Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2084528
Wie is hier mee bekend?
Mijn DA zegt dat het te maken heeft met verval van weefsel
Maar wat dan? en waar? Welke ziektebeeld hoort hier bij?

En het belangrijkste : hoe verbeter ik dit?

Dit is niet de eerste keer dat alle bloedwaardes volgens de DA goed zijn , behalve de CK en LDH.

Ik heb de uitslag thuis en er zijn nog een paar kleine afwijkingen:
lever AST 101.1  (moet zijn minder dan 59)
pancreas glucose 1.2  (moet zijn 3.2 - 7.0 )

Voor wie is dit geen abacadabra en kan er iets zinnigs over zeggen?
#2084550
Ik mag er toch vanuit gaan dat je da meer gedaan heeft dan alleen de waardes door te geven en wat te hoog en te laag is?

Al deze vragen die je stelt horen door je da beantwoord te worden. Bloedafname is een onderdeel van een diagnose stellen en dan een behandeling inzetten.
Ik begrijp dus niet zo goed wat je wil? Heeft de da dan he-le-maal niets uitgelegd of wil je van bp second opions en/of ervaringen?
#2084586
Iza , mijn tervueren heeft al jaren met vlagen last van haar maag /darmen.

Op dit moment spuugt ze gal en soms bloed.
Daar krijgt ze zitac en sucralfaat voor.

Mijn Da wil om tot de juiste diagnose te komen een echo en / of  een endoscopie laten maken.
Dit zie ik niet zitten , omdat Iza panisch is voor de Da en het geeft haar heel erg veel stress. Mijn Da snapt dit heel goed en twijfelt zelf ook of je dit Iza aan moet doen.
Ze is 12 en heeft ook spondylose.

Bloedonderzoek vond ik een minimale belasting voor Iza en daarom heb ik dat laten doen.
Daar zou uit kunnen komen of er ontstekingen zijn.

Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het bloed er goed uit zag , behalve de spierwaardes dan.
En die waardes zijn al jaren te hoog.
Onderzoek uit 2009 geeft aan : CPK 619 en LDH 382.
daar heb ik toen ook niet echt een antwoord op gekregen wat dit betekent.

Linda Boggie behandelt Iza met acupunctuur en zij is ook op de hoogte van de maag/darm kwestie
Ik laat haar ook naar de uitslag kijken ,maar hoopte via BP al meer te weten te komen.
(eigen DA is dus niet Linda)

Ik hoopte dus dat iemand hier iets soortgelijks had meegemaakt om er iets over te zeggen.

Genoeg maag/darm klachten hier ... maar .... ik weet het niet meer
Waar doe ik goed aan?
Iza eet nu 3 x per dag alleen gemalen vlees dat ik een klein beetje opwarm.
 
#2084603
zimba heeft ook last van maag en darmen, op het moment is het weer mis...
als ie maar iets anders eet als wat ie normaal krijgt, of dat ie meer krijgt, gaat ie spugen, en vreselijk stinken, bergen onverteerde poep legt ie dan neer....
hij is 7 en heb wel een endoscopie laten doen, door dr mandigers....
heb zimba eerst op gekookt voedsel gezet, daarna enkel pens en witvis....maar niks hielp, med ook niet...
'helaas' zit hij nu aan de brokken(hypoallergene) en dat gaat goed, maar zoals van de week een gedroogt stuk pens teveel gegeven en ben weer effies terug bij af....

heb je het botwerk zo gemalen dat het bijna poeder is?
van 1 heel klein friemelig stukje bot had zimba al dagen last..
#2084623
Nee , het botwerk is geen poeder , maar het voelt als kleine kruimels tussen je vingers.
Daar lijkt ze geen last van te hebben.

Het is zo verschillend met haar : er zijn dagen dat ze een eenderug op eet en er geen last van heeft.
En 1 week later valt alles verkeerd.

Ik lees alles van Zimba , ook om kennis op te doen.

