Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2089360
Sammy is nu 10,5 jaar oud.

Op wat lichamelijke klachten na gaat het erg goed met haar!!
Ze heeft LSI en krijgt daar een halve pijnstiller (carprodyl) per dag voor, als ik dit niet geef merk je dat ze niet helemaal lekker loopt  :-\
Verder is ze zo lek als een mandje, wel voornamelijk met de warme maanden want dan zwemt ze veel. Ze krijgt hiervoor enurace, 's-morgens een kwart tablet en 's-avonds een kwart tablet. Helaas werkt dit niet meer voldoende en lekt ze door haar medicatie heen. Niet een beetje maar enorme plassen, zelfs na het wandelen  :-X
Ik ga dus even contact opnemen met de DA om te vragen of ik dit mag ophogen. Zelf vind ik het geen probleem, ik dweil en was wel maar Sammy vindt het verschrikkelijk als ze merkt dat ze plas heeft laten lopen  :'( :'(

Verder gaat het super, ze speelt, rent, zwemt en drinkt en eet goed. Oke ze heeft wat moeite met vleesbot maar dat maal ik nu voor haar.

Echter heeft ze de laatste paar weken wat gedragsveranderingen en ik vroeg me af of iemand hier wat over kon zeggen??
Ze kan bv ineens heel erg blaffen in huis, ze gaat dan in haar mand zitten en blaft wat in het wilde weg, ze heeft hierbij een erg angstige houding, ineen gekrompen, wat rillerig en oren enorm plat en in haar nek. Buiten kan ze ook ineens blaffen als ze iets zit aankomen, dit in een dominant-angstige houding. Staart en kop omhoog maar wel wat rillerig en oren ook enorm plat. Tijdens het wandelen kan ze ook ineens heel erg dicht bij me blijven, ze loopt dan echt in mijn knieholtes.
In huis slappt ze tegenwoordig of in de bench of ze veel mogelijk tegen mij aan.
Het komt niet dagelijks voor maar wel een paar keer per week.

Herkent iemand dit of heeft iemand misschien een idee of ik hier wat tegen kan geven??
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op vr 26 aug 2011, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2089379
Sammy1980 schreef: Sammy is nu 10,5 jaar oud.

Op wat lichamelijke klachten na gaat het erg goed met haar!!
Ze heeft LSI en krijgt daar een halve pijnstiller (carprodyl) per dag voor, als ik dit niet geef merk je dat ze niet helemaal lekker loopt  :-\
Verder is ze zo lek als een mandje, wel voornamelijk met de warme maanden want dan zwemt ze veel. Ze krijgt hiervoor enurace, 's-morgens een kwart tablet en 's-avonds een kwart tablet. Helaas werkt dit niet meer voldoende en lekt ze door haar medicatie heen. Niet een beetje maar enorme plassen, zelfs na het wandelen  :-X
Ik ga dus even contact opnemen met de DA om te vragen of ik dit mag ophogen. Zelf vind ik het geen probleem, ik dweil en was wel maar Sammy vindt het verschrikkelijk als ze merkt dat ze plas heeft laten lopen  :'( :'(

Verder gaat het super, ze speelt, rent, zwemt en drinkt en eet goed. Oke ze heeft wat moeite met vleesbot maar dat maal ik nu voor haar.
Enurace he.... Ik vind het zooi. En ik vind dat het niet goed werkt. En ik zou je echt aan willen raden om Propalin te gaan geven. Eerst de volle dosis. En daarna kun je dan kijken of je het af kunt bouwen. Ik geef Linga echt maar 0.20 ml per dag en daarbij een halve tablet Optimax Verikan en dat gaat hartstikke goed. Bij mij werden 2 honden trouwens compleet knetter van Enurace. Hartkloppingen, geagiteerdheid, opvliegerig, niet goed zeg maar.
Echter heeft ze de laatste paar weken wat gedragsveranderingen en ik vroeg me af of iemand hier wat over kon zeggen??
Ze kan bv ineens heel erg blaffen in huis, ze gaat dan in haar mand zitten en blaft wat in het wilde weg, ze heeft hierbij een erg angstige houding, ineen gekrompen, wat rillerig en oren enorm plat en in haar nek. Buiten kan ze ook ineens blaffen als ze iets zit aankomen, dit in een dominant-angstige houding. Staart en kop omhoog maar wel wat rillerig en oren ook enorm plat. Tijdens het wandelen kan ze ook ineens heel erg dicht bij me blijven, ze loopt dan echt in mijn knieholtes.
In huis slappt ze tegenwoordig of in de bench of ze veel mogelijk tegen mij aan.
Het komt niet dagelijks voor maar wel een paar keer per week.

