Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dreetje
#2090329
Houden jullie je aan de houdbaarheidsdatum van de bevroren verpakkingen KVV en mixen (bv Kiezebrink)???
Ik heb nog wat liggen wat houdbaar is t/m. oktober 2011 maar zou het kwaad kunnen om deze later dan de houdbaarheidsdatum
te gebruiken?
Door Lida. S
#2090365
Als het gewoon is ingevroren zou ik me er niet druk om maken. De kwaliteit zal misschien iets minder worden, maar het bederft echt niet.
Door nienk
#2090380
ligt er aan hoeveel later? dingen die heeeeeeel lang houdbaar zijn, kan je best een paar maanden na de houdbaarheidsdatum nog op eten. dingen die weken goed blijven kan je best een paar dagen na de datum nog op eten, dingen die dagen goed blijven misschien 1 dagje. van wanneer is het vlees?
Door Easywoods
#2090381
Eventuele toevoegingen aan de KVV zullen mogelijk iets teruglopen maar ze zullen er echt niet ziek van worden lijkt me...  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2090406
Niet alleen de toevoegingen, maar ook de kwaliteit van het vlees loopt terug zodat een compleetheid van je voer op de duur niet meer gegarandeerd is. Ik zou het niet langer dan drie maanden over de datum laten gaan.
Door Dreetje
#2090441
[quote="nienk"]
ligt er aan hoeveel later? dingen die heeeeeeel lang houdbaar zijn, kan je best een paar maanden na de houdbaarheidsdatum nog op eten. dingen die weken goed blijven kan je best een paar dagen na de datum nog op eten, dingen die dagen goed blijven misschien 1 dagje. van wanneer is het vlees?
[/quote]

Er staat een ref. nummer op met de datum 4-10-2010
De uiterste datum is 4-10-2011, het gaat om fazantmix.
Door nienk
#2090447
dus dan zegt de leverancier dat het een jaar houdbaar is. nou, dan zou ik er zo een paar maanden over heen gaan hoor. de voedingswaarde zullen wel wat achter uit gaan, maar ziek zullen ze er neit van worden, zou ik zeggen.
Door Pedro98
#2096540
Heb je er zoveel van liggen dat je het niet op kan krijgen voor die tijd? En denk inderdaad als het een maandje echt wel zou overleven
Door Dreetje
#2098266
[quote="Pedro98"]
Heb je er zoveel van liggen dat je het niet op kan krijgen voor die tijd? En denk inderdaad als het een maandje echt wel zou overleven
[/quote]

Ik heb nog 2 kg liggen dus dat valt gelukkig wel mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door