Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lobbes
#2080
Weer een vraagje van mij ..
Wie gebruikt er verse/gedroogde tuinkruiden bij de maaltijd van je hond ?
en met name welke ? en hoeveel per dag mag er gegeven worden ?
bv;
- Peterselie
- Tijm
- Knoflook
Groetjes Ellen
Door Ink
#2081
Ik doe (o.m. vers uit de tuin met dank aan Pam en Ine ;)) door de groentenmix:

- basilicum
- tijm
- knoflook
- oregano
- dragon
- salie
- munt
- oregano
- marjolein/marjoraan
- peterselie
- selderij(ie)
- kervel

Pffff vast nog wat vergeten. De ene keer dit, de andere keer dat, soms van alles wat. Een frutseltje hier en een frutseltje daar. Hoeveel per dag? Weet ik veel! Zal net als met alles zijn ... niet TE.
Door Ink
#2084
Doe je dat ook bewust zo van "Nou kervel is goed voor de ....., dus dat gooi ik er vandaag doorheen"?
groetjes Helen
Daar was ik al bang voor ... Nope. Niet gehinderd door enige kennis. Voor dat soort dingen moet je Panoramix hebben.
Door roger
#2085
<<
Doe je dat ook bewust zo van "Nou kervel is goed voor de ....., dus dat gooi ik er vandaag doorheen"?


groetjes Helen
<<

Ja in feite alles, je moet je voorstellen dat je en geit bent die in de Provence van blaadje naar blaadje zwerft , links en rechts wat knabbelt en de geurige kruiden die daar groeien.
Komt dus terecht in de maag van die geit en zo als fytomix op het bord van je hond.

Dat kan er zeker allemaal in, trouwens als ik soms gf mix maak en geef dan gaat daar altijd een kwakje provencaalse kruiden door die ze verkopen voor op barbequevlees.
Niet te veel want het zijn en blijven kruiden eigenlijk voor medicinaal gebruik.
Ik heb nu zelf een hele zwik te drogen hangen.

Peterselie is een favoriet van JdBL , die heeft ook haar eigen kruidenpillen waar look, salie, thijm,zelfs kweekgras, brandnetel,wijnruit en wat weet ik nog allemaal ingedraaid worden.
Ik weet niet in welke verhouding maar ik kan wel eens zien of ik de samenstelling nog vind.


Gr.
Roger.
Door Helen
#2086
Welk boek van haar is dat dat de verhoudingen erin staan waarin zij haar honden kruiden geeft. Ze zegt nl vaak iets in de trant van "a pich of..." Ik vraag me altijd af, hoeveel dan?

groetjes Helen
Door Janet
#2087
Welk boek van haar is dat dat de verhoudingen erin staan waarin zij haar honden kruiden geeft. Ze zegt nl vaak iets in de trant van "a pich of..." Ik vraag me altijd af, hoeveel dan?

groetjes Helen
A pitch of. Is dat niet gewoon een mespuntje of snufje?
Door Helen
#2088
sorry, middennachtelijke spel fout. Bedoelde "a pinch of"en dat is vertaald een snufje van..... Mijn snufjes zijn altijd vrij ruim...Mijn beetjes olie erbij ook......


groetjes Helen

PS pitch betekent: pek, worp,top.
Door oebaya
#2089
Hier nog een tip voor de kruidengebruikers. Nu de kruiden of in je tuin in grote bossen aanwezig zijn ofwel het aanbod op de markt groot is, pluk de kruiden, snij ze fijn, verdeel ze in ijsblokjesbakjes en vries ze in. Heb je lang plezier van en het is veel geuriger dan gedroogde kruiden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door