Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wendi
#2086195
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Jaaa ik weet wel hoe de lippen van een rund eruit zien, maar die worden dus afgesneden?
Zit er nog haar aan ofzo? Is het er gemakkelijk af te snijden?
(die slachters van de natuurgrazers doen geen kopvlees omdat dat teveel werk is, vandaar dat ik het vraag, en haar, tsja die hekrunderen en schotse hooglanders zijn soms van die ongeschoren types  :biggrin2:)

En in het topic van nadia staat dat het onder spiervlees valt? en dat jullie het vooral drogen?
waarom dan drogen en niet als spiervlees geven?

nouja, de vraag is eigenlijk wie vertelt me ALLES over runderlippen :-* ?
thanx
Gebruikersavatar
Door nova
#2086201
De runderlippen van Nadia vind ik persoonlijk niet geschikt om te geven als spiervlees.  Er zit weinig tot geen rood vlees aan Maar als ze gedroogd zijn dan  vinden mijn honden  het heerlijk,  een runderlip is een feestje . Ik koop ze dus ook  om te drogen

De ru. lippen van Slagerij west?  die zijn dikker en hebben meer rood vlees. Die zijn minder geschikt om te drogen( te dik) , en dat zou je wel als spiervlees kunnen geven.
Er zit geen haar meeer op de runderlippen, wel kimmels. Dat zijn doornvorminge  uitsteekseltjes op  de lippen, de koe heeft dat nodig om het gras naar achter in de mond te werken als ik me goed herinner.
Door Nadia
#2086532
Volgens mij (als ik me niet vergis) zitten de lippen aan de binnenkant van de mond van de koe. Vandaar dat ze ook zo slijmerig zijn :) Het word ook wel verkocht als runderwang.

'mijn' lippen zijn idd heel dun, ideaal om te drogen maar er is kwalitatief beter spiervlees. De lippen van SW zijn beter te doen als spiervlees, maar ook die vind ik kwalitatief minder goed dan pure afsnijsels.
Ik heb wel een plaatje ervan :)


http://94.100.121.217/911350001-9114000 ... _NGCc.jpeg
Door Wendi
#2087249
aha, dit zit bij mij bij het kopvlees, dus ik herken het wel
dank voor het antwoord!
Door ulla
#2087543
Ik zag het ook als kopvlees, het is vrij taai en dik, ik heb het van het weekend gedroogd,maar moet wel lang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door