Herkent iemand dit of heeft iemand misschien een idee of ik hier wat tegen kan geven??
Kan ze nog goed zien? Hoe lang krijgt ze nu Enurace.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2089408
@Lizzy, ze krijgt nu enurace ongeveer 4 maanden, eerst met tussenpozen omdat ze niet hele weken lek was, sinds een maand elke dag.
Maar ik zal aan mijn DA propalin gaan vragen, kijken hoe het dan gaat.
Haar gedrag zou hier dan misschien door kunnen komen??
Volgens mij ziet ze gewoon nog goed, maar hoe zou ik dat na kunnen gaan. Even laten kijken door de DA??
Of zou ze misschien minder goed gaan horen, dat ze daardoor misschien meer aan het blaffen is omdat ze dingen niet meer zo goed kan plaatsen? En daardoor dus ook wat angstig reageert.

@Henneke, de pijnstilling is net verhoogd.
Ze stond op een halve pijnstiller per 2 dagen maar omdat ze af en toe door haar achterpoten zakten heb ik, in overleg met de DA, de pijnstilling verhoogd naar een halve per dag.
Sindsdien zakt ze niet meer door haar achterpoten en gaat het lopen weer erg goed!! Maar ik kan het natuurlijk proberen en kijken hoe het dan gaat  :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2089412
[quote="Lizzy"]
Enurace he.... Ik vind het zooi. En ik vind dat het niet goed werkt. En ik zou je echt aan willen raden om Propalin te gaan geven. Eerst de volle dosis. En daarna kun je dan kijken of je het af kunt bouwen. Ik geef Linga echt maar 0.20 ml per dag en daarbij een halve tablet Optimax Verikan en dat gaat hartstikke goed. Bij mij werden 2 honden trouwens compleet knetter van Enurace. Hartkloppingen, geagiteerdheid, opvliegerig, niet goed zeg maar.
Kan ze nog goed zien? Hoe lang krijgt ze nu Enurace.
[/quote]

Ja mijn idee, ik ben absoluut geen fan van enurace.
Zou best wel eens kunnen dat dat gedrag van de enurace komt. Sita kreeg echt een rare blik in haar ogen van dat spul, heel rusteloos en geprikkeld.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2089456
[quote="*Dorothea*"]
Ja mijn idee, ik ben absoluut geen fan van enurace.
Zou best wel eens kunnen dat dat gedrag van de enurace komt. Sita kreeg echt een rare blik in haar ogen van dat spul, heel rusteloos en geprikkeld.
[/quote]

Dat is heel herkenbaar, dat heeft Sammy dus ook, niet heel de tijd maar in periodes  :-X

Oke, dan gaan we zeker geen enurace meer geven!!
Hopelijk is dat het dan, ik stop nu ook met geven en ga maandag propalin halen.
Door nienk
#2089467
ik dacht ook gelijk aan minder goed horen en/of zien, maar de medicatie ken ik niet. daarnaast zou het ook kunnen dat ze op haar wat oudere dag een beetje in de war aan het raken is, zoals ook oude mensen wel in de war kunnen raken zonder dat daar echt een reden voor is. mocht het wijzigen van de medicatie niet werken zou je misschien iets kunnen vinden in de homeopatisch rustgevende hoek?
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2089471
[quote="nienk"]
ik dacht ook gelijk aan minder goed horen en/of zien, maar de medicatie ken ik niet. daarnaast zou het ook kunnen dat ze op haar wat oudere dag een beetje in de war aan het raken is, zoals ook oude mensen wel in de war kunnen raken zonder dat daar echt een reden voor is. mocht het wijzigen van de medicatie niet werken zou je misschien iets kunnen vinden in de homeopatisch rustgevende hoek? [/quote]

Mocht het inderdaad blijken dat het de medicatie niet is dan ga ik dat zeker doen inderdaad.

Ik dacht ook dat ze misschien wat in de war was of doof-blind aan het worden was, vandaar ook mijn topic.
Maar als de ervaringen zijn van enurace dat ze zo kan reageren gaan we daar eerst mee aan de slag.
Stom dat ik zelf niet even gegoogled heb op de bijwerkingen  :-X :'(
Door nienk
#2089475
[quote="Sammy1980"]
Stom dat ik zelf niet even gegoogled heb op de bijwerkingen  :-X :'(
[/quote]

ah joh, dit hele forumhoekje is er toch om elkaar met dit soort dingen te helpen?

succes met Sammy, ik  hoop dat je snel wat voor haar vind en dat ze lekker rustig van haar oude dag kan gaan genieten.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2094119
Ik ben nu sinds afgelopen zaterdag gestopt met de enurace, maar helaas geen verbetering in haar gedrag  :-\ :-[

Kan het kloppen dat dat gewoon even tijd nodig heeft of had ik dan toch wel al wat moeten merken??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door