Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lolpugz
#2089109
hallo,

even een paar vraagjes. Iggy is nu bijna 8 maanden en hij is echt ontiegelijk druk! hij schrokt zn bak met kvv leeg en vervolgens gaat tie odie en bob weer lastig vallen die nog steeds weinig terugdoen. hele dag lang. ze krijgen bij mij twee keer te eten smorgens en savonds. vanmorgen had ik zijn kvv in de kong gedaan en hij is hier heel lang mee bezig geweest en was daarna ook gewoon echt effe moe. zo dat was beetje de achtergrondinfo.


nu is mijn vraag kan ik hem elke dag zijn ontbijt in de kong geven? of zou hij dan na een tijdje de kong niet meer leuk vinden.

misschien nog andere tips om hem toch een beetje uit te putten want zelfs na een lange wandeling heeft hij nog heel veel energie en met lang bedoel ik dan toch wel zeker een uur

groetjes Carola
Door nienk
#2089129
Reus heeft ook een kong, stopte daar vaak zijn kvv in en nu soms nog als extraatje. Hij werd er wel steeds beter in, dus als ik hem echt even een tijdje zoet wil houden, dan frut ik er eerst de kvv in, met dan klem daar  boven op een gedroogd snackje, wat er echt goed vast in zit. dan is hij er zo weer een tijdje mee bezig.

Wat doe je voor de rest met Iggy? aan spelletjes, oefeningen, uitdagingen?
Door beesteboelmona
#2089148
Jahoor je kan dagelijks de kong geven.
en als hij er op een gegeven moment te goed in wordt kun je de kong vullen en dan in de vriezer doen.
Werkt ideaal door de kong kunnen ze geen brokken bevroren voer binnen krijgen maar moeten ze likken daar kunnen ze echt heel lang mee bezig zijn.
Door lolpugz
#2089159
wat ik verder doe met Iggy is: regelmatig lange wandelingen maar wil dus ook weer niet te veel want ja hij is nog in de groei

verder veel trek en apporteerspelletjes en gewoon stoeien. we oefen veel voor het showen dus aandachtsoefening en mooi staan op de grond op de tafel tandjes kijken betasten enz.
ik heb ook nog van die nina ottoson spellen maar denk dat hij daar nog te wild voor is en ben bang dat hij er dan bang van word. dus twijfel of ik deze al in moet zetten.
maar al ga ik smorgens een uur tot anderhalf lopen dan vervolgens de rest van de dag nog zeker 2 uur spelen met speeltjes apporteren en trekspelletjes dan nog is hij de hele dag een stuiterbal
Door nienk
#2089431
misschien proberen wat denkspelletjes aan te bieden? niet per sé die nina ottoson dingen, maar dingen laten zoeken, commando's aan leren, of bijvoorbeeld een theedoek over zijn eten leggen? ik heb geen idee wat je kan verwachten van jou ras op die leeftijd. zou je zeggen dat hij gewoon nog een beetje energie overheeft, of onrustig is? onrust of nog niet moe zijn namelijk ook 2 verschillende dingen.
Door Miranda 1
#2089443
Ik zat te denken aan koekjes of snacks verstoppen in de tuin. Dan moet hij echt zijn neus gebruiken en is goed voor zijn zelfvertrouwen.

Ik heb het van de week voor het eerst met mijn onzekere Berner gedaan. En hij was helemaal trots toen hij de eerste koekjes vond, zo leuk. Ik ben wel makkelijk begonnen en ze daarna achter een stoel op krukje gelegd.

Je kunt ook balletje balletje met hem doen, maar dan met een snack. Dus drie bloempotten, liefst met een gat erin. Onder 1 wat eten leggen en ze met elkaar wisselen.

Misschien heb je hier iets aan? Ik heb begrepen dat honden moeier worden van geestelijke inspanning dan van lichamelijk, omdat ze daarmee ook weer conditie opbouwen.
Door lolpugz
#2089559
Nou ja het vervelende is dat hij niet al te snugger is of heel snel afgeleid. Als ik zn speeltje ergens achter gooi, achtereen stoel ofzo, en hij ziet hem niet meer dan gaat tiebob of odie weer pesten ook

Het is geen onrust het is ecgt energieteveel. En ook hoop nieuwschierigheid. Kga dat balletje  balletje en die koekje onder potje eens proberen

Bedankt voor de tips!
Door nienk
#2089569
en als je zijn eten nou gewoon eens ergens verstopt? dus niet iets lekkers, maar zijn hele maaltijd met bak en al ergens in de tuin zetten ofzo. (en de andere honden ergens anders te eten geven). of, een zoekspelletje aan bieden op een afgebakend stuk, dat er geen andere dingen/honden zijn om door afgeleid te worden. ik heb voor reus een grote doos vol met karton rommel, waar ik dan iets lekkers in gooi. hij kan dan zijn graaf behoefte kwijt, en leert gericht te zoeken. als ik dingen in de kamer verstop (wat ik voorheen veel deed), dan wordt het een ongeleid snuffel projectiel en wordt ie eerder drukker dan rustiger. met een niet al te snugger hondje lijkt het me nog belangrijker dat je ieder ieniemienie succesje beloond, dat hij gemotiveerd wordt en in zijn eigen tempo kan leren. je zou ook kunnen proberen of het uitmaakt waar je met hem gaat wandelen, misschien bijvoorbeeld na sluitingstijd door een winkelgebied, of waar de markt staat, interessante plekken met veel luchtjes, zodat zijn nieuwsgierigheid bevredigd kan worden.

succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door