Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2089426
Bubba had ruim twee weken geleden een mega volgezogen teek boven zijn oog op zijn koppie.
Omdat ie zo groot was en bij zijn oog zat was het moeilijk hem eruit te krijgen en is het kopje blijven zitten.
Het was een tijdje een wondje maar dat is gegroeid tot een bult van 1 cm breed ofzo.
Tijdje met bach rescue creme in gesmeert en met dettol schoon gemaakt.
Maar het gaat niet weg en het lijkt roder te worden.
Toch lijkt het niet super ontstoken.....
Wat moet ik doen, het gaat maar niet weg  :'(
Laatst gewijzigd door BubbaBling op ma 29 aug 2011, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#2089555
Bub zit op dit moment gewoon de hele zomer op een halve prednison per dag.
Dit omdat we midden in een verhuizing zitten en dus al die stress niet kunnen veroorloven en het voor Bub wel eens lekker is dat hij eens zonder problemen een paar maand lekker zijn ding kan doen.
Hij krijgt nu eend, haas en zalm als maaltijd en dat gaat prima.
En omdat hij toch aan de prednison is krijgt hij eens een stukje ergens anders van als lekkernijtje  :biggrin2:
Gaat dus prima met meneer op deze manier.
Hij blij ik blij.. en straks gaan we nog 1 keer kijken hoe het gaat zonder prednison en anders blijf ik hem erop houden, ik gun hem geen enkel moment meer met dat gedoe.
#2089565
lijkt me inderdaad dat met bubba's ellende het inzitten van een laatste redmiddel als prednison best geoorloofd is! fijn dat hij daarmee nu een  tijdje blij hondje kan zijn, daar gaat het uiteindelijk allemaal om natuurlijk. succes ook met de verhuizing!
#2089986
mijn DA zei dat de kop eruit moest etteren. Je kan voorzichting met een pincet proberen of het proberen uit te drukken als een puist misschien??
Prednison is vrij heftig en kan volgens mij ook de weerstand verzwakken? Misschien dat hij daardoor wat heftiger reageert.
#2090421
nienk schreef: misschien met een spelt? (eerst even ontsmetten!) zoals je er bij een mens een splinter uit peutert, zegmaar. denk dat als je dat heel voorzichtig doet, bub het niet eens voelt prikken.
Ja :)
Ik ga m eerst douchen dan wordt zn huidje ook wat zachter.
#2090427
ohja, je zou ook kunnen proberen om het een tijd nat te houden (als zijn huid daar tegen kan), misschien wordt het plekje dan zo week dat het koppie er van zelf uit valt. had vorig jaar eens een afgebroken splinter in mn voet die er met pincet niet uit wou, geen spelt in de buurt, toen maar met mijn voeten in een bak warm water gaan zitten, en toen ik van die badrimpelvoetjes had was het zo gepiept! maarja, dat is met een hondenhoofdje wel wat lastiger... succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door