Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2090348
1 van de logeerhonden heeft sinds gister een kale plek op zijn staart/ staartaanzet.
Vanochtend was het vochtig en kapot gebeten, dat was gister nog niet zo.

Nu heb ik het volgende in huis, maar wat kan ik het beste wel/ niet gebruiken. Of alleen schoon- en droog houden??
Dettol, calandula zalf, calendula wondspray, mesistran honingzalf, Asederm wondspray.

Helaas blijft hij er niet af, dus heeft ie ook een kap om gekregen.
Is er ook nog iets wat ik tegen de jeuk kan geven?? Mag je er mentholpoeder op strooien??

Anaalklieren heb ik nagekeken, maar die zaten niet extreem vol en kwam "normale" substantie uit.
Laatst gewijzigd door choopy op di 23 aug 2011, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#2090362
Inwendig, All Septicum van de Groene Os of van Phytonics, dan verdwijnt het zo.
Als de hond een kap op heeft kan je wel wat vloeibare calendula verdund op de plek doen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2090429
Groene leempoeder kan ik niet op korte termijn aankomen.
Heb wel op de site van een drogist hier in het dorp gezien dat ze Vertargil Groene Leem Pasta hebben.
Kan ik dat ook gebruiken??

Verder zit hier bar weinig aan shops waar ik dingen als Groene leem kan kopen, dus moet het wel via internet bestellen.
Aangezien de hond woensdag al weer naar huis gaat en de baas niet in dat soort producten gelooft, wil ik ook geen dure aanschaffen doen.

Met mijn eigen honden heb ik dit nog niet echt voorhanden gehad, alleen bij Darky toen hij net op vers stond en we nog niet wisten dat hij hooikoorts had, maar dat was zomer 2009 en daarna nooit meer.
De logees zijn helaas br*kkenhonden.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2090430
Senta schreef: Kaalscheren en 2 keer per dag scrubben met betadine, als ze koorts hebben hop naar de DA.
Mag het ook met Dettol 5% oplossing??
Gebruikersavatar
Door kira
#2090449
Groene leem creme die je noemt is goed, die is kant en klaar. En als je regulier wil moet je even de da bellen die heeft standaard zalf en een schoonmaaklotion (ik doe zelf liever groene leem en schoonmaken met hypercaltinctuur, maar das waarschijnlijk omdat ik zelden iets reguliers geef).
#2091772
Groene leem is gehaald. Heb gister gesmeerd en vanmorgen weer.
Op 1 plekje na, begint het al aardig te drogen. Hoe vaak per dag moet er eigenlijk gesmeerd worden en hoe lang dat volhouden??

Jeuk had Bengel gister nog behoorlijk extreem, dus heb hem toch maar een injectie tegen de jeuk gegeven om de cirkel iig te doorbreken.
De kap houdt hij nog wel even op wanneer ik er niet bij ben. Als we er wel zijn, mag de kap af. Hij vindt het verder gelukkig geen probleem die kap.
Laatst gewijzigd door choopy op di 23 aug 2011, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door