Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#2084643
Ik heb vorige week een pillenschieter bij de DA gehaald.
Werkt echt voortreffelijk. Binnen een nano-seconde zit het erin zonder dat ik de ehbo doos hoef te pakken voor pleisters  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2084843
Voor de mensen die willen vijzelen: neem een aparte en aan de binnenkant geglazuurde vijzel voor de (katten)pilletjes. De poreuze vijzel waar je ook je pepertjes in stampt, is niet geschikt voor kattenpilletjes. Of juist wel, maar dat lukt net vaker dan 1x  :P
Na gebruik vijzel dan afwassen (glazuur zorgt ervoor dat de stoffen er niet intrekken, dus ook geen voor katten giftige stoffen) en afdrogen.
Door El budha
#2084855
Ik doe de pil ipv in de kom van de vijzel tussen een a4 papiertje en vouw deze dicht.
Papier met pil leg ik op een broodplank en rol de vijzel erover heen. Zo kan ik meteen alle poeder ergens doorheen mengen zonder dat ik het uit mijn kom moet lepelen en alles blijft "schoon".
Door Khari
#2092787
Hier werk ik ook met de pillenschieter. Ergens door, heel of gruis en hoe lekker het hapje ook, krijg ik er hier bij de katten echt niet in.

Ik kwam de spasmoglucinol tegen op internet en wilde hier eigenlijk gaan vragen of iemand er ervaring mee heeft. Werkt het bij de poes dat ze er beter op plast en/of minder pijn heeft?
Door Emytje
#2093019
Ik gebruik hier de easy pil voor medicijngebruik. Ik zie dat gedoe met pillen in die bekkies proppen en andere vreemde toeren uithalen gewoonweg niet zitten. Tot nu toe nemen de meeste katten hier in huis de pilletjes in de easy pil wel aan. Alleen de kale doet dit niet, maar daar durf ik het wel bij in zijn bek te mikken. 8) De poes die mutserig is met eten neemt de pilletjes ook aan in de easy pil.
Door Ziviaantje
#2097558
Vervelend dat je poes steeds last heeft van blaasontstekingen. Ik had vroeger ook katten en een aantal ervan hadden er regelmatig last van... ze waren familie van elkaar en gevoelig voor blaasgruis. Als je poes regelmatig een blaasontsteking heeft zou je Puur Cranberry Compleet kunnen geven. Dit mag zelfs levenslang gegeven worden bij honden en katten die er steeds last van hebben. Er zit zeer geconcentreerd cranberry's in en er is vitamine C aan toegevoegd. De kleurstof van de cranberry zorgt ervoor dat de bacteriën zich niet aan de blaaswand kunnen hechten en zich niet kunnen vermeerderen en de vitamine C die erin zit maakt de urine zuurder. Heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar een vriendin gebruikt dit voor haar hond die steeds last had van een blaasontsteking en het helpt heel goed  bij haar hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door