Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2085417
Gisteravond heeft Oscar voor het eerst haas gehad. Het was een hele klus voor hem en ik had het idee dat er ook wel wat harder bot in zat dan hij gewend is. Hij is wel al goed gewend aan bot van kip, kwartel, parelhoen, eend en konijn, dus het zou wel goed moeten gaan.
Ik ben ook sinds een week bezig om 2 maaltijden per dag over te zetten naar 1. Zaterdag voor het eerst echt zo gedaan met kip-vleesbot, lamshart en hertenspiervlees. Ging hartstikke goed.
Gister kreeg hij dus haas-vleesbot, lamspens en paardenspiervlees. Alleen de haas had hij nog niet eerder gehad.

Ongeveer een uur na het eten lag hij heel erg zijn bek af te likken en te smakken. Ook borrelde en rommelde zijn buik wat en maakte hij af en toe wat braak bewegingen zonder dat er iets uit kwam. Na een half uur werd het minder en na een uur was het over.

Kan dat van de haas komen? Of is de combi haas en lamspens wat ongelukkig geweest? Is het anders volgende week slimmer om dan toch 2 porties te geven, eentje van de pens en spiervlees en eentje met alleen haas?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2085421
kan hoor..
toen ze hier nog haas hadden zag ik ook dat dat harder was, terwijl ze ribben zo wegknagen...
overigens hebben ze hier maar heeeeeeeeeeeel even haas gegeten, ze vonden het niet te pruimen
Door Lizzy
#2085480
Ik had laatst ook haaskarkas waarvan ik dacht "allemachtig, kneiterhard zeg". Het kan best daar van zijn. Sla het de volgende keer even met een hamer tot moes en kijk dan eens hoe het gaat.
Door smulpaap
#2085504
Ik zou de haas idd ook even tot moes meppen en kijken hoe het dan gaat . Verder zou ik de pens wel blijven geven bij de haas . Als ik zelf wat kaler en /of harder vleesbot voer doe ik dat altijd in combinatie met pens en dat gaat hier erg goed . Verder doe ik dan de dag erna bv weer een lekkere bevleesde konijnendij en even geen karkas
Door Lizzy
#2085506
smulpaap schreef: Ik zou de haas idd ook even tot moes meppen en kijken hoe het dan gaat . Verder zou ik de pens wel blijven geven bij de haas . Als ik zelf wat kaler en /of harder vleesbot voer doe ik dat altijd in combinatie met pens en dat gaat hier erg goed . Verder doe ik dan de dag erna bv weer een lekkere bevleesde konijnendij en even geen karkas
Ja eens! Juist bij dit soort hardere vleesbotten is pens ideaal.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2085817
Dank voor de reacties allemaal. Oscar had vandaag ook wat overgegeven. Op de bank, vond meneer Kaela leuk  :-\

Volgende week zal ik het goed platslaan. Mag ik dat ook eens doen  ::) Hopelijk valt het dan beter, want hij at het wel goed op, dus volgens mij vond ie het wel lekker. De pens hou ik er dan bij. Er stond volgende week eigenlijk een andere combi op het menu, maar eerst eens zien hoe het met de platgestamte haas met pens gaat.
Door Hertog
#2086261
Hier wordt veel haas gegeten in de "hazentijd" van november tot februari zeg maar. Het wordt net zo makkelijk en snel gegeten als kipkarkas. Hondje vind het om te smullen en knaagt het dus makkelijk weg. Je hebt mogelijk een oudje te pakken.
Door Lizzy
#2088936
Hertog schreef: Hier wordt veel haas gegeten in de "hazentijd" van november tot februari zeg maar. Het wordt net zo makkelijk en snel gegeten als kipkarkas. Hondje vind het om te smullen en knaagt het dus makkelijk weg. Je hebt mogelijk een oudje te pakken.
Heb ik zeker altijd oudjes te pakken :biggrin2:

Het haas dat ik geef zijn geimporteerde karkassen volgens mij.
Door Lizzy
#2088948
Mevroi Kruim schreef: De natte hazen van Herby zijn kneiterhard, zelfs de honden moeten er hard op werken.
Ik heb ze niet van Herby maar ik denk dat Herby ze heeft van waar ik ze ook heb en yep, knettertje hard.
Door Marjet
#2089518
Ik geef haas van versvoer. Daar zit relatief veel vlees aan, + voorpootjes + organen. Toen ik nog van Herby gaf (erg kaal), had ik het idee dat Luna veel meer moeite moest doen om het door te knagen dan haas van versvoer. Weet niet waar ze het vandaan heeft.
Door smulpaap
#2089579
Marjet schreef: Ik geef haas van versvoer. Daar zit relatief veel vlees aan, + voorpootjes + organen. Toen ik nog van Herby gaf (erg kaal), had ik het idee dat Luna veel meer moeite moest doen om het door te knagen dan haas van versvoer. Weet niet waar ze het vandaan heeft.
Die heb ik ook nog naast de hazenruggen , ook bij versvoer vandaan , en ook erg goed te doen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door