Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2090587
Vrijdagmiddag kreeg Sally o.a. zalmmix. Ik vond m wat raar ruiken, maar heb het toch gegeven. Sally heeft er zuinig 2 happen van genomen en het toen laten liggen. Ik heb het weggegooid.

Vrijdagnacht om half 2 begon de poppenkast. Piepen, ze moest eruit. Diarree tot en met. Bijna grijsachtig, hartstikke dun. Beetje geleiachtig (dus niet waterig). Om half 4 net zo en half 6 ook. Om half 11 is ze met me uit geweest naar het park. De rest van de dag "gewoon" normale dingen gedaan. Ze is niet komen vragen om uit te gaan. 's Middags nog een rondje gelopen, maar niet gepoept. 's Avonds uitgeweest, ook niet gepoept. En om half 1 begon ze weer te piepen. Uitgeweest en er kwam (naast een hele hoop diarree) op een gegeven moment ook wat redelijk vasts uit. Om half 5 die nacht was het weer raak. 3 x gaan zitten, 3 x diarree.

Vanochted mee naar het bos. De diarree was "gewoon" bruin, maar nog wel diarree. Hoewel iets minder dun dan gister.
Zo straks om half 6 nog wezen wandelen, wel diarree, maar niet zoveel. En zo net, wilde ik net op de bank gaan zitten en daar begon ze weer. Uitgeweest en weer dunne diarree.

Behalve die zalmmix niks raars gegeten. Ook niet van de straat. Kan het daar nog steeds van zijn? Kan het daar uberhaupt van zijn?
Ze eet wel, maar niet zo graag als anders. Ze drinkt ook voldoende. Is nog wel levenslustig en speelt nog graag.
Ik vind het wel typerend dat het vooral 's nachts is.

Ze heeft vanaf vrijdag avond een stuk of 8 tabletten okugest gehad. 2 per keer.

Iemand nog tips of ideeen? Want ik wil eigenlijk wel een nacht doorslapen...  :-[
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2090699
Helaas geen tips voor je. Lijkt wel al minder te worden dus hoop dat je door kan slapen als je haar bv nog zo laat mogelijk ff een klein rondje de kans geeft. En dan morgenochtend ook weer zo vroeg mogelijk.  :(
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2090704
Vervelend voor Sally en voor jou.
Gekookte pompoen en/of gekookte bataat werkt goed bij diarree. Dit kun je geven bij het eten.
Misschien doe je dit al wel?: het eten niet koud aanbieden maar op kamertemperatuur.
En geen ijskoud water geven maar lauw warm.
Beterschap en hoop dat jij lekker door kunt slapen.
Door Lizzy
#2090779
Lonaa schreef: Vrijdagmiddag kreeg Sally o.a. zalmmix. Ik vond m wat raar ruiken, maar heb het toch gegeven. Sally heeft er zuinig 2 happen van genomen en het toen laten liggen. Ik heb het weggegooid.

Vrijdagnacht om half 2 begon de poppenkast. Piepen, ze moest eruit. Diarree tot en met. Bijna grijsachtig, hartstikke dun. Beetje geleiachtig (dus niet waterig). Om half 4 net zo en half 6 ook. Om half 11 is ze met me uit geweest naar het park. De rest van de dag "gewoon" normale dingen gedaan. Ze is niet komen vragen om uit te gaan. 's Middags nog een rondje gelopen, maar niet gepoept. 's Avonds uitgeweest, ook niet gepoept. En om half 1 begon ze weer te piepen. Uitgeweest en er kwam (naast een hele hoop diarree) op een gegeven moment ook wat redelijk vasts uit. Om half 5 die nacht was het weer raak. 3 x gaan zitten, 3 x diarree.

Vanochted mee naar het bos. De diarree was "gewoon" bruin, maar nog wel diarree. Hoewel iets minder dun dan gister.
Zo straks om half 6 nog wezen wandelen, wel diarree, maar niet zoveel. En zo net, wilde ik net op de bank gaan zitten en daar begon ze weer. Uitgeweest en weer dunne diarree.

Behalve die zalmmix niks raars gegeten. Ook niet van de straat. Kan het daar nog steeds van zijn? Kan het daar uberhaupt van zijn?
Ze eet wel, maar niet zo graag als anders. Ze drinkt ook voldoende. Is nog wel levenslustig en speelt nog graag.
Ik vind het wel typerend dat het vooral 's nachts is.

Ze heeft vanaf vrijdag avond een stuk of 8 tabletten okugest gehad. 2 per keer.

Iemand nog tips of ideeen? Want ik wil eigenlijk wel een nacht doorslapen...  :-[
Ja, dit hebben ze wel eens en vaak is er geen oorzaak aan te wijzen hoewel de zalm zeker de oorzaak kan zijn. Als die echt niet goed is, kan dat best een paar dagen duren. Maar, niet gezegd dat dit ook inderdaad zo is.... Ik zou toch Okugest blijven geven en probiotica.
Door Lonaa
#2090811
Claudia N schreef: Heb je door kunnen slapen?
Ja!  :biggrin2:

Laatste rondje gedaan om 11 uur. En ze is er nu nog niet uitgeweest, ik ga zo.
Ik moet zeggen, ik heb heerlijk geslapen.  8)
Door Lonaa
#2090849
Net uigeweest.
De eerste keer poepen was redelijk vaste substantie, in een mooie donkerbruine kleur.
De tweede keer was de substantie hetzelfde, maar de kleur werd een stuk lichter..

De 3e keer, tja. De enige omschrijving die daar bij past is dat het leek om te dikke koffie incl. melkschuim.  :-\

Maar goed, er zit al een enorme verbetering in!
Door Lonaa
#2090950
Claudia N schreef: ??? Wellicht nog naweeën van de afgelopen dagen. Verder wel vrolijk en eetlust?

Ook dat valt me tegen vandaag. Eten doet ze wel, maar het lijkt wel met tegenzin.
Zo gauw ik een bal pak gaat ze door het lint, net als altijd. Maar ja, dat deed ze ook nog toen ze een pees gescheurd had. Ik ben er nog niet helemaal gerust op.
Als ze morgen niet "normaal" is, ga ik naar de DA.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2090951
Idd aankijken. Drinkt ze wel goed? Dat is zeker met diarree wel het belangrijkste.

Elvis en Anouk hadden ook last van diarree maar ik dacht dat het door verandering % barf kwam na eerst verstopping te hebben gehad. Denk toch dat er wat heerst dan? Ook hebben ze ff in een heldere sloot gestaan vorige week?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door