Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2086521
Kemi is een witte hond op 1 plek na; haar linker elleboog is rood/bruin.
Even is de vacht wat lichter geworden, maar nu wordt het weer donkerder.
Haar huid is daar wat schilferig maar verder eigenlijk niets bijzonders te zien of te voelen. Eerst dachten we dat het van het liggen was, dat er eelt moest groeien ofzo  ;D. Ik zie haar nooit likken op die plek trouwens. Haar liezen en tut zijn ook rood/bruin, en daar likt ze wel regelmatig.
Ik heb een aantal keren Borago-olie erop gesmeerd, maar zag geen verbetering. Zou groene leem hier iets kunnen doen??

Hier 2 foto's (zijn nogal groot, maar ben al blij dat ze erop staan  ;) ) ter verduidelijking:
Afbeelding
Afbeelding
Door Lizzy
#2086550
Ik denk eigenlijk nog steeds dat het van het liggen is. Bij donkere honden heb je dit ook alleen dan zie je het niet. Tenminste, dat denk ik. Niet iedere hond heeft dit natuurlijk. Heb je het idee dat zij vaker op die kant ligt?

Ik denk zelf niet dat groene leem wat gaat doen. Maar, je kunt het allicht proberen, groene leem wondpasta. Kwaad kan het niet.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2086657
Ik denk ook dat het van het liggen komt. Ik zie het regelmatig bij witte herders. Raiko heeft het ook. Alleen wel iets minder fel als Kemi. Maar ik denk wel dat het een ligplek is.
Door eelke
#2087138
Hoi,

Mijn honden hebben dit ook. Gijs heeft het op beide ellebogen, op 1 heup, en 1 enkel. Hij ligt niet zo graag op een kussen of kleedje. Het is inderdaad van het liggen denk ik. Ik zie soms wel wat korstjes, maar inmiddels wordt het steeds lichter. Ik heb geprobeerd het te wassen met shampoo voor wit-zwarte paarden, maar dat gaf ook weinig resultaat (hoewel het nu wel lichter is, maar ik durf niet te zeggen dat het van de shampoo komt) als iemand de gouden tip heeft, zou het fijn zijn, want ik vind het erg zonde!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door