Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#2090925
Gisteren ben ik met Mees bij de DA geweest. Hij bleef maar bijten en krabben aan zijn buik. De DA heeft een stuk vacht weggeschoren en denkt aan een beginnende hotspot. Het is een behoorlijke plek. Ik heb Dermapet huidcreme gekregen. Dit heb ik er nu een aantal keren opgesmeerd en de plek is minder vurig rood geworden. Alleen hij houdt zo'n jeuk! Wat kan ik hier tegen doen? Hij ligt heel zielig in zijn romper op de tegels en hij kan geen stap verzetten zonder te krabben.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2090957
Paar weken geleden ook last van gehad bij Elvis, hij kreeg naast een spray voor op de plekjes ook een anti jeuk injectie. Was er niet heel blij mee maar het doorbrak wel de jeuk cyclus.

Misschien ff wassen met een verdunde ph neutrale hondenshampoo en lauw water?
Zodat de vacht / huid meer lucht krijgt.
Door Elf
#2090967
Zo'n antijeuk-injectie heeft hij ook gehad. Maar ondanks dat blijft hij krabben. Heb net de da gebeld en ik krijg nu Cortevance spray mee.
Mocht iemand nog iets 'natuurlijks' weten dan houd ik me aanbevolen!
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2091011
Die spray deed hier niks? Leek eerder de wondjes "open' te houden? En nog pijnlijk ook  :-\
Door Elf
#2091393
Hmm, ik heb de spray vanmiddag gebruikt en heb niet het idee dat het iets doet. Ik heb eerder het idee dat het er weer roder uit ziet. Ik hoor hier wel eens iets over zilverwater, groene leem e.d.. Zou ik hier iets mee kunnen doen?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2091450
Zilverwater vond ik ook goed helpen.
Groene leem kan je er wel op doen maar niet dagen achter elkaar heb ik begrepen.
Door tt-tjes
#2091626
Kun je niet een spray met teatree en aloevera er op doen. Ik geloof dat ze die bij de Tuinen hebben.
Door Stef@nie
#2091659
Ik heb zelf wel goede ervaringen met tea tree bij een hotspot. Ze blijven er dan van af (vieze smaak) en ik had het idee dat het ook wat jeukstillend werkte. I.c.m. aloë vera wellicht helemaal.
Door Elf
#2092435
Inmiddels ziet de plek er wel wat rustiger uit maar hij blijft er nog steeds niet af. Soms lijkt het wel of het 'gedrag' is. Als hij namelijk voldoende afgeleid is, of bijvoorbeeld de hele nacht slaapt dan blijft hij er af. Het lijkt ook wel of zijn romper als een soort Thundershirt werkt. Zodra ik zijn romper dichtmaak gaat rustig liggen en komt hij niet meer van z'n plek... ::)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2092449
Ik vind 3 in 1 woundcream van espree super werken bij hotspots. De herder van m'n zus had twee beginnende hotspots en die werden met een paar dagen smeren rustig. Voordeel is dat het heel vies smaakt waardoor ze er niet aan willen likken.
Groene leem nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me zeker handig bij hele vochtige plekken.
Door Elf
#2092454
De plek is helemaal droog en de uitslag is heel rustig nu. Hoe lang zou ik door moeten gaan met smeren?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2092459
Ben zelf op een gegeven moment (toen het idd beter ging) om de dag gaan smeren en ook minder op een dag.
Zo afbouwen en kijken of het rustig blijft. Helaas gaan de korstjes ook wel weer jeuken en dan is het oppassen met teveel bijten...
Door Nynke
#2092581
Als de plek alleen nog maar korstjes zijn, kun je er Calendula zalf opsmeren, dit werkt jeukstillend en genezend. Succes ermee !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door