Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Spanielgek
#208377
Ik heb gisteren 10 kilo CB gehaald,ik voerde voor die tijd nog maar 3 weken Rodi,maar wilde door alle positieve verhalen over gaan op CB.
Dus ik het gisteren halen ,helemaal blij dat Esther het ook zou krijgen,ik zette het haar voor en mevrouw rook er aan en taalde er niet naar.
Tot 3 keer toe geprobeerd maar ze loopt er gewoon weer bij weg.
Heb er op het laatst een beetje warm water overgedaan maar dat hielp ook niet,yogurt hoef ik niet te proberen ,want dat lust ze niet.
Alle tips heel welkom want ik wil haar graag aan de CB.
Door Femke
#208381
[quote="Spanielgek"]
Ik heb gisteren 10 kilo CB gehaald,ik voerde voor die tijd nog maar 3 weken Rodi,maar wilde door alle positieve verhalen over gaan op CB.
Dus ik het gisteren halen ,helemaal blij dat Esther het ook zou krijgen,ik zette het haar voor en mevrouw rook er aan en taalde er niet naar.
Tot 3 keer toe geprobeerd maar ze loopt er gewoon weer bij weg.
Heb er op het laatst een beetje warm water overgedaan maar dat hielp ook niet,yogurt hoef ik niet te proberen ,want dat lust ze niet.
Alle tips heel welkom want ik wil haar graag aan de CB.
[/quote]

Niet teveel aandacht aan schenken. Bak neerzetten, hond negeren heeft ze het na vijf minuten niet op? Weghalen en niet eerder weer geven dan het volgende tijdstip dat ze normaal eten zou krijgen.

Ze is gewend aan de smaak van rauw vlees en als je er teveel heisa van maakt dan gaat ze er op een gegeven moment een spelletje van maken.

Trouwens het is voor een gezonde hond niet eens zo slecht als ze een dag of 2 dagen niet eten.


succes ermee ;)
Door 202spots
#208402
Beetje geraspte kaas / parmesan of beetje knoflook poeder erover sprinkelen...of geklutste rauwe ei er overheen doen
Door tieneke
#208761
At ze de Rodi ook moeilijk?
Gewoon volhouden,bak neerzetten,niet eten?
Bak weg tot de volgende maaltijd.
Tussendoor niets extra's geven.
Hier heb ik er gelukkig geen last van ;)
Door Spanielgek
#208776
Nee hoor de Rodi at ze met veel smaak op,terwijl ik de CB er veel beter uit vind zien[echte stukken vlees,ech heel goed].Nou vanmorgen weer voorgezet en mevrouw at het weer niet heb het weg gezet en vanavond maar weer proberen. :-\
Door Jolly
#208939
aan de ene kant heb ik ook zoiets van je eet maar wat je voorgezet krijgt, maar misschien kan je wat rodi erdoorheen mengen, want zoals je zelf al zegt bij CB zijn het echt stukjes vlees en rodi natuurlijk niet.
Misschien leert ze zo de CB te waarderen.

Ik had eerst nog wat ander staan over de achtergrond van het hondje en dat ze wel moest eten, maar volgens mij is dit niet de geredde Bess toch of wel?
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 22 nov 2004, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Spanielgek
#209122
[quote="Jolly"]
aan de ene kant heb ik ook zoiets van je eet maar wat je voorgezet krijgt, maar misschien kan je wat rodi erdoorheen mengen, want zoals je zelf al zegt bij CB zijn het echt stukjes vlees en rodi natuurlijk niet.
Misschien leert ze zo de CB te waarderen.

Ik had eerst nog wat ander staan over de achtergrond van het hondje en dat ze wel moest eten, maar volgens mij is dit niet de geredde Bess toch of wel?



Nee dit is niet de geredde cocker Bess,maar nu zette ik het Esther vanavond weer voor ,en weer liep ze er direct bij weg >:( >:( >:( >:( >:(toen heb ik warer in de waterkooker gedaan en echt maar een heel klein beetje er over heen gedaan[echt een klein beetje]toen kwam mevrouw er aan en ik kan echt zeggen ze at niet maar ze vrat hahaha wat was ik blij .
Maar nu wilde ik vraghen ,stel dat ze het echt niet rauw wil eten,is het een probleem als ik er steeds een beetje gekookt warter over heen doe ,of gaat dan heel veel verloren?Waarschijlijk kwam de geur toen pas goed vrij.
[/quote]
Door tieneke
#209414
Als ze nu wel eet dan morgen toch weer zonder gekookt water proberen.
Lukt dit niet dan een paar keer kokend water erover.
Komt allemaal goed,hierna rauw geven dus!
Zorg dan wel dat het vlees niet meer koud is ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#209456
Als ze het na de tip van Tieneke dan nog niet rauw wil eten, kun je proberen de helft met kokend water te overgieten en daar na de andere helft er rauw doorheen doen, en langzaamaan het percentage rauw opvoeren ;). Succes :)
Door tieneke
#209552
[quote="Spanielgek"]
Bedankt allemaal voor jullie tips,ga de laatste n opvolgen ,en als dat niet lukt dan ga ik echt weer over op de gezondere brokken ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]
:o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door