Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2085822
Valt dat onder de vette vis of niet? De verkoopster kon me er eigenlijk niet zo veel over vertellen. Ik vond het wel handige kleine visjes, kunnen zo makkelijk bij het menu van de dag erbij gegeven worden.
Door BarfBull
#2085901
Hier staat een heel mooie tabel:

http://www.fish-nederland.nl/nederlands ... d/tabellen

Volgens deze tabel bevat spiering 2 gram vet per 100 gram onbereid product. Ter vergelijking: sardien bevat 5 gram vet per 100 gram onbereid product, zalm 14 gram vet. Het valt dus niet onder vette vis. Sorry :(  Ik denk dat ik het ter afwisseling zou geven.
Laatst gewijzigd door BarfBull op ma 15 aug 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2086121
Kaela schreef: Valt dat onder de vette vis of niet? De verkoopster kon me er eigenlijk niet zo veel over vertellen. Ik vond het wel handige kleine visjes, kunnen zo makkelijk bij het menu van de dag erbij gegeven worden.
Het is geen vette vis en mijn honden vinden ze echt niet te kanen :biggrin2:
Door orinake
#2086138
Lizzy schreef: Het is geen vette vis en mijn honden vinden ze echt niet te kanen :biggrin2:
Rauw moeten de mijne het ook niet, dan spuwen ze het terug uit.
Maar als ik ze droog dan eten ze met plezier :)
Dus hier word het geruikt als snack ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2086141
Sardien is blijkbaar ook geen vette vis.  Hij zit toch een stuk onder de rest die al vette vis worden aanvaard en zit zelfs onder tonijn en rode poon...
Dat zou je niet verwachten vind ik.
Door Lizzy
#2086154
pearlsofpassion schreef: Sardien is blijkbaar ook geen vette vis.  Hij zit toch een stuk onder de rest die al vette vis worden aanvaard en zit zelfs onder tonijn en rode poon...
Dat zou je niet verwachten vind ik.

Sardien valt wel onder vette vis en bevat behoorlijk wat omega 3 vetzuren. Want daar gaat het om, om de EPA en de DHA.

Gehalte EPA en DHA per 100 gram:
Paling 0,26 - 0,57
Haring 0,68 - 2,04
Sprot 1,33 - 1,90
Tonijn 1,38 - 2,08
Zalm  0,75 - 1,86
Makreel 0,63 - 1,12
Sardien 0,58 - 0,81
Forel  0,14 - 0,48
Tong 0,03 - 0,16
Kabeljauw 0,07 - 0,19
Schelvis 0,07 - 0,15
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door