvoorbeeld zalm geef (hier gat hij vrij dun van poepen) en de dag erna alleen konijn (waar  hij vrij stevig van poept), dan poept hij standaard de volgende dag heel raar en raakt daardoor dan een beetje van slag. nou is die van mij wel heel gevoelig, dus wat ik zeg, kwestie van uitproberen en een beetje opletten/nadenken.
Door Parelridder
#2104933
'k Geef zelf als ik kvv geef maar één merk (DARF). Deze houdt de verhoudingen qua samenstelling aan zoals hier worden geadviseerd, inclusief het aantal diersoorten. Door daarnaast te varieren tussen de Aktief versie (met 5 diersoorten en 2 botsoorten) en de Wild variant (met wisselende samenstelling, afhankelijk van welke wildsoorten er geleverd worden, maar wel altijd tenminste 4 soorten) vind ik de variatie eigenlijk ruimschoots voldoende.
Wat ik wél doe is deze kvv aanvullen met 2 eitjes en een pondje vette vis (of Henne zalmkoekjes 85% zalm) per week.
Door gytha
#2105522
Bij de wildversie staat dat er hagel in kan zitten. Dat lijkt mij toch ongezond voor de hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door