Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pleun123
#2089192
Hallo,

Ik heb een herderpup die 4 maal daags darf eco geit kip krijgt,is dit dan toch volledige voeding? Ik lees nl dat er  4 verschillende dieren in de voeding moeten zitten.Verder geef ik haar om de dag een kippenkarkas maar is de verhouding dan nog wel goed.?

Ik zou het fijn vinden om hier wat duidelijkheid over te hebben,ze groeit nu nl zo hard dat ik het wel goed wil doen.

Alvast bedankt voor het antwoord :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2089212
Je moet geen barf en kvv door elkaar halen. Meerdere diersoorten is van belang bij barf, minder bijeen compleet kvv. Kiparkasje erbij is prima :)
Door Barf
#2089306
[quote="pleun123"]
Hallo,

Ik heb een herderpup die 4 maal daags darf eco geit kip krijgt,is dit dan toch volledige voeding? Ik lees nl dat er  4 verschillende dieren in de voeding moeten zitten.Verder geef ik haar om de dag een kippenkarkas maar is de verhouding dan nog wel goed.?

Ik zou het fijn vinden om hier wat duidelijkheid over te hebben,ze groeit nu nl zo hard dat ik het wel goed wil doen.

Alvast bedankt voor het antwoord :)
[/quote]
Je kan er evt toch ook nog darf wild bij geven  ;)
Door boskat
#2089347
Darf Eco hond is complete kvv ,met 4 diersoorten ,daar zit kip ,rund ,geit en lam in en groenten,staat ook op hun site.
Het is een biologische kvv,zonder verdere toevoegingen,geen rijst,olie en premix.
Darf Geit/kip is geen complete kvv
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2089503
In plaats van kipkarkas zou je een vleesbot van een ander dier kunnen geven, dan heb je al een derde diersoort. Het liefst dan twee extra diersoorten en af en toe een visje. Dan is het qua diersoorten compleet.
Door Parelridder
#2089792
De kip/geit versie is niet compleet, want bevat 2 diersoorten. Dit staat ook op de site van DARF vermeld:http://www.darf.info/pages/darf/darf-geit-kip.php
De complete versies zijn de Eko, Aktief en Wild versie. De ingredienten staan vermeld onder de linkjes.
Ik zou er overigens niet om de dag een kipkarkas bijgeven, niet alleen vanwege de percentages die je daarmee uit balans brengt, maar ook omdat te veel bot harde ontlasting kan veroorzaken (DARF bevat 50% vleesbot, van 50/50 vlees en bot).
Door pleun123
#2089944
bedankt voor de antwoorden
,ik had de website van darf nog niet ontdekt.Daar  waar ik de darf geit kip besteld had stond niet vermeld dat het geen komplete versie was,nu meng ik het met de lam,kip versie waar ik ook een doos van besteld had  en geef ik haar als tussendoor gedroogde sardientjes. Dan is het redelijk in balans denk ik?

Ze heeft trouwens vandaag haar eerste muis gevangen en geheel opgegeten dus vandaag nog een diersoort erbij ;D
Door mysmoothcollies
#2090225
[quote="pleun123"]
bedankt voor de antwoorden
,ik had de website van darf nog niet ontdekt.Daar  waar ik de darf geit kip besteld had stond niet vermeld dat het geen komplete versie was,nu meng ik het met de lam,kip versie waar ik ook een doos van besteld had  en geef ik haar als tussendoor gedroogde sardientjes. Dan is het redelijk in balans denk ik?

Ze heeft trouwens vandaag haar eerste muis gevangen en geheel opgegeten dus vandaag nog een diersoort erbij ;D




[/quote]

Ik zou tenminste 4 maar liever nog 5 verschillende diersoorten voeren en 1x per week een vette vis soort. Een rauw eitje of 2 per week......kan ook geen kwaad......lees anders eens op je gemak de beginnersdocumenten door.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door