Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2085627
Charlie is al vanaf nog geen jaar een erg moeilijke eter.
Slaat regelmatig maaltijden over om daarna misselijk te zijn en dan weer niet te eten.
Hebben homeopatisch onder begeleiding (van Tannetje) verschillende dingen geprobeerd, maar niets hielp.
Aangezien Charlie ook echt flink last van zijn hormonen heeft, zelfs naar jane die geholpen is.
Hij rijd niet gelukkig, maar valt teven wel lastig, loops of niet maakt niet uit, duikt constant onder de staart. Je waarschuwd, hij stopt om na een minuut het weer te doen.
Dit in een notendop anders wordt het verhaal wat lang.
Nu wordt er vaak gezegd tja poedels zijn nu eenmaal slechte eters, maar dit gaat te ver. Hij is hartstikke mager en dus steeds misselijk door het niet eten. We negeren het, bieden aan het halen het weg en als hij niet komt dan zet ik het niet eens neer.

Na goed overleg (met Tannetje) hebben we een implantaat laten zetten, kijken of dat meer rust in zijn koppie geeft en of het zijn eetgedrag verbeterd.
En dan ook kijken wat het met zijn gedrag doet, hij kan namelijk wel wat terughoudend naar mensen zijn.

Nu zit het implantaat er 6 weken in (zaterdag was het 6 weken).
En de afgelopen weken merkte ik echt dat het gedrag flink verergerde, hij wist niet waar hij moest snuffelen in het bos zo hyper (nu weet ik dat er ook weer een teefje loops is in de buurt die daar dus ook loopt) en zo nog een paar dingen. Ook het eten gaat dus niet.
Hoor steeds zijn maag tekeergaan, maar eten ho maar.

Ik hoopte dat ik na 6 weken wel wat zou gaan merken, maar niet dus.
Zou het kunnen dat ik meer geduld moet hebben voor het implantaat gaat werken?

Graag jullie ervaringen.  :-\


Extra moeilijk punt wordt ook echt dat ik bloednerveus wordt van hem. Ben hard aan mijzelf aan het werk en dit doet mij geen goed. :-[
Ik weet het egoitisch, maar met alle zorgen om mij heen, is het wel handig dat ik op de been blijf.
#2085631
iets meer geduld hebben..
ken je het verhaal van vince, bijna een jaar geleeft op 1 kippenpoot in de week, nu vreet ie de oren van m'n hoofd!
hem hebben we laten castreren en nu nergens geen last meer van, oke een rustig hondje wordt het nooit maar zoals ie geweest is....
ik werd ook nerveus van vince........deed beide totaal geen goed......
hoop dat het implantaat snel gaat werken voor jou en charlie! :-*
#2085634
vanaalst schreef: iets meer geduld hebben..
ken je het verhaal van vince, bijna een jaar geleeft op 1 kippenpoot in de week, nu vreet ie de oren van m'n hoofd!
hem hebben we laten castreren en nu nergens geen last meer van, oke een rustig hondje wordt het nooit maar zoals ie geweest is....
ik werd ook nerveus van vince........deed beide totaal geen goed......
hoop dat het implantaat snel gaat werken voor jou en charlie! :-*
Ja, aan dat verhaal hou ik mij vast. Reageerde Vince ook al goed toen hij een implantaat had?
Ben blij dat jij ook nerveus van hem werd en dan bedoel ik niet lullig maar ik voel mij er gewoon schuldig om. :-[
Hij kom altijd heerlijk zoeken en apporteren maar dat werkt nu niet, je krijgt zijn aandacht amper.
Rustig hoeft niet, maar wat normaler zou fijn zijn.

Durf Charlie bijna niet te gaan scheren want dan blijft er helemaal niks over. :-\
#2085640
joh, had er weleens een huilbui van hoor, in zak en as kon ik dan zitten.... :-\
maar nu is het een lekker ventje!
wel druk nog maar veel beter te behappen, hij reageerd nu op mij ondanks alle prikkels, hij luisterd tenminste!
en eet!
#2085642
vanaalst schreef: joh, had er weleens een huilbui van hoor, in zak en as kon ik dan zitten.... :-\
maar nu is het een lekker ventje!
wel druk nog maar veel beter te behappen, hij reageerd nu op mij ondanks alle prikkels, hij luisterd tenminste!
en eet!
Die eerste zin, zo herkenbaar. :-\
Reageerde hij ook al goed op het implantaat, of was Vince gelijk gecastreerd?

Je leest overal dat het 4 tot 6 weken duurt dat het implantaat gaat werken maar het kan nog langer duren dus?
#2085645
Als hij gaat werken dan moet dat toch wel met een week of 2. Ik ooit eens bij een cursist haar hond gehoord van een niet werkend implantaat.. die was niet goed gezet ?? Het tweede implantaat deed het toen wel. Een hond kan door het implantaat wel 6 wkn heftiger reageren dus jou zou we bijna moeten zijn. Bij mijn owcharka werkte het al binnen 2 dgn. Hij was niet hyper sexueel in de zin van dat ie wilde dekken maar enorm pieperiger. Dat was met 2 dgn over. Het verschilt dus enorm per hond.
#2085685
Ik twijfelde al waar te plaatsen, bedankt voor het verzetten Angelique.

En Yvette ook bedant voor je reactie, dan zetten we nog maar de tanden op elkaar en hopen dat het toch zijn werk gaat doen.
Dat het zo verschilt per hond zeg.
Gebruikersavatar
Door kira
#2086103
Je zou natuurlijk nog een testosteron test kunnen doen? Eerlijk is eerlijk, ik stond zondag in Kuinre op een veld vol jonge reuen en geen die bij kleine beer kwam. Charlie was vorige week nog tot over zijn oren verliefd op het bruine beertje. Alhoewel die zijn liefde erg lief en niet vervelend laat blijken, zag ik nog weinig werking van het implantaat. Zijn ze ballen wel gekrompen?
Door tt-tjes
#2086234
Ik ken het verschijnsel, Balou is er ook zo 1 die al weken heel weinig eet omdat hij verliefd is (en dat is hij bijna continu). Op dit moment piept Fjurdy ook en wil alleen maar op Chendo rijden. De enige die nergens last van heeft (en toevallig ook de enige die ooit gedekt heeft) is Chendo.
Ik ben bezig met Geslachtsdrift met mijn andere heren maar dat helpt niet veel.
Door Fynn
#2086284
yvette_van_alert schreef: Als hij gaat werken dan moet dat toch wel met een week of 2. Ik ooit eens bij een cursist haar hond gehoord van een niet werkend implantaat.. die was niet goed gezet ?? Het tweede implantaat deed het toen wel. Een hond kan door het implantaat wel 6 wkn heftiger reageren dus jou zou we bijna moeten zijn. Bij mijn owcharka werkte het al binnen 2 dgn. Hij was niet hyper sexueel in de zin van dat ie wilde dekken maar enorm pieperiger. Dat was met 2 dgn over. Het verschilt dus enorm per hond.
Het werkt echt zelden met een week of 2 hoor eerder 4 a 5 weken.
Er is hier een heel lang topic over geweest en dat kwam er toch uit naar voren.
Fynn heeft 2x een implantaat geplaatst gekregen en dat werkte heel goed bij hem.
Wel hebben wij een kennis waar het implantaat dus niets deed ws was het niet goed geplaatst .
Omdat die heel veel prostaatproblemen had en nog wat anders ,wat ik niet precies meer weet, is die inmiddels gecastreerd.
Sterkte Bernie.

Groetjes Rian
#2086299
Fynn schreef: Het werkt echt zelden met een week of 2 hoor eerder 4 a 5 weken.Er is hier een heel lang topic over geweest en dat kwam er toch uit naar voren.
Fynn heeft 2x een implantaat geplaatst gekregen en dat werkte heel goed bij hem.
Wel hebben wij een kennis waar het implantaat dus niets deed ws was het niet goed geplaatst .
Omdat die heel veel prostaatproblemen had en nog wat anders ,wat ik niet precies meer weet, is die inmiddels gecastreerd.
Sterkte Bernie.

Groetjes Rian
Dit is ook wat ik veel lees, maar bij Charlie zit hij er dus al ruim 6 weken in.
Zijn ballen zijn misschien iets gekrompen, maar dat zou dan maar echt een klein beetje zijn.

Bedankt voor jullie reacties.

Hij heeft trouwens wel de afgelopen weken echt een verergering (gehad) dus je zou zeggen dat het implantaat wel goed zit. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door