Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2085299
ik hoop dat die in de goede rubriek staat.
ik heb een vraagje
ik heb een grote vriezer voor de honden.
aangezien ik nog niet zo heel lang barf , en steeds beetje bij beetje insla. weet ik niet goed hoeveel ik kwijt kan , in totaal
het is een 187 liter ongeveer

nu weet ik dat er binnen kort een levering van west op de planning staat in limburg.
hier wil ik graag eens groot inslaan.
en het liefst voor 2 maand.
ga ik dit redden qua plek ?
het is voor 3 honden.

ik zit voor 2 maand 23 kilo spier vlees en 23 kilo orgaan ex bot
hoeveel gaat er bij jullie de vriezer in ?
hebben jullie meerdere vriezers ?

wat is jullie advies ?
mss nog een vriezer erbij ?

ik hoor het graag :D
Laatst gewijzigd door tycolaika op di 16 aug 2011, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2085310
Altijd een vriezer erbij natuurlijk  8) als barfer heb je nooit te veel vriesruimte! Ik heb er 2, en als ik op de helft ben word ik al onrustig  :P

Ik schat dat je rond de 90, 100 kilo kwijtkunt mits geen hele rare vormen en efficient ingevroren.
Door Parelridder
#2085319
Ik meen dat de formule is dat je het aantal liters gedeeld door 2 kwijt kunt aan kvv/vlees of het aantal liters gedeeld door 3 aan vleesbotten/karkassen. Zo kun je berekenen wat je ongeveer kwijt kunt.
Door millyckk
#2085327
Parelridder schreef: Ik meen dat de formule is dat je het aantal liters gedeeld door 2 kwijt kunt aan kvv/vlees of het aantal liters gedeeld door 3 aan vleesbotten/karkassen. Zo kun je berekenen wat je ongeveer kwijt kunt.
Klopt! Enne, met mevrouw Kruim eens: altijd een vriezer erbij dus.... :D ( Heb 1 hond,3 vriezers en krijg er in november eentje bij voor eventuele aanbiedingen :-[
Door tycolaika
#2085329
*milik* schreef: ( Heb 1 hond,3 vriezers en krijg er in november eentje bij voor eventuele aanbiedingen :-[


:o :o :o :o 1 grote hond 3 vriezers en 1 op de planning erbij  :o :o :o :o
;D ;D ik denk dat ik er maar nog 1 bij ga regelen.
want , ik heb bv ook 12 kilo paard erin liggen , en het neemt gewoon plek in beslag , en ik ga ze echt geen 12 kilo paard in 1 maand vroeren , om plek te maken haha
Door tycolaika
#2085346
*milik* schreef: Ik heb wel een excuus: een van de drie is een heeeeel kleintje :biggrin2:
hahahahahaha ik wil dus ook een excuus , en haal me er nog 1 bij :P
Door tycolaika
#2085370
Senta schreef:
Ik heb een 210 liter voor een grote hond (45 kilo), kan voor 8 weken vlees in dan koop ik zo'n 50 kilo in.
Reken maar uit.
ik heb iemand op mp gemaild , of ik er 1 kan overnemen
staat een leuke op , ook een kist , weer een 187 liter
dan heb ik toch voldoende ? niet ?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2085376
1 kist is idd wel een beetje weinig  ::)
Ik heb iets van 1000 liter vriesruimte, maar dat is wel voor 7 honden. Die 3kg per dag eten.
Ik probeer wel altijd groot in te slaan met aanbiedingen dan.
Door El budha
#2085381
Inderdaad wel weinig 1 vriezer met 3 honden :o
Wij hebben voor 2 grote honden een vriezer van 365 liter, ik bestel per 4 weken en dat past net.
De 4 katten hebben een eigen vriezer, 4 laden. En ik heb nog als reserve/nood een vriezer met laden in de schuur staan.
Door tycolaika
#2085382
hmm, nog te min ?

omg haha

mijn honden eten nu op dit moment per week samen

2800 vleesbot
560 groente
1120 orgaan
1120 spier

2240 vleesbot
448 groente
896 spier
896 orgaan

1260 vleesbot
252 groente
504 spier
504 orgaan

ma als ik toch 2x 187 liter heb , dan zit ik toch samen op 374
Door millyckk
#2085390
374 is ongeveer 100/ 125  kilo effectief. Da's voor 2 maand, maar dan moet je geen aanbiedingen tegenkomen en echt elke 2 maand bestellen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door