Het lijkt of we dezelfde honden hebben......
En ik ben heel erg bang om haar kwijt te raken :'(

Die dag komt er zeker , maar oh toch niet langzaam met misselijkheid , braken , pijn e.d.
Er zijn zoveel dagen dat ze zich niet lekker voelt :'(
#2084653
plant schreef: Ik maal zelf : eendenekken , kipkarkas , orgaan , beetje groente , konijn
ok, prima  ;) :)

@vanaalst, ja de drama's met Zimba heb ik gelezen  :'(
Nu moet ik zeggen dat mijn Belgen ook heel gevoelig op maag en darmen zijn  :-\ Hier dus voor 80% kvv, want eendennek, lamsstaartjes (waar praat je over, echt beginnersspul) gaat zo heel goed en zo verdraagt een van de twee het niet, wordt het niet verteerd etc.
Helaas, ik heb een gezondheidsprobleem van de Belg ontdekt  :-\ :-X
#2084684
plant schreef: Nee , het botwerk is geen poeder , maar het voelt als kleine kruimels tussen je vingers.
Daar lijkt ze geen last van te hebben.

Het is zo verschillend met haar : er zijn dagen dat ze een eenderug op eet en er geen last van heeft.
En 1 week later valt alles verkeerd.

Ik lees alles van Zimba , ook om kennis op te doen.

Het lijkt of we dezelfde honden hebben......
En ik ben heel erg bang om haar kwijt te raken :'(

Die dag komt er zeker , maar oh toch niet langzaam met misselijkheid , braken , pijn e.d.
Er zijn zoveel dagen dat ze zich niet lekker voelt :'(

ik hoef dat echt niet meer te doen, een klein stukje vlees en het is dagen mis met hem...
botwerk is al helemaal uit den boze, daar gaat ie mega van spugen...overingens ging ie dat ook doen van gemalen eierschaalpdr
ik durft niks anders meer aan, hij krijgt die brokken met een heel klein beetje gemalen pens, als ik en hij ::) ons er strak aan houden dan gaat het prima..
maar 1 verkeerd snoepje oid...... :-\
ik ben ook bang hem hem kwijt te raken, ik waak echt bv in het park dat niemand hem wat geef, en dan ben je weer een sekreet omdat je je hond wat onzegt, mensen weten vaak niet wat ze kunnen aanrichten..
hij is nog maar 7 en hoop dat ie minstends de leeftijd van jou belgje haalt!
gelukkig hebben mijn andere belgjes nog nergens last van..!
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 14 aug 2011, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2084727
plant schreef: Iza , mijn tervueren heeft al jaren met vlagen last van haar maag /darmen.

Op dit moment spuugt ze gal en soms bloed.
Daar krijgt ze zitac en sucralfaat voor
Heb je al eens geprobeerd om het middel Iberogast te gebruiken ipv. zitac? Bij 1 van mijn shelties hielp zitac en andere middelen ook nooit. Zij is op iberogast overgegaan (een fytotherapeutisch voedingssuplement, dat tegenwoordig als geneesmiddel geregistreerd staat) dit helpt maag en darmen in balans te houden. Het werkt echt fantastisch.

Beterschap met je tervueren
#2084783
charmed schreef: Heb je al eens geprobeerd om het middel Iberogast te gebruiken ipv. zitac? Bij 1 van mijn shelties hielp zitac en andere middelen ook nooit. Zij is op iberogast overgegaan (een fytotherapeutisch voedingssuplement, dat tegenwoordig als geneesmiddel geregistreerd staat) dit helpt maag en darmen in balans te houden. Het werkt echt fantastisch.

Beterschap met je tervueren
Ik zal de iberogast in gedachten houden.
Hoe lang heb jij zitac gebruikt om te kunnen zeggen dat het voor jou hond niet werkt?
Mijn DA zegt dat het zeker 3 tot 4 weken tijd nodig heeft om resultaat te zien.

En de eerste weken is de dosering onder de maat geweest.
#2085476
plant schreef: Iza , mijn tervueren heeft al jaren met vlagen last van haar maag /darmen.

Op dit moment spuugt ze gal en soms bloed.
Daar krijgt ze zitac en sucralfaat voor.

Mijn Da wil om tot de juiste diagnose te komen een echo en / of  een endoscopie laten maken.
Dit zie ik niet zitten , omdat Iza panisch is voor de Da en het geeft haar heel erg veel stress. Mijn Da snapt dit heel goed en twijfelt zelf ook of je dit Iza aan moet doen.
Ze is 12 en heeft ook spondylose.

Bloedonderzoek vond ik een minimale belasting voor Iza en daarom heb ik dat laten doen.
Daar zou uit kunnen komen of er ontstekingen zijn.

Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het bloed er goed uit zag , behalve de spierwaardes dan.
En die waardes zijn al jaren te hoog.
Onderzoek uit 2009 geeft aan : CPK 619 en LDH 382.
daar heb ik toen ook niet echt een antwoord op gekregen wat dit betekent.

Linda Boggie behandelt Iza met acupunctuur en zij is ook op de hoogte van de maag/darm kwestie
Ik laat haar ook naar de uitslag kijken ,maar hoopte via BP al meer te weten te komen.
(eigen DA is dus niet Linda)

Ik hoopte dus dat iemand hier iets soortgelijks had meegemaakt om er iets over te zeggen.

Genoeg maag/darm klachten hier ... maar .... ik weet het niet meer
Waar doe ik goed aan?
Iza eet nu 3 x per dag alleen gemalen vlees dat ik een klein beetje opwarm.
   
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het e.e.a. niet helemaal begrijp. Sterker nog, ik kan er geen chocolade van maken. Jouw hond heeft al langere tijd verhoogde bloedwaardes die iets zeggen over weefselschade. Aan bijv. hart, lever, skelet of spieren. Tegelijkertijd heeft jouw hond maag/darmproblemen. Ik weet niet of die verhoogde waardes iets kunnen zeggen over weefselschade aan de maag. Volgens mij staan die los van elkaar. Maar dat weet ik niet zeker, ik ben geen DA.

Neemt niet weg dat je hiermee niet veel verder geholpen bent, je hebt nog steeds een hond met maag/darmproblemen.... Hoe lang bestaan die problemen al?
#2085863
Tja , wanneer het allemaal is begonnen weet ik niet meer.
In ieder geval al 3 jaar.
En al die tijd ben ik vaak genoeg naar mijn Da geweest en ook bij een homeopaat geweest voor langere tijd.
Via de homeopaat ben ik op vers vlees gewezen .
Maar vanaf het begin , ging het van tijd tot tijd goed , en dan ineens weer mis. (lees: slecht verteerd vlees , rottend , gal spugen , ontlasting niet kunnen ophouden , stinken uit bek en kont)
Het leek het verhaal van zimba wel. :'(

Maar tussendoor ook maanden van een redelijke ontlasting en eten van karkassen e.d.
En net als ik dacht ; ik heb het gered , ging het weer fout.

Ik heb hier 3 bloedonderzoeken waarvan alle 3 de spierwaardes elke keer hoger worden.
De rest zou er goed uitzien.
Destijds heeft T. Koning er ook naar gekeken en zag er ook niet veel bijzonders aan.
Wel was er een aanwijzijn voor een allergie.
Ook daarop is een test gedaan.
Allergies voor : berk , weegbree , zuring en nog enkele planten.
Daar kan ik dus niks mee. Die planten/bomen kom je overal tegen.

Een ontlastingsonderzoek kwam ook niks uit.
Terwijl de DA verging van de stank die er van af kwam.
Ze zeiden meteen : dat word niet verteerd!

Mijn Da denkt dat de verhoogde spierwaardes duiden op verval van weefsl en ze trekt daarbij de conclusie dat het dus om de maag/darm moet gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door