Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2087647
Joep ruikt al een aantal weken bijzonder onaangenaam. Kan de lucht niet goed beschrijven..., muf is niet het goede woord... Gewoon een vieze sokken lucht. Nu draagt hij sinds een tijd de scaliborband en ik heb het gevoel dat dat ermee te maken heeft, kan dat?
De band heb ik inmiddels afgedaan om te kijken of het daar van komt, maar dat zal wel even tijd nodig hebben.

Ik geef hem sinds een tijdje weer chlorella, maar ben dat vorige week tijdens de vakantie vergeten.

Vanavond heb ik hem weer gewassen (de zoveelste keer in een paar weken tijd), maar ik ruik hem nu alweer. En ik weet ook wel dat het niet uit zijn vacht komt, die ruikt namelijk niet. Het is net of het uit zijn huid komt....

Iemand nog ideeën of suggesties?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2087650
ik wilde net vragen heb je een tekenmiddel gegeven, ja dus.
Indy meurt momenteel ook weer naar brokkenhond, na het aaien stinken m'n handen.
Dit is de 2e keer na een tekenpipet dus dit kan geen toeval meer zijn. Hij krijgt er een vette stinkende vacht van.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2087655
*Dorothea* schreef: ik wilde net vragen heb je een tekenmiddel gegeven, ja dus.
Indy meurt momenteel ook weer naar brokkenhond, na het aaien stinken m'n handen.
Dit is de 2e keer na een tekenpipet dus dit kan geen toeval meer zijn. Hij krijgt er een vette stinkende vacht van.
Precies de goede beschrijving!  :-*

En nee dus..., dit kan geen toeval zijn. Alleen jammer dat de scaliborband wel ontzettend goed werkt tegen de teken bij Joep. Maar ik ga het er toch maar op wagen om hem zonder te laten lopen en dan maar eens zien hoeveel teken hij zich nog "op de hals" haalt. En anders toch maar weer de practic geven, dat werkt nog enigszins bij hem.
Door Cindy de Wolf
#2087680
Sammy van mij meurt ook zo in de zomer en ik heb eigenlijk nooit de link gelegd met de band ::) ::) ::) volgend jaar maar eens zonder proberen. Advantix werkt dit jaar bij Misty overigens tig keer beter dan de scalibor band.
Door mysmoothcollies
#2087968
Die van mij ruiken ook en hebben een hele vette vacht en hebben toch echt geen vlooienpipet gehad of een band of iets dergelijks.............. :-\ Ter bestrijding krijgen ze natuurlijke druppeltjes met kokosolie dus ra, ra hoe kan het dan?
Door sammetje2010
#2088058
Sam stonk echt heel erg een tijd geleden omdat hij een huidontsteking had (door allergie). Verder heeft hij eigenlijk nog nooit teken gehad, dus hebben we ook nog nooit middeltjes om teken te voorkomen gegeven. Zolang hij er nooit eentje heeft, vinden we dat ook niet echt nodig.
Door aalsmeer
#2088182
mysmoothcollies schreef: Die van mij ruiken ook en hebben een hele vette vacht en hebben toch echt geen vlooienpipet gehad of een band of iets dergelijks.............. :-\ Ter bestrijding krijgen ze natuurlijke druppeltjes met kokosolie dus ra, ra hoe kan het dan?
hier ook hoor :)
jack ruik je niet.
russel wel.
die ruikt echt sterk.
wat het is????
ik gebruik niets aan druppels.
Door dorien71
#2088833
Ik heb er hier ook 1 die in de loop van de zomer enorm stinkt. (zweetvoeten lucht) Ik heb het idee dat dat komt omdat hij erg veel zwemt. Na een flinke wasbeurt is het trouwens wel weg.
Door karenM
#2088874
die van mij hadden het t eerste jaar dat ik de scaliborband gebruikte ook hoor, echt een heel smerige lucht die er met wassen bijna niet af ging :-X
De volgende zomer heb ik de banden alleen 's avonds en 's nachts om gehad, zodat ze niet de kans kregen om nat te worden, en dat werkt! Geen stinkende vacht en geen teken :)
Door inni
#2088988
Berre stinkt naar zweetsokken wanneer z'n maag niet goed is en dan vooral wanneer hij gal braakt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2089549
Ik ga het proberen met de band alleen 's nachts omdoen, hij werkt echt heel goed tegen teken en daarvoor was er niets wat hielp. De lucht is er nog niet af, maar het wordt wel beter. Voor mijn gevoel komt het dus echt van de band.
Door nienk
#2089553
Reus heeft van de winter tijdens het begin van zijn eliminatie dieet (maanden alleen konijn) en ontgiften een tijd naar wildkonijn geroken, maar als ik waste dan werd het eerder erger dan beter (als het luchtje van de shampoo eenmaal weg was). tijdje geleden ontgift, rook hij weer een weekje zo. expres niet gewassen, en het was na paar dagen flink verharen zo weer weg. als het echt uit zijn huid komt, dan zou wassen meer kwaad dan goed kunnen doen, ik heb het idee dat door het wassen de huid geactiveerd wordt en daardoor dat soort luchtjes nog harder naar buiten komen.

hoop dat ie gauw weer teckeloksel fris is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door