Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barf
#2084883
barfen, mijn ouwe muts sinds ze op de kvv staat :-\
Omdat Destiny steeds meer moeite kreeg met kauwen hebben we kvv ingeslagen met het idee om dat drie dagen in de week te geven en verder gewoon aangepast te barfen.
Ze wil nu geen barf meer eten, dus de dingen die ze wel nog wegkreeg weigert ze nu. Er zit een koppie op en nee is bij haar ook nee, ze spuugt het gewoon weg :biggrin2:
Gezien haar leeftijd en verleden heb ik geen zin in een machtstrijd maar ik baal er wel van omdat ik gevoelsmatig barfvoeding toch beter vind.
Wat is nu wijsheid, nu heb ik Tinlo en Alaska in huis. Zal ik haar nu maar compleet overzetten maar dan overstappen op Darf Eko of zal ik er een combinatie van gaan maken ?
Door Barf
#2084898
[quote="Limpy"]
Is het een optie om zelf te gaan malen voor de honden?

[/quote]
nee ;) de rest van mijn honden barfen trouwens wel
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2084909
Tja, dan vrees ik dat er maar 3 mogelijkheden zijn:

-De strijd toch aangaan en haar volledig terug op barf zetten, anders lukt het je nooit haar te overhalen.
-Volledig KVV gaan geven en toegeven...
-Enkel voor haar toch gaan zelf malen zodat je nog steeds zelf kan zien wat ze binnenkrijgt.
Door Barf
#2084932
[quote="pearlsofpassion"]
Tja, dan vrees ik dat er maar 3 mogelijkheden zijn:

-De strijd toch aangaan en haar volledig terug op barf zetten, anders lukt het je nooit haar te overhalen.
-Volledig KVV gaan geven en toegeven...
-Enkel voor haar toch gaan zelf malen zodat je nog steeds zelf kan zien wat ze binnenkrijgt.
[/quote]
Met een hond van die leeftijd ga ik geen strijd meer aan, mijn vraag was dan ook op welke kvv ik haar nu gewoon het beste kan houden, Alaska en Tinlo wat ze beiden heerlijk vind of aangevuld met Darf Eko en Darf wild ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2084934
Als ouwe mutsen hier geen barf meer willen krijgen ze gemalen. In jouw geval dan kvv. Ik zou er geen strijd van maken. BARF voeren moet voor alle partijen leuk blijven en ze zal ongetwijfeld een goede reden hebben om de voorkeur te geven aan de kvv. Een aantal goede redenen kunnen zijn dat b.v. de vertering niet optimaal meer is en dat BARF welicht een onprettig gevoel oplevert, of dat het knaagwerk teveel wordt. Een oude reu van ons stond op het laatst een 10 minuten op een klein kiprugstukje te knagen voordat hij het weg kon krijgen. Is leuk, als er 4 van die dingen in je bak liggen. Die kreeg bekant honger tijdens het eten :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2084937
[quote="Barf"]
Met een hond van die leeftijd ga ik geen strijd meer aan, mijn vraag was dan ook op welke kvv ik haar nu gewoon het beste kan houden, Alaska en Tinlo wat ze beiden heerlijk vind of aangevuld met Darf Eko en Darf wild ?
[/quote]

Als ze die laatste twee ook lekker vind, dan zou ik die erbij geven. zo niet, houd ik het bij die twee die ze graag eet. :)

Hoe oud is ze?
Door Barf
#2084941
[quote="Angelique"]
Als ouwe mutsen hier geen barf meer willen krijgen ze gemalen. In jouw geval dan kvv. Ik zou er geen strijd van maken. BARF voeren moet voor alle partijen leuk blijven en ze zal ongetwijfeld een goede reden hebben om de voorkeur te geven aan de kvv. Een aantal goede redenen kunnen zijn dat b.v. de vertering niet optimaal meer is en dat BARF welicht een onprettig gevoel oplevert, of dat het knaagwerk teveel wordt. Een oude reu van ons stond op het laatst een 10 minuten op een klein kiprugstukje te knagen voordat hij het weg kon krijgen. Is leuk, als er 4 van die dingen in je bak liggen. Die kreeg bekant honger tijdens het eten :-X
[/quote]
Dat heeft Des dus ook, doet een kwartier over een simpel karkasje., zelfs een lamspensje wat toch erg zacht is wil ze niet meer.
Ze is altijd dol geweest op eten en dat wil ik graag zo houden. Het gaat mij er nu ook om wat het gezondste op kvv gebied is zodat ze lekker kan eten maar toch alles binnenkrijgt ;)
Door Barf
#2084946
[quote="Angelique"]
Als ze die laatste twee ook lekker vind, dan zou ik die erbij geven. zo niet, houd ik het bij die twee die ze graag eet. :)

Hoe oud is ze?
[/quote]
Ik weet niet of ze Darf ook lekker vind, ik wou het erbij gaan geven omdat het biologisch is maar ze lustte eigenlijk altijd alles dus verwacht daar geen problemen mee. Ze komt uit Spanje en is bij schatting ergens tussen de tien en dertien jaar ;) Gebit heb ik laten nakijken en was goed, medisch verder ook geen problemen.
Door miik
#2084965
Ik zou zoveel mogelijk afwisselen.... maar als ze maar 2 soorten lust, dan zou ik die geven.
Ik geloof niet dat dat problemen gaat geven !
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2084976
[quote="Barf"]
Met een hond van die leeftijd ga ik geen strijd meer aan, mijn vraag was dan ook op welke kvv ik haar nu gewoon het beste kan houden, Alaska en Tinlo wat ze beiden heerlijk vind of aangevuld met Darf Eko en Darf wild ?
[/quote]

Ow, sorry, dan had ik dat even verkeerd begrepen...
Door Barf
#2084983
[quote="miik"]
Ik zou zoveel mogelijk afwisselen.... maar als ze maar 2 soorten lust, dan zou ik die geven.
Ik geloof niet dat dat problemen gaat geven !
[/quote]
Ik denk dat ze wel meer soorten lust maar het gaat erom wat het beste is voor haar, kijk smuldier zal ze misschien ook wel lusten maar die meuk krijgt ze niet :biggrin2:
Ik had hier het weekend twee logeetjes die dat aten, het zag er werkelijk niet uit ;)
Door Barf
#2084984
[quote="pearlsofpassion"]
Ow, sorry, dan had ik dat even verkeerd begrepen...
[/quote]
Misschien schreef ik het wel verkeerd hoor, het gaat erom wat dan het allerbeste aan kvv is om haar te geven ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door