Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2088785
Gister heb ik Tom's ontlasting opgestuurd en ik kreeg net de uitslag al binnen.
Spoelworm -
Haakwormen -
Zweepwormen -
Lintworm -

Alles negatief :daisy:

Ben er gewoon trots op, het eerste kleine bewijs dat wat ik met Tom doe goed is :)
Het blijft toch spannend om nu voor het eerst tegen de reguliere geneeskunde in te gaan en mijn eigen pad te vinden, dit soort dingen doen dan zo ontzettend goed :)
Door Lizzy
#2088938
martine-tom schreef: Gister heb ik Tom's ontlasting opgestuurd en ik kreeg net de uitslag al binnen.
Spoelworm -
Haakwormen -
Zweepwormen -
Lintworm -

Alles negatief :daisy:

Ben er gewoon trots op, het eerste kleine bewijs dat wat ik met Tom doe goed is :)
Het blijft toch spannend om nu voor het eerst tegen de reguliere geneeskunde in te gaan en mijn eigen pad te vinden, dit soort dingen doen dan zo ontzettend goed :)
Super uitslag! Ja, lekker gevoel he?!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2089088
Klinkt goed!
Overigens blijf ik het raar vinden dat mestonderzoek bij paarden momenteel door de reguliere geneeskunde de hemel in wordt geprezen, maar dat we er bij honden niet over nadenken.
Super voor jou hond, scheelt hem weer een onnodige wormkuur!
Door Martine-Tom
#2089391
Ja het is heel fijn!!
De da zat al langer aan mijn hoofd te zeuren dat ik echt weer moest ontwormen want het was al zooooooooooooooo lang geleden ::) Zal ik hem de uitslag doormailen? :biggrin2:

Ik vind het eigenlijk ook raar, dit is zoveel beter, kijk als hij iets heeft ben ik van harte bereid te behandelen maar echt niet zomaar hoor...
Voorlopig ben ik voornemens 1 keer per jaar dit onderzoek te laten doen of eerder bij vermoedens van...
Iig ga ik nooit meer zomaar ontwormen.
Door Martine-Tom
#2090074
Mijn gevoel zegt dat zo'n hond idd meer risico loopt.
Tom doet het nu niet meer, maar heeft het in het verleden wel gedaan, ik had ook eigenlijk wel gerekend op iets van wormen dus dit was een mooie meevaller.
Tegenwoordig rolt hij er alleen maar in :-X
Door franca
#2090135
Ik kreeg afgelopen donderdag dezelfde uitslag over de ontlasting van Lila 17 weken oud, en ik ben ook zo trots op het kleine draakje en zo blij met de uitslag, hoef voorlopig dus geen gif in het lijfje te stoppen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2090151
Senta schreef: Ik vraag mij dus af...Mijn hond eet als het even kan de drollen van een andere hond op, of dier of mens dat boeit dr niet.
Zou zon hond meer risico lopen dan een niet stront vreter? Vreet jou hond stront Martine?
Sanne is ook een poep eter...hondenpoep, kattenpoep, egelpoep enz.(ook mensenpoep :-X )
Ik heb 3 jaar lang, om het half jaar een ontlasting onderzoek laten doen. Er kwam geen enkele keer wat uit!
Met die ontlastingsonderzoeken ben ik dus op een gegeven moment maar gestopt.
Als ik er aanleiding toe zie kan ik het altijd weer laten nakijken.
Door miik
#2090739
martine-tom schreef: Ja het is heel fijn!!
De da zat al langer aan mijn hoofd te zeuren dat ik echt weer moest ontwormen want het was al zooooooooooooooo lang geleden ::) Zal ik hem de uitslag doormailen? :biggrin2:
Ja dat zou ik wel doen. Het is altijd prettig om alle informatie op een patientenkaart te hebben staan. Als je dan ooit nog eens wilt weten wanneer het was kun je het zo terug zien !
Door Martine-Tom
#2091224
Sanyo schreef: Ik ben er ook voor verzekerd, maar ik ga zelf geen gif in mijn hond stoppen als ze geen wormen heeft. ;)
Ja dat denk ik tegenwoordig ook...
Ik ben voor zoveel verzekerd en ik maak er met liefde géén gebruik van :biggrin2:

Vroeger deed ik het ook omdat ik dacht dat dat zo hoorde of geen risico wilde lopen, maar risico loop je toch, vorige week had Tom een 100% negatief uitslag, voor hetzelfde geld heeft hij vandaag wormen op gelopen...
Zo ook met die pil, lopen ze een maand later net zo makkelijk alsnog wormen op...
Ik onderzoek het wel, en indien ik geen vermoedens heb ga ik ook never geen zooi in mijn hond mikken...
Door Martine-Tom
#2091262
Heeft ze daar dan geen last van?
Tom word altijd hondberoerd van die pillen...

Ik blijf het onzin vinden om zomaar iets te doen, waarom vinden we dat voor dieren zo normaal en voor onszelf niet, ik neem toch ook niet dagelijks 2 ibu's om hoofdpijn te voorkomen, of 1 ker per jaar een wormentablet voor het geval dat? Nee ik grijp pas naar GENEES-middellen als ik ziek ben...

Overgens vind ik de insunuatie in je berichtje "ik ontworm want mijn hond is me lief" niet echt prettig, mijn hond is mijn alles en juist daarom denk ik goed na wat voor troep ik eventueel in zijn lijf gooi, jij beslist anders, moet je zelf weten maar niet gaan insinueren dat jij meer om je hond geeft dan ik.
Voor mij is mestonderzoek en titeren veel en veel beter dan preventief mijn hond vergiftigen...
Door franca
#2091829
Ik dacht ook altijd, als ik nu maar vaak genoeg mijn honden laat vaccineren en geregeld wormenpillen geef doe ik wat het best is voor mijn hond.

Nu, na heel veel onnodige schade aan mijn honden mede door overvaccinatie laat ik door een holistisch dierenarts voor wie ik heel veel respect heb voor haar kennis d.m.v titeren eerst uitzoeken welke vaccinatie zin heeft voor de hond.
En ik laat eerst ontlasting onderzoek doen of er wel wormen zijn voor ik een pil geef en dit alles uit LIEFDE voor mijn honden, maar iedereen heeft recht op een eigen mening en aanpak.
Door Martine-Tom
#2092221
Senta schreef: Daarom is de zin die ik gebruikte ook niet geheel terecht, die kwam krom mn bek uit dat geef ik eerlijk toe.
Tnx :)

Tot voor kort dacht ik er ook niet overna, Tom is gewoon qua medicatie enorm gevoelig en dat ben ik zelf ook dus ik weet hoe verschrikkelijk je je dan kan voelen dus dat ga ik hem gewoon niet aandoen als het niet nodig is :)

Liefde voor je beest toon je door oprecht te doen wat jij denkt dat het beste is op basis van de gegevens en kennis die je hebt, en dat doet volgens mij iedereen hier wel, dat dat op een andere manier is is helemaal niks mis mee.
Ik weet zeker dat als Donna last van de ontworming krijgt dat jij dan iets anders gaat zoeken, en als Tom er nou geen last van zou hebben zou ik mss ook gewoon ontwormen.

Of het goedkoper is weet ik niet, ik ben van plan 1 keer per jaar mestonderzoek te doen (mits ik niks vermoed) en dat kost 20 euro, geen idee wat wormenpillen kosten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door