Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2086856
Dank je wel. Ik vraag me af hoe het met deze ziekte gaat als het niet meteen tot uiting komt? Ik las op internet dat het jaren kan duren voordat ze tekenen krijgen en soms helemaal geen tekenen van ziekte. Ik ben benieuwd daarnaar. Want er zitten dingen tussen die op mijn hond slaan zeg maar. Vandaar al mijn vragen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2086867
lightning schreef: Dank je wel. Ik vraag me af hoe het met deze ziekte gaat als het niet meteen tot uiting komt? Ik las op internet dat het jaren kan duren voordat ze tekenen krijgen en soms helemaal geen tekenen van ziekte. Ik ben benieuwd daarnaar. Want er zitten dingen tussen die op mijn hond slaan zeg maar. Vandaar al mijn vragen.
Dat is ook lastig je kan een bloedonderzoek laten doen maar ook dat is twijfelachtig, vrij wil niet altijd vrij zijn. :-\
Kan je wel een mensen ervaring geven;
Mijn man had zo'n kring op zijn armen en is behandeld met 2 weken antibiotica, zou volgens de artsen afdoende zijn, maar wij hadden onze twijfel maar kwamen bij de arts niet verder.
Ed bleef toch vage klachten houden en zijn via een homeopaat erachter dat hij toch nog Lyme heeft, ik ook trouwens en dat zijn ook vage klachten.
En die klachten konden bij mij ook deels door  mijn chronische rug-nekklachten komen.

Conclusie; het is dus gewoon een lastig iets. En zowiezo wakkert het meer aan als je weerstand laag is.
Door lightning
#2086915
3 dagen na de dood van onze hond zijn we ene bos wandeling gaan maken. We hebben dagen lang zeker 150 teken per hond weg gehaald. Dat zou nu bijna 14 weken geleden zijn. Heb al eens een topic geopen over mijn oude hond dat ze vage klachten had. Maar ik dacht in ene aan al die teken en aan lyme en sommige klachten komen toch aardig overeen. Ze slaapt diep spierpijn loopt moeilijk stram met opstaan enz enz. ze krijgt nu rymadil en ze loopt weer prima, maar ik merkte vanavond met na kijken van haar en ik draai haar om en ze geeft een kreet en ik deed niet veel bijzonders. Sommige dingen komen gewoon overeen. Waar wij niet weten waar haar vage klachten vandaan komen zou dit sommige dingen wel verklaren denk ik.
Door Butch
#2088484
Ik ben een keer bij een da geweest die me doodleuk vertelde dat teken bij honden weliswaar vervelend zijn, maar geen lyme over kunnen brengen! Hij had nog nooit een hond met Lyme gezien, alleen maar gehoord dat mensen het konden krijgen. Ik kwam voor iets anders dus ik ben er niet op in gegaan, maar dat is toch wel erg hè, dat een da dat zegt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door