Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jakko
#2084116
Jakko is een KVV hond van 4 jaar en vraag me af of de eerste keer de vis moet worden schoongemaakt of dat hij meteen met graat en al gegeven kan worden. Het wordt dan z'n eerste vis, vandaar de vraag  ;)
Hij eet wel kiponderdelen etc, maar is geen graten gewend. Maakt dat uit?

Ik vond veel info op de sites over sardines (wel of niet lusten, dat wordt de vraag ;)), maar niets over de 1e keer vis geven.

Dank alvast en groetjes,
Yvonne
Door Mevroi Kruim
#2084133
Lekker zachte graatjes, moet geen probleem zijn. Kátur en Logi kregen als pup al stukken zalmgraat en hadden daar geen problemen mee (behalve dat Kátur het wel heel hard werken vond  :biggrin2:)
Door Jakko
#2084134
Ha dank!  Vanavond dus de sardine proberen. Zalmkoppen begin ik volgende week mee; de visboer had ze perongeluk al weggegooid (zonde!), maar gaat ze voor me bewaren.
Ik ben benieuwd met de sardine ;)  Wordt vervolgd!

Yvonne
Door Mevroi Kruim
#2084145
Zalmkop is Heel Hard Werken maar hier wel populair. Toen de IJzen klein waren hakte ik ze doormidden. Een sardien is hapslikweg maar dat hangt ook van de grootte af natuurlijk.
Door Jakko
#2084428
Nou, de sardine beviel goed! Jakko viel aan alsof het een lap pens was  ;D
Jammer dat ik er maar 1 uit de vrieser had gehaald. Morgen in de herhaling en volgende week een zalmkop proberen. Gaat goed  ;)

Yvonne
Door Jump
#2084538
De 1e sardien(wel een grote) kwam er aan alle kanten weer uit :(
Ik kreeg hier de tip om ze eerst even te weken in warm water en de orgaantjes eruit te halen,
nu gaat het een stuk beter.
Ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
Door Jakko
#2085306
De 2e (ook een hele grote) ging ook prima. Even op kamertemperatuur laten komen en gegeven. Na wat aarzeling (welke kant moet ik beginnen ;)), een hoop geknaag en binnen een minuut verorberd. Dat koppie met de vis half uit z'n bek vond ik wel erg lollig!
Voor herhaling vatbaar dus.

Yvonne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door