Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hiyea
#2087051
Ik las al een tijd mee, maar heb me nu dan aangemeld.

Begin juli haalden wij Simba uit het asiel, waar hij alleen brokken heeft gehad. Enthousiast haalde ik carnibest en hij at vanaf het begin bijna het bakje erbij op. Hij werd ziek en we gingen naar de DA omdat we dachten dat hij niesziekte had. AB kuurtje en hij knapte weer wat op. Een paar dagen na de AB kuur werd hij zieker en zieker en het niezen veel erger en vorige week spetterde hij vierkante meters bloed uit en stopte met zichzelf wassen.

De theorie was dat er iets in zijn neus zat en hij moest naar een andere praktijk waar ze een scope hebben om het uit zijn neus te halen. Onder narcose vonden ze alleen veel bloed in beide neusholtes, maar niets lichaamvreemds. De röntgen liet zien dat Simba een soort open gehemelte heeft: het harde gedeelte van zijn gehemelte is korter dan normaal. De DA denkt dat plakkerig voedsel achter kan blijven, wat hij in zijn neus slikt. Daar gaat het rotten en ontsteken. Carnibest had hem ziek gemaakt, was de conclusie.

Het advies: brokken. Nu gaf ik natuurlijk niet voor niets kvv, dus ik opperde BARF. Ik kreeg geen nee, maar het was duidelijk dat de DA niet genoeg weet van BARF om echt advies te geven.

Sinds een paar dagen ben ik op jacht naar BARF-ingrediënten en het valt me vies tegen. Slagers en poeliers kijken me raar aan en voor online bestellen moet ik wel heel veel bestellen. Bij alles twijfel ik of het Simba niet weer zo ziek maakt.

Hebben jullie tips? Suggesties?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2087068
het kan niet aan elkaar gehecht worden?
mijn vroegere d.a. heeft zo'n kat in de praktijk gehad..
bij dit beestje kwamen er via zijn gehemelte steeds grasaren in zijn neus..
ze heeft de randen geopend en aan elkaar gehecht..
t was niet makkelijk, want gehemelte is heel zacht en scheurt makkelijk..
maar het is toen wel gelukt..

anders..
doe even een oproepje bij de verzamelplaats om te zien of er mensen bij jou in de buurt wonen waar je mee kan bestellen..
zo kun je best eens kippennekjes bestellen en ander vlees..
hoef je niet gelijk een hele berg te doen..
of je vraagt of je iets van iemand over kunt nemen..

koekje woont in amsterdam.. die besteld altijd bij kiezenbrink..
zij heeft altijd muizen en ratjes en kuikentjes..
ik weet niet waar je woont.. maar misschien zit er iemand in de buurt waarbij je ook van kiezenbrink mee kunt bestellen??
al vraag ik me wel af of bijv. de ingewanden van een beestje niet al voldoende is om via het gehemelte de neus binnen te dringen..  :-\
Door Hiyea
#2087077
Wat ik begrepen heb, is het gehemelte wel dicht, maar zit er minder bot dan normaal. Het zachte gedeelte is een stuk groter en daar kan wat achterblijven. De dierenarts die hem behandeld heeft, vond runderpoulet oid een goed idee, maar ik kan hem natuurlijk niet alleen op runderpoulet laten leven.

Ik woon in Beverwijk, maar ik zal even een oproep doen. Bedankt voor de tip!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door