Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Freewheeler
#2088116
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende barfer en ik wil al mijn beestjes over hebben op vers, dat zijn twee honden en twee kittens.
Hier maar even mijn grote makker, wil iemand even kijken en er op schieten?

Ik heb een grote kruising, hij weegt rond de 37 kg en hij is 12 jaar jong :-) Helaas een nierprobleem. Ik heb daarop gezocht en gezien dat het verhogen van het percentage groente dan geen slechte keuze is. Gelukkig vindt mijn grote man dat geen probleem. Vooral fruit is hij verzot op  :biggrin2:

Maandag

Runderstrot

Dinsdag

Lamsnek 500 gram
Orgaanmix Zelfgemengde mix van 30 % hart en 30 % lever en 40 % pens 200 gram
Groentenmix 200 gram

Woensdag

Kippenrugstukken 500 gram
Orgaanmix 200 gram
Groentemix         200 gram

Donderdag

Penslap van rond de 800 gram

Vrijdag

Geitenspareribs 500 gram
Geitensnippers 200 gram

Zaterdag

Eendenkarkas van ongeveer 800 gram

Zondag

Groentemix + fruit 500 gram

De groentemix is een mix van:
Tomaat, andijvie, bloemkool, rodekool, sla, komkommer en wortels.

Op zondag wil ik er fruit bijgeven zoals, banaan, peer, sinasappel (vind hij echt verukkelijk) annanas en meloen. Ik heb namelijk begrepen dat sommige honden problemen kunnen krijgen met de combi vlees en fruit, vandaar 1 vleesloze dag. Hoe zit dat eigenlijk met vis? Kun je dat wel combineren?

Ik wil niet elke dag de 2% geven dus ik heb het per week gedaan, gewoon zo: 2% van 37 kg, x 7 en dat dan verdeelt over de week.

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#2088943
[quote="Freewheeler"]
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende barfer en ik wil al mijn beestjes over hebben op vers, dat zijn twee honden en twee kittens.
Hier maar even mijn grote makker, wil iemand even kijken en er op schieten?

Ik heb een grote kruising, hij weegt rond de 37 kg en hij is 12 jaar jong :-) Helaas een nierprobleem. Ik heb daarop gezocht en gezien dat het verhogen van het percentage groente dan geen slechte keuze is. Gelukkig vindt mijn grote man dat geen probleem. Vooral fruit is hij verzot op  :biggrin2:

Maandag

Runderstrot

Dinsdag

Lamsnek 500 gram
Orgaanmix Zelfgemengde mix van 30 % hart en 30 % lever en 40 % pens 200 gram
Groentenmix 200 gram

Woensdag

Kippenrugstukken 500 gram
Orgaanmix 200 gram
Groentemix         200 gram

Donderdag

Penslap van rond de 800 gram

Vrijdag

Geitenspareribs 500 gram
Geitensnippers 200 gram

Zaterdag

Eendenkarkas van ongeveer 800 gram

Zondag

Groentemix + fruit 500 gram

De groentemix is een mix van:
Tomaat, andijvie, bloemkool, rodekool, sla, komkommer en wortels.

Op zondag wil ik er fruit bijgeven zoals, banaan, peer, sinasappel (vind hij echt verukkelijk) annanas en meloen. Ik heb namelijk begrepen dat sommige honden problemen kunnen krijgen met de combi vlees en fruit, vandaar 1 vleesloze dag. Hoe zit dat eigenlijk met vis? Kun je dat wel combineren?

Ik wil niet elke dag de 2% geven dus ik heb het per week gedaan, gewoon zo: 2% van 37 kg, x 7 en dat dan verdeelt over de week.

Alvast bedankt!

[/quote]

Ik vind persoonlijk dat je een hond met nierproblemen niet moet laten vasten, dus ook geen fruitdag moet geven. En groenten zou ik om die reden (nierproblemen) verdelen over alle dagen van de week. De nieren moeten alle dagen van de week zo min mogelijk belast worden. Ik zou ook elke dag visolie geven, dat is belangrijk bij nierproblemen.

Vis + fruit geeft dezelfde problemen als vlees + fruit.
Door Freewheeler
#2090036
Ok, dus elke dag visolie.
Kan ik hem dan af en toe als ontbijtje fruit geven en 8 uur later vlees? Hij vindt fruit namelijk echt heel erg lekker en dat wil ik hem dan graag blijven geven.
Ik zal de groente over alle dagen verdelen.
Door Freewheeler
#2090726
Ik heb begrepen dat runderstrot ook onder spiervlees valt. Verder hangt het toch af van hoeveel vlees er aan een nek/karkas of rugstuk zit? Als er erg weinig aan zit dan kan ik het aanvullen